Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Xwingt65
Jeg har haft image retention på mit plasma, men det er altid forsvundet igen. Og jeg tog det i brug uden at ane noget som helst om problemet.

Jeg har et g10e, så det har lidt år på bagen.
Af kronholm
Tillykke med det. Du kan så tage g10's følsomhed overfor retention/burn in, gang det med 20, og så har du et vt50.

Panasonic har før lavet plasma-tv uden buzz fra 5 meters afstand, så nej, det bør man ikke bare leve med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har både VT60 og ST60 på bænken lige nu og vi ser også på retention, så I får en vurdering af det herfra. Vi kan naturligvis ikke teste effekten af at se Kanal5 3 timer hver dag i et år, men vi ser på følsomheden overfor stillestående objekter.
Af lgowner
Xwingt65 skrev:Mit antikke plasma har blæserstøj, og npr tvet kører lægger jeg ikke mærke til det.
vi har folk som bor tæt på amager lufthavn, og de har også vænnet sig til brummen fra fly og hvad støj som ellers følger men tror ikke gæster osv syntes det er behageligt.
Torben Rasmussen skrev:Vi kan naturligvis ikke teste effekten af at se Kanal5 3 timer hver dag i et år, men vi ser på følsomheden overfor stillestående objekter.
men i må da kunne testen effekten af de over nogle dage, så er der ihvertfald afprøvet det som mange ejere ser og må kæle for på deres plasma og hr/fru jensen aldrig vil kunne, da de kun gør sådan imellem dem selv :)
Af kennethbrdk
Torben Rasmussen skrev:Vi har både VT60 og ST60 på bænken lige nu og vi ser også på retention, så I får en vurdering af det herfra. Vi kan naturligvis ikke teste effekten af at se Kanal5 3 timer hver dag i et år, men vi ser på følsomheden overfor stillestående objekter.
En halv time på 6'eren er mere end rigeligt og hvis kanals logo er det værste på min VT50, så den er go som benchmark.
Af zappedronningen
Ja kanal 4 og 6 er farligere end 5. Da jeg havde mit VT50, havde jeg endnu ikke 5 og 6 i HD. Synes logoerne ser endnu mere giftige ud i HD. Og på de to VT50, jeg havde i stuen, var der tydeligt større problemer i venstre side af skærmen end højre.
Af wMikkel
Torben Rasmussen skrev:Vi har både VT60 og ST60 på bænken lige nu og vi ser også på retention, så I får en vurdering af det herfra. Vi kan naturligvis ikke teste effekten af at se Kanal5 3 timer hver dag i et år, men vi ser på følsomheden overfor stillestående objekter.
Hvornår tror i anmeldelsen af VT60 er klar?
Og Samsung F8000? :)
Af kronholm
wMikkel skrev:
Hvornår tror i anmeldelsen af VT60 er klar?
Og Samsung F8000? :)
Jeg skal nok lige lave en kort opsummering:

panasonic vt60 er det bedste plasma tv nogensinde, og dens sort niveau er på pioneer niveau. Den buzzer gevaldigt og har stadig retention problemer, men eftersom folk har mulighed for at købe ørepropper, og folk bare kan skifte kanal hvert kvarter, så får den alligevel 10/10.
Af kronholm
zappedronningen skrev:Buzzing var ikke det store problem på mit. Men måske var det bare blæserstøjen, der overdøvede det....
hvis jeg bare havde haft blæserstøj på mine st50'ere og mit gt50, så kunne det være jeg havde beholdt et af dem. Går ud fra at blæserstøjen var konstant, imodsætning til buzz der svinger op og ned hele tiden.
Af THM
Jeg er nu ikke generet af buzz på nogle af mine plasmaer, og har lagt øret til bagsiden af et par vt50'er i en butik uden så meget larm, og kunne ikke høre hverken buzz eller blæser støj...
Af kronholm
THM skrev:Jeg er nu ikke generet af buzz på nogle af mine plasmaer, og har lagt øret til bagsiden af et par vt50'er i en butik uden så meget larm, og kunne ikke høre hverken buzz eller blæser støj...
nå, jamen hvis du har forsøgt at lytte efter det i en butik uden så meget larm, så er det endegyldigt bevist at panasonics 50'er serie ikke har buzz.