Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af heimer73
Jeg står lige over for at skulle udskifte mit gamle 42" Philips fjernsyn med noget nyt.

Jeg startede med at kigge på guiden her på siden om "Hvor stort skal dit TV være?" men det forvirrede mig bare O_O

Min afstand til fjernsynet er 4,2m give or take.

Min originale tanke var at få et 50" TV men fandt jo hurtigt ud af at rigtigt mange af dem er 46"-47" eller næste stop 55".

Det er så her jeg skal bruge noget input.

Min tanke er at hoppet fra 42" til 46" eller 47" vil virke som næsten ingenting?

Min bekymring omkring hoppet til 55" er at det vil være for stort når jeg kun har 4,2M til der hvor TV'et står.

Hjælp :)
Af Bent odense
Du kan rolig gå op i et 55 tommer har selv et 55 og min afstand er 3,5 meter.

Man har set at folk fortryder køb af et for lille tv,og nu du har pladsen/afstanden så er det et 55" der anbefales her fra. :)
Senest rettet af Bent odense 10 apr 2013, 18:47, rettet i alt 1 gang.
Af heimer73
Ja det med at købe et for lille er også noget jeg er bekymret for :/

Tak for input.
Af steen6400
55" er ikke for stort på den afstand, jeg sidder ca. 3m væk og synes min 55" er i underkanten.

Edit: "Giv mig besked ved besvarelse" fjernet, hvorfor gør den det når det er fravalgt i profil? :s
Senest rettet af steen6400 10 apr 2013, 18:34, rettet i alt 1 gang.
Af J.H.
heimer73 skrev:Jeg står lige over for at skulle udskifte mit gamle 42" Philips fjernsyn med noget nyt. - Det bliver du glad for!

Jeg startede med at kigge på guiden her på siden om "Hvor stort skal dit TV være?" men det forvirrede mig bare O_O - Det er ellers en udemærket guide.

Min afstand til fjernsynet er 4,2m give or take. - Det var heldigt...så er der rigelig afstand til mindst en 55".

Min originale tanke var at få et 50" TV men fandt jo hurtigt ud af at rigtigt mange af dem er 46"-47" eller næste stop 55". - Det er rigtigt.

Det er så her jeg skal bruge noget input.

Min tanke er at hoppet fra 42" til 46" eller 47" vil virke som næsten ingenting? - Fuldstændig rigtigt.

Min bekymring omkring hoppet til 55" er at det vil være for stort når jeg kun har 4,2M til der hvor TV'et står. - Absolut ingen grund til bekymring med den afstand kunne du også gå til 60", 64" og 65" uden problemer.

Hjælp :) - 112 :p