Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wMikkel
Hej alle.

Jeg er lidt ny på forummet, så beklager på forhånd hvis min tråd er forkert skruet sammen eller andet.

Jeg har bestilt det nye Samsung F8005 og skulle modtage det i morgen. Jeg har søgt og søgt på nettet efter de bedste indstillinger til billedet, men uden held. Tror i det er muligt at finde allerede nu? Eller skal man vente lidt?

Noget andet er at jeg fandt en tråd hvor der er en del der oplever problemer, samt andre der ikke gør:
http://www.avforums.com/forums/lcd-led- ... -a-31.html

I kan se de billeder er blevet postet af en der ser The Hobbit.

Senere i tråden er der så en der har helt andre resultater.

Bør jeg være bekymret for at have smit 24k efter skærmen?

Tak (:

- wMikkel
Ja det ser godt nok lidt slemt ud med lys gennembrudende på enkelte modeller.

Afhængigt af hvor mørke omgivelser du ser tv i, vil det også opleves tydeligere på mørke baggrunde.

Jeg tror måske jeg ville sikre mig muligheden for en returnering af produktet til forhandleren såfremt det er for voldsomt :)
Af wMikkel
Elgiganten har heldigvis 14 dages returret, så hvis det står slemt til bliver det selvfølgelig returneret.
Det undrer mig dog at dette ikke er nævnt i nogle anmeldelser, men ligeså snart nogle forbrugere har fået det, så skrives der højt op om disse problemer, hvilket er super ærgerligt når skærmen koster 25.000.

Er der nogle der ved om Flatpanels har modtaget dette? Eller har en ETA på hvornår?
Det kan jo være jeg er heldig de anmelder det inden 14 dage og at jeg evt kan bruge deres indstillinger, og hvis ikke, så returnere det.
Af wMikkel
Jeg har ikke fortrudt, endnu. Min egen vurdering tæller højst, så jeg venter i hvert fald til jeg har tv'et i brug og testet en del løs. Men man bliver da lidt skræmt af disse ting, og jeg desværre ikke super teknisk på det her punkt, så det er også svært for mig at vide hvordan og hvorledes jeg kan teste fjernsynet til at vurdere om det er det hele værd :)

Normalt ville jeg læse Flatpanels.dk review, og så ud fra deres kriterier vurdere om det var for mig, nu jeg har bare købt det i forvejen, men håber virkelig på deres anmeldelse når op inden 14 dage ;)

Noget andet er jo bare at det undrer mig at anmelderne simpelthen roser skærmen langt over skyerne, men nogle brugere på et forum basher det fuldstændigt.

Jeg må se i morgen, og så kan det være jeg lige giver et amatør review, uden krummer.
Af wMikkel
Nu har jeg snakket med Elgiganten, og de ombytter det indenfor 14 dage, skulle jeg modtage et 'dårligt' eksemplar.

Er der nogle herinde der har forstand på at kalibrere osv?
Jeg så dette review:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 1bzRFYknoY

Jeg kan se de har opnået bedre farve, white-balance og grey-scale efter kalibrering.

Beklager de mange spørgsmål, håber nogle kan hjælpe :)