Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thg
Undrer mig over at alle nyere tv jeg har skulle indstille tv-kanelernes rækkefølge på, virker det virkelig dårligt!

Mit gamle Panasonic PX80 er det eneste jeg huske hvor det fungere nogenlunde logisk og nemt! Har prøvet nyere modeller fra Sony, Samsung, LG og Philips og det er jo virkelig besværligt og man skal min. bruge 30 min. på at sorte den store programpakke fra Yousee!

Yderligmere har jeg konstateret at de digitale kanaler på Philips og LG ikke kan slettes fra programlisten! Dvs. man har måske over 100 kanaler liggende som man alligevel ikke kan tage, det er jo virkelig under alt kritik at man ikke kan slette kanaler man ikke vil have med i programlisten!
Ved at jeg på mit samsung 7 serie kan slette overflødige kanaler, for det bliver man nød til hvis der skal billede på programguiden. Men vi kan kun blive enige om at det er alt for besværligt at ordne ens kanaler. Jeg har bare min som de ligger automatisk. Gid nemlig ikke brug al den tid på at sortere.
Af thg
På ældre tv kunne man nemt flytte en kanal op imellem to andre og så rykkede det hele sig bare et nummer i rækkefølgen! Idag bytter kanalerne plads - dvs. hvis man skal placere en ny kanal på programplads 6, så skal samtlige kanaler der er over det nummer rykkes manuelt for hver enkelt kanal!
De kanaler min tv-udbyder ikke har mere i pakkesammensætningen er slette på vores SONY 55HX855 og 46HX753 i program guiden.

Men de kanaler der er slette kan købes enkeltvis på et alacarte kort kan ses helt nede i program guiden.

Men selvfølgelige efter en ny kanal søgning. :)
thg skrev:Selvom jeg skjuler dem på mit lg er de vist i program guiden
det kan jeg bekræfte er en l..rte fejl

der er dog en løsning hvis du vil gå til at hente listen ned på en usb stick og så bruge ChanScan som jeg har nævnt i et tidligere indlæg , så kan du det hele og det virker 100%

men synd de ikke kunne lave det standard på selve tv.

læs mere her
thg skrev:Ja muligheden er der for et LG, men det virker jo helt ondsvagt at man skal købe en universal fjernbetjening for at slette unødige kanaler...
nej, den virker vist på samsung også :)
Af leff
Jeg hentede lige et program til computeren idag, det hedder samsung_ChannelListPCEditor_1.10

Så overføre du kanal listen til en usb pen, og sætter den i computeren, på computeren sletter du nemt og flytter nemt kanalerne. Dette tog dog stadig laaaaaaaaang tid for mig, da den havde fundet flere hundred kanaler som jeg alligevel ikke kunne tage.

Når man er færdig, sætter man usb pennen i tv'et og går ind i menuen og overføre listen tilbage, så sletter den selv den gamle liste, og den nye liste er som du lavede den på computeren..

Men ja, fatter ik det skal være så bøvlet.

Jeg har kun et problem nu, jeg fik ikke Dr1 HD med, ellers er jeg kommet til at slette den, så enten skal jeg finde ud af hvordan jeg søger og finder en kanal manuelt, ellers skal jeg starte forfra, og bede fjernsynet om at scanne efter alle mulige kanaler igen og så sidde og sortere og slette igen.

**** noget bøvl. Men i længden er det helt sikkert det værd.