Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Didia1
Kære alle

Jeg står overfor og skal købe en konfirmationsgave til min søn.
Har set følgende Samsung 46 - SE5505 til en fornuftigt pris i både Elgiganten og Bilka til 4.444 kr. Det lyder jo meget rimeligt.
Der er dog den ting, at min søn bruger meget tid på sin PC til bl.a World og warcraft, Counter strike, Assassins Creed m.m. så pcen skulle gerne kunne kobles til den kommende TV-skærm.
Jeg læste et eller andet sted, at Samsung UE46SE5505 ikke har VGA-stik bag på tvet.
Så man skal købe nyt grafikkort PC og udskifte det gamle, for at kunne bruge denne skærm. Det er jeg ikke så interesseret i at gøre.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ue46es5505
Der står godt nok, at PC-tilslutning med HDMI-stik. Betyder det, at det bare er et HDMI-stik fra pcen til tvet eller?

Er der nogen, som kan anbefale en god kvalitetsskærm som kan kobles på PCén til gaming, streame Netflix, min. 46 tommer og en pris på ca. 4500-5500 kr.

Håber der nogle entusiaster eller gamere, som kan komme med nogle rigtig gode svar.

På forhånd tak !

Mvh.
Didia
Af lgowner
Didia1 skrev:Der står godt nok, at PC-tilslutning med HDMI-stik. Betyder det, at det bare er et HDMI-stik fra pcen til tvet eller?
ja, det er HDMI -> HDMI

du kan nok godt finde en analog VGA -> HDMI eller en DVI -> HDMI, så du kan forlænge levetiden på maskinen (som måske er en bærbar?) ellers er grafik kort jo nede i 700-800 bare for et nogenlunde kort (altså ikke topmodel)
Af Didia1
OK....

Det er en nyere stationær PC som har et HDMI-stik på bagsiden.

Hvad mener du med at man kan forlænge levetiden på maskinen med VGI til HDMI?

Så det er simpelhen HDMI (PC) til HDMI (Skærm) plug and play, og så spiller det bare eller?

Venligst
Didia
Af lgowner
Didia1 skrev:Det er en nyere stationær PC som har et HDMI-stik på bagsiden.
glem det andet, har den stationære pc HDMI udgang, så får du bare den tilsluttet direkte via HDMI -> HDMI og glem alt om VGA og det som jeg skrev..

så det er ligetil , køb et ekstra HDMI kabel og sæt det mellem pc og skærm, alle skærme klarer en vis opløsning enten FullHD eller ihvertfald 1024x768

jeg nævnte VGA -> HDMI, fordi du snakkede om manglende VGA på samsung skærme, det skabte lige lidt forvirring ;-)
Af Didia1
Tak for alle svarene.

Regner med at det bliver et Samsung UE46SE5505 til konfirmationen.
Håber ikke poden læser med.... :D

Er der nogle, som har købt et Samsung ES5505 og vil dele ud af jeres erfaringer inden at jeg klikker på "tilføj til varekurven" og betaler ved kasse et.

Didia