Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DonD
Halløj folkens

Jeg står måske og skal ud og investere i et nyt tv. Jeg har tidligere haft P50VT30, som desværre skal ombyttes pga. en fejl som vist ikke kan repareres. Jeg er glad for billedkvaliteten på VT30'eren og selvom mange af de nye LED-tv er faldet i pris, synes jeg ikke helt at de kan måle sig med billedet på mit VT30. Jeg har derfor haft VT50'eren i kikkerten, men det ser ud som om det er ved at være for sent at anskaffe sig sådan et (i hvert fald her på Amager), så det umiddelbare valg kunne ligne VT60'eren. Da det er lige på trapperne hos forhandlerne er prisen også ret pebret, så hvad er mit alternativ?

Hvad synes I er en god afløser for mit 50" VT30'er, hvis man som jeg er glad for at se fodbold men ikke vil betale de knap 19K som VT60'eren ser ud til at koste. Skal jeg ud i en ST- eller GT-model?
Af kronholm
Går ud fra du vil have 50" igen så?

ja, st60 og gt60 er jo det naturlige alternativ til et vt60. både ST60, GT60 og VT60 har bedre eller et lige så godt billede som vt50'eren. vt60 = twin-tuner, og det er nok den største forskel fra gt60.

Hvis du kigger i 55"+ så kunne samsung PS60E6500/6505 være en mulighed. Den får jeg ind af døren engang i næste uge.

men et ST50 skulle jo også være bedre end VT30, så det ku måske også være en mulighed. Den er vist stadig til salg rundt omkring.
Af DonD
kronholm skrev:Går ud fra du vil have 50" igen så?
Tak for svaret. :)

Jeps. 50" eller 55".
kronholm skrev:Hvis du kigger i 55"+ så kunne samsung PS60E6500/6505 være en mulighed. Den får jeg ind af døren engang i næste uge.
Hvordan klarer Samsungs plasma-tv i forhold til Panasonics ditto? Jeg mener at Panasonics ofte bruges som referencemodeller, så jeg er bange for at "gå et niveau ned" ved at vælge et Samsung med plasma.
kronholm skrev:men et ST50 skulle jo også være bedre end VT30, så det ku måske også være en mulighed. Den er vist stadig til salg rundt omkring.
Hvis det er Twin-tuneren som er den store forskel er jeg ikke bange for at kaste mig over en GT'er. Jeg har ikke brug for en Twin-tuner. Mit fokus er et godt billede, specielt når jeg ser fodbold. Selvfølgelig vil det være rart hvis det også er pænt at se på, så design er også en faktor.

Jeg har også noteret mig at VT60, GT60 og ST60 -serierne sælges med kun 3x HDMI, hvor 50'erne har 4 lige som mit VT30'er.
Hej

Jeg har lige købt et GT50 og er super tilfreds. Der er et helt kanon billede på det og jeg synes også at lyden er helt ok til normal brug. Jeg var så heldig at købe det til 6995 kr på weekend tilbud hos Elgiganten.
Af kronholm
DonD skrev:
kronholm skrev:Går ud fra du vil have 50" igen så?
Tak for svaret. :)

Jeps. 50" eller 55".
kronholm skrev:Hvis du kigger i 55"+ så kunne samsung PS60E6500/6505 være en mulighed. Den får jeg ind af døren engang i næste uge.
Hvordan klarer Samsungs plasma-tv i forhold til Panasonics ditto? Jeg mener at Panasonics ofte bruges som referencemodeller, så jeg er bange for at "gå et niveau ned" ved at vælge et Samsung med plasma.
kronholm skrev:men et ST50 skulle jo også være bedre end VT30, så det ku måske også være en mulighed. Den er vist stadig til salg rundt omkring.
Hvis det er Twin-tuneren som er den store forskel er jeg ikke bange for at kaste mig over en GT'er. Jeg har ikke brug for en Twin-tuner. Mit fokus er et godt billede, specielt når jeg ser fodbold. Selvfølgelig vil det være rart hvis det også er pænt at se på, så design er også en faktor.

Jeg har også noteret mig at VT60, GT60 og ST60 -serierne sælges med kun 3x HDMI, hvor 50'erne har 4 lige som mit VT30'er.
Samsung plasma er bedre på nogle punkter, og dårligere på andre.

Vil tro at PS60E6500 ca. har samme sort-niveau som dit vt30. Det har et rigtigt lavt inputlag, og så skulle det være MEGET modstandsdygtigt overfor retention/burn-in. Derfor vil det jo være det oplagte valg hvis man bruger en spilkonsol.

PS60E6500 blev udråbt til årets plasma tv 2012 af hdtvtest.co.uk, så helt dårligt er det ikke, men det er også fordi man får en del for pengene at den har fået den titel. Det har ca. fået samme vurdering (4.0-4.5 ud af 5.0) som panasonics plasma tv, på de fleste anerkendte testsites.
Af DonD
Tak for jeres input. Jeg vil se om jeg kan komme til at se GT50'eren i en butik. Jeg vil også holde øje med de nævnte modeller fra Samsung.
Af kronholm
DonD skrev:Tak for jeres input. Jeg vil se om jeg kan komme til at se GT50'eren i en butik. Jeg vil også holde øje med de nævnte modeller fra Samsung.
gør det. Men det er jo en 2012 model samsungen, så den er nok snart utilgængelig. Bemærk også at den ikke er helt så god i 51". Der har den et noget højere/dårligere sort-niveau. :((
Af Cocktail
Kronholm, vil du ikke være venlig at skrive lidt om din nye Samsung PS60E6500 ? Jeg forventer ikke en større anmeldelse med billeder, selvom det da ville være skønt, men bare lidt om dine indtryk af skærmen i funktion.

Hvor har du købt skærmen ? Kan du få dansk menu på den (hvordan) ? Bruger du skærmen med kabel-TV fra Yousee ? Hvordan fungere smart-TV (dansk viaplay eller netflix) ?

Beklager jeg lige benytter denne tråd til alle mine spørgsmål til Kronholm, men jeg er selv lige ved at bestille Samsung PS60E6500 fra Redcoon :p
Af J.H.
DonD skrev: Jeg har også noteret mig at VT60, GT60 og ST60 -serierne sælges med kun 3x HDMI, hvor 50'erne har 4 lige som mit VT30'er.
Hvor mange skal du bruge?
Du kan jo købe en HDMI splitter/switch hvis det bare er en ekstra du mangler, så valget ikke skal afhænge af det.
Alternativt lade det meste grej køre gennem reciever.
Af kronholm
Cocktail skrev:Kronholm, vil du ikke være venlig at skrive lidt om din nye Samsung PS60E6500 ? Jeg forventer ikke en større anmeldelse med billeder, selvom det da ville være skønt, men bare lidt om dine indtryk af skærmen i funktion.

Hvor har du købt skærmen ? Kan du få dansk menu på den (hvordan) ? Bruger du skærmen med kabel-TV fra Yousee ? Hvordan fungere smart-TV (dansk viaplay eller netflix) ?

Beklager jeg lige benytter denne tråd til alle mine spørgsmål til Kronholm, men jeg er selv lige ved at bestille Samsung PS60E6500 fra Redcoon :p
Jeg skal nok skrive lidt om det når jeg har leget lidt med det (får det først mandag da jeg har været på noget kursus-tamtam i denne uge).

Jeg har købt det hos redcoon, da det faktisk var det eneste sted man kunne finde modellen efterhånden, på trods af de lunkne anmeldelser på trustpilot.

Det har været en langsommelig proces med leveringen, for jeg bestilte det sidste onsdag, og det var formentlig kun fordi jeg ringede til fragtfirmaet i går, at jeg fik aftalt en leverings-dato.

Eftersom det er en europæisk model, så burde det danske menu sprog også være på det. Jeg har tidligere købt et europæisk samsung plasma (PS50B650), og det havde danske menuer. Det burde ikke være noget problem med netflix, ved ikke med viaplay... Det vil tiden vise.

Og jeg kommer til at bruge Stofa kabel-tv, og det burde der heller ikke være problemer med, da tv'et har c-tuner.
Af wMikkel
Jeg låner lige tråden lidt :)
Jeg har lige købt et Samsung F8005, men jeg er virkelig utilfreds, så jeg hopper tilbage til plasma.

Jeg søger derfor også et alternativ.

Jeg har kigget nettet tyndt for et Panasonic VT50 i 55' tommer, men uden held. Jeg vil allerhelst have et 55' tommer VT50, og i en pris der ligger omkring 12k.

Har også kigget lidt på den nævnte Samsung model her i tråden, men det ser ud til det kun er en 60 tommer, og jeg tror det bliver for stort :/

Any advise? Eller nogle der har set 55 tommeren af VT50 i en fysisk butik omkring Amager/KBH ?
Brugeravatar
Af edinger
wMikkel:

Samsung PS51E8005, som er på lager, er vel en oplagt kandidat, nu hvor både ST50 og VT50 ikke er til at opdrive.