Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

et hurtigt spørgtsmål til forum: Jeg har købt et SAMSUNG 26" LCD af de nyeste , til soveværelset. Jeg sulle gerne have dte op at hænge. MEN!...SAMSUNG har vist begået en mindre dumhed i deres design af fjernsynet idét strømstikket sættes i fjernsy´net direkte i ryggen på det. Dvs. strømsikket rager 4-5 CM ud hvilket betyder at hvis det skal hænge på en væg skal det altså hænge ret så langt ud fra væggen for at der er plads til strømstikket.

Men jeg har engang set et strømstikl som var vinklet/bukket 90 grader nedad således at det ikke stikker så langt ud fra fjernsynest bagside.

Men jeg kna simpelthen ikke finde sådan et stik nogensomhelst steder...jeg har prøvet alle steder: Zitech, HIFI klubben, Wurtz, BRINCK ELektronik, El giganten, Computercity samt et utal af mindre special forretninger på Falkonér Allé.......selv SILVAN har jeg prøvet...! Men uden held

´Men jeg kan umuligt være den eneste spm kunne tænke mig at hænge mit SAMSUNG 26" 72B op på væggen, så er MÅ være nogen som har fundet sådan et stik et sted i verden på nettet el. lign.

Er der nogen som kan hjælpe med et link eller navn på et sted hvor de kan skaffe et sådan stik?

Mvh

Peter
Af barfodcph
expert på Nørrebrogade har den slags kabler.
Af Knolf
Ved ikke om de sælger til private

RS Components

Ligger på Vibevej 9-11 Kbh NV inde i en gård
Af pa1970
Tusinde tak, begge to. Har været6 ved at gå ud af mit gode skind. Jeg vil fluks checke begge muligheder. :)

Mvh

Peter :)
Af Zee
Jeg havde samme problem... Det er yderst uintelligent at de ikke har lavet stikket så det peger nedad. Hvis man har det stående på bordet har man jo alligevel foden, og så ville det ikke være et problem med at få det drejet af. Jeg brugte et almindeligt kabel, men var nødt til at modificere det lidt med en kniv for at kunne få plads til det. Det er jo ikke den helt optimale løsning!
Men derudover synes jeg nu det er et godt TV til prisen (til soveværelset).
Af lyricman
Nu er mit spørgsmål så om det er det sammen problem med Samsung LE23R71 som jeg lige har bestilt?

Hvis JA - så må jeg hellere på jagt efter et nyt stik - det skal nemlig op på væggen at hænge :o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsung har valgt samme stupide løsning til stort set alle deres TV. Ufatteligt at de ikke kan lære at montere deres stik ordenligt - selv deres kommende modeller har samme skavank, så enten har Japanerne ikke behov for at montere deres TV fladt på væggen eller også sidder der en ingeniør i deres afdeling som nægter at lytte...
Af lyricman
Har fået mit samsung ind af døren i dag.

Vil lige høre om nogen har fundet en god løsning på "designproblemet"?

Jeg har fundet et net-stik der knækker 90 grader men har ikke rigtig en løsning til stikket der går ind i ryggen på skærmen. Mit skal hænge lige udfra net og antennestik.

Vil høre om forslagene her i tråden var brugbare eller om der er andre muligheder?

HJÆLP :(
Af Corax
Ja det er idiotisk men jeg har bemærket at Panasonic, Toshiba og Sony ikke er meget bedre.

Det mindste det så kunne gøre var at ligge et "knækket" stik sammen med TV'et.
Af lyricman
Har kontaktet Expert, Nørrebrogade.

De har det omtalte kabel til 60,- + 40,- i evt. porto.

Lyricman