Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels brugere.

Jeg er lidt i vildrede. Jeg har som nævnt et samsung PS51D8000 som jeg i og for sig er ganske tilfreds med.

Jeg synes dog at selve guide funktionen er mega langsom sammenlignet med mit Sony LCD 500, og så er SMART funktionerne bare ikke særlig smart samt ingen adgang til netflix mv. Men billedet mv. er flot og det er altså klart det vigtigste for mig.

Det er dog et plasma, og da jeg var inde for at bestille det i Hifiklubben blev jeg frarådet at købe plasma da jeg har en meget lys stue med store vinduespartier.

Grundet prisforskel i forhold til LED'en dengang, valgte jeg alligevel at købe det, og nu hænger jeg mig selvfølgelig lidt i det de sagde nu, og jeg synes også at når solen står skarpt selvom at farverne er en smule fesne på trods af der er rullet for (ikke mørklægningsgardiner).

Når så det er night time, og der kommer en god film på, eller jeg gamer FIFA, så har jeg ikke en finger at sætte på noget.

Nu er der dog opstået en situation som gør at jeg har mulighed for at skifte mit 51" ud med et 55" af de 2 nævnte modeller med en lille merpris på ca. dkk 3000.
Men jeg kan ikke rigtigt vurdere om det er det værd?

Vil et LED fjernsyn f.eks. løse mit problem med den lyse stue?

Og hvad tænker I ellers jeg i givet fald ville kunne vinde?

Ja - og så høre jeg da også gerne om jeres vurdering af phillips kontra samsung modellen hvis anbefalingen blev at jeg skulle udskifte. Hvilken ville du så vælge. Personlige holdninger er helt fint her :)

Alt input vil blive super værdisat!

HJÆLP fra den forvirrede O-O
THM skrev:solen ind ad vinduet vil også være irriterende selvom man har lcd, men de har højere lysstyrke som er en fordel i meget lyse rum.
af de to du nævner ville jeg selv foretrække es7005
Men synes du det ville være relevant at udskifte - eller er det bare mig der skal klappe hesten?
Tror du bør opdatere dit tv. Jeg havde et samsung PS51D8000 hjemme i en kort periode (blev leveret tilbage grundet pixelfejl), og det havde netflix.

Overvej om du har lyst til at bruge smart tv til andet end netflix, viaplay og lignende. Personligt er det det eneste jeg finder brugbart....

Tror du bliver skuffet billedmæssigt hvis du skifter plasmaen ud for et lcd. Det er ikke alle LCD tv som har et anti-reflektions filter ligesom dit D8000, så du kan sagtens risikere at der er flere refleksioner i et lcd.
kronholm skrev:Tror du bør opdatere dit tv. Jeg havde et samsung PS51D8000 hjemme i en kort periode (blev leveret tilbage grundet pixelfejl), og det havde netflix.

Overvej om du har lyst til at bruge smart tv til andet end netflix, viaplay og lignende. Personligt er det det eneste jeg finder brugbart....

Tror du bliver skuffet billedmæssigt hvis du skifter plasmaen ud for et lcd. Det er ikke alle LCD tv som har et anti-reflektions filter ligesom dit D8000, så du kan sagtens risikere at der er flere refleksioner i et lcd.
Det med opdatering er jeg blevet fortalt før, men fjernsynes er online, og den siger at mit fjernsyn er up to date.

Kan det være et software problem jeg skal have set på?
Du burde kunne trække netflix på denne model fra samsung, hvis den ikke kommer direkte på dit tv, tjek evt samsung apps, hvis dette ikke virker, er jeg sikker på du kan hente svar ved samsung support, 70701970, dog vil jeg tro du vil blive anbefalet at gendanne til fabriksindstillinger, og hvis det ikke løser dit problem, så skal du kontakte dem igen.

af de to tv du smider op, vil 95% af de adspurgte nok sige Samsungen.

men tbh, hvis de to tv stilles op ved siden af hinanden, også sættes til at vise det samme materiale, synes jeg personligt, at Philipsen levere et bedre billede. Men all over ville jeg nok også sige Samsungen, hvis du vægter diverse apps højt (Netflix)
Jeg har samme model. Jeg har Netflix på mit. Ift opdatering af firmware - Har du forsøgt dig af alle veje? Jeg sad på et tidspunkt fast, idet mit fjernsyn ikke kunne finde nogen ny firmware vha. online-opgraderings-metoden, der er indbygget i TV'et. Det lykkedes imidertid at opdatere vha en USB-opdateringsfil, og pudsigt nok kunne jeg med det samme efterfølgende opdatere til en endnu nyere firmware - nu ved hjælp af Online-funktionen på TV'et... Så det kan være lidt kringlet.

I forhold til billedkvaliteten. Jeg er helt enig med dig i, at det i et soloplyst hvidt lokale giver et lidt for mørkt billede, men sådan er det jo med plasma.. Så har du oftest disse forhold, giver det måske god mening at bytte til LED-modellen i stedet. Omvendt, som du selv siger, er der ikke en finger at sætte om aftenen.. der synes jeg virkelig det er perfekt. Man skal jo heller ikke glemme, at netop PS51D8000 vandt award'en for bedste HDTV i 2011 på CNET.com.

Jeg tror du vil se et lille dyk i billedkvaliteten på ES7005 om aftenen/natten, men en bedre oplevelse i dagtimerne. Har du forsøgt at vende dig til altid at bruge "dynamisk" i dagtimerne? Fordi med denne indstilling, hvor der jo er skruet op for cellelys og kontrast, så er det faktisk ganske glimrende, selv om solen skinder.

Så med dynamisk på og med det in mente, at det har et godt filter (som nævnt i en af ovenstående kommentarer), så tror jeg faktisk ikke det er en STOR forbedring du vil opleve i dagtimerne.

SMART-funktioner er og bliver noget værre værre skidt på hvilket som helst tv. Det eneste der fungerer er netflix og youtube, og de to app's fungerer ærlig talt glimrende på PS51D8005.. bruger tit youtube sammen med min galaxy s3, - kører smooth.

3000kr er mange TV-penge i dagens elektronikvarehuse... Jeg havde ikke byttet det for nogle af ovenstående + 3000kr.

Behold det i et halvt til et helt år endnu, sælg det for 5000kr og køb et nyt TV til 8000kr. Eller smid 10.000kr ekstra og køb et Ultra ;)
T_skaaning skrev:Jeg har samme model. Jeg har Netflix på mit. Ift opdatering af firmware - Har du forsøgt dig af alle veje? Jeg sad på et tidspunkt fast, idet mit fjernsyn ikke kunne finde nogen ny firmware vha. online-opgraderings-metoden, der er indbygget i TV'et. Det lykkedes imidertid at opdatere vha en USB-opdateringsfil, og pudsigt nok kunne jeg med det samme efterfølgende opdatere til en endnu nyere firmware - nu ved hjælp af Online-funktionen på TV'et... Så det kan være lidt kringlet.

I forhold til billedkvaliteten. Jeg er helt enig med dig i, at det i et soloplyst hvidt lokale giver et lidt for mørkt billede, men sådan er det jo med plasma.. Så har du oftest disse forhold, giver det måske god mening at bytte til LED-modellen i stedet. Omvendt, som du selv siger, er der ikke en finger at sætte om aftenen.. der synes jeg virkelig det er perfekt. Man skal jo heller ikke glemme, at netop PS51D8000 vandt award'en for bedste HDTV i 2011 på CNET.com.

Jeg tror du vil se et lille dyk i billedkvaliteten på ES7005 om aftenen/natten, men en bedre oplevelse i dagtimerne. Har du forsøgt at vende dig til altid at bruge "dynamisk" i dagtimerne? Fordi med denne indstilling, hvor der jo er skruet op for cellelys og kontrast, så er det faktisk ganske glimrende, selv om solen skinder.

Så med dynamisk på og med det in mente, at det har et godt filter (som nævnt i en af ovenstående kommentarer), så tror jeg faktisk ikke det er en STOR forbedring du vil opleve i dagtimerne.

SMART-funktioner er og bliver noget værre værre skidt på hvilket som helst tv. Det eneste der fungerer er netflix og youtube, og de to app's fungerer ærlig talt glimrende på PS51D8005.. bruger tit youtube sammen med min galaxy s3, - kører smooth.

3000kr er mange TV-penge i dagens elektronikvarehuse... Jeg havde ikke byttet det for nogle af ovenstående + 3000kr.

Behold det i et halvt til et helt år endnu, sælg det for 5000kr og køb et nyt TV til 8000kr. Eller smid 10.000kr ekstra og køb et Ultra ;)
Tusind tak for god input. Har du evt. et link til hvor du fandt den firmware opdatering så jeg kan prøve det?
Af T_skaaning
http://www.samsung.com/dk/support/model ... dName=BM-P

Så bare lige tryk på "Firmware" henne til venstre.

Du skal være opmærksom på at den filer du henter er i en container, - det vil sige den lige skal extractes.. mener godt man kan med et almindeligt winzip-program.

Jeg lavede nemlig fejlen engang bare at downloade den der fil og lægge den på en harddisk og så kunne mit tv ikke finde filen.. Men det er så fordi jeg ikke havde pakket filen ud. :)

Selv tak, - Du må sige til, hvis der er mere omkring Tv'et, hvortil du har brug for erfaringer.
kronholm skrev:Jeg tror næppe han får 5000 for det, når et nyt koster 7000, men lad nu det ligge. (medmindre det er forholdsvis nyt). Jeg synes bestemt også du bør beholde dit D8000, især nu du får netflix. :)

Desuden så er opgraderingen på HELE 4" måske også lige sølle nok. :p

Hold da op, det er første gang jeg har set det så billigt.. 7179kr på Dustinhome.dk..

Det er så også D8000 de har.. Egentlig er det jo D8005 TV'et hedder her i Europa, så måske det er et importeret lager de sælger ud af.

Jeg fulgte lidt med i prisudviklingen på tv'et i dets sidste dage, og da det gik af markedet var det på 9400,- cirka... Så med undtagelse af Dustin her (som i øvrigt er eneste forhandler på markedet ifølge pricerunner), så lå det på 9400,- på dets sidste dag.

Har også en kollega i Elgiganten, hvor jeg købte mit for 10.000,- som fortalte mig, at en pris på 10.000 medførte et tab for dem.. Mener TV'et havde en startpris på 18-19.000.

Det er tit sådan nogle transnationale sites som Dustin importerer udenlandske modeller og sælger dem billigt i en meget kort periode, så jeg kunne sagtens forestille mig, at man om et par uger ikke kan købe TV'et nogle steder, og så kan man evt finde et link frem, der viser at sidste pris var 9400 (fx ved at linke til TV'ets prisudvikling på hifipriser.dk), og så tror jeg sagtens man kan sælge det for 5000kr om et halvt år.

Men ellers bare 4000kr. Det er trods alt en halv topmodel i dag (altså 4000kr.)
d8000 er den europæiske model, d8005 er den nordiske model. De virker ens, og begge er dækket af samsungs danske garanti. Det erfarede jeg i hvert fald mht. pixelfejl på mit D8000. Den eneste forskel er at samsung ikke kommer hjem til folk og skifter panelet på et D8000. Det gør de på et D8005.

Nu ved jeg ikke om det er et D8000 eller D8005 han har, men det ændrer dog ikke ved at de 7000 for et nyt nok er at foretrække frem for 5000 for en model der måske kun har et par måneders garanti tilbage.

Men ja, prisen falder jo hurtigt, især hver gang der kommer nye modeller.

Prisen på dustinhome's D8000 har iøvrigt været således i mere end en måned... Man kan oven i købet få det lidt billigere hvis man har en logbuy bruger. ;)

4000 er nok også det jeg ville være interesseret i at give, men på DBA kan man garanteret nok finde folk der vil give de 5000. Især hvis man har tålmodigheden med sig! Jeg ville nu stadig beholde det tv. ;)
Senest rettet af kronholm 08 apr 2013, 17:11, rettet i alt 1 gang.