Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
Nu har jeg læst lidt omkring burn in og retension osv, men er sgu stadig i tvivl om hvad der er hvad og om jeg skal finde mig i plasmaens skavanker eller hvad der skal forlanges af samme.

Jeg har et vt30 50" som er lige over 1 år gammelt. Jeg har flere gange oplevet logo og skrift "side" fast i skærm billedet, men forsvinde efter lidt tid.

Senest havde jeg en blu ray menu kørende i 10 minutter og derefter stod der Rambo et godt stykke tid ind i en anden film.

De her tekster der sidder fast forsvinder altid, men er det en beklagelse jeg skal gøre mig eller er det bare sådan det er?
Brugeravatar
Af edinger
bromberg skrev:De her tekster der sidder fast forsvinder altid, men er det en beklagelse jeg skal gøre mig...
Naturligvis ikke, da der jo netop ikke er tale om burn-in, men image retention, som forsvinder igen.
bromberg skrev:...eller er det bare sådan det er?
Det er bare sådan, det er.

Men om det er tilfredsstillende? Bestemt ikke.
Af bromberg
edinger skrev:
bromberg skrev:De her tekster der sidder fast forsvinder altid, men er det en beklagelse jeg skal gøre mig...
Naturligvis ikke, da der jo netop ikke er tale om burn-in, men image retention, som forsvinder igen.
bromberg skrev:...eller er det bare sådan det er?
Det er bare sådan, det er.

Men om det er tilfredsstillende? Bestemt ikke.

Ok ok..
Næ det er da lidt træls i en tid hvor teknik er i en sådan udvikling.

Tak for svar:)