Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PF
Jeg kan lige prøve at nævne på de TV jeg har anbefalet dem indtil videre:

55":

Samsung UE55ES8005 m/TAB
LED
14499,-
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... 6103270002

Samsung UE55ES7005
LED
12.999,-
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... 6103270002

Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y
Plasma
10.990,-
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=757465

-----

60+":

65"
Samsung 65" 3D LED Smart TV UE65ES8005
LED
24.799,-
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=757837

**TOP ANBEFALING**
65"
Panasonic 65" 3D Plasma TV TX-P65ST50Y
Plasma
18.595,-
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=749397

Det til næsten 25000,- er nok alt for højt sat til dem, men det var mere for at indikere for dem hvad de kan få for den slags priser. Jeg tror lige pt. Så er de mere hooked på de 55" LED versioner jeg har fundet. Både pga. Prisen, men også af frygt for burn-in osv.
Af J.H.
PF skrev:Vi har haft kigget på Sharp modellerne, men turde ikke beslutte om det skulle være sådan en, da vi ikke kender nogen som har haft en Sharp model. Jeg har også lige Googlet nogle anmeldelser på den Sharp JH forslår, men den skulle eftersigende have store problemer med backlight bleeding.

Mht. LCD, så har vi haft snakket om det, men grundet at de tidligere har haft et Plasma tv uden de store problemer samt merprisen for et LCD, så har vi kun haft kigget på Plasma.

Mht. Prisen, så vil de helst ikke over 14000,-
...men:
PF skrev: Det til næsten 25000,- er nok alt for højt sat til dem, men det var mere for at indikere for dem hvad de kan få for den slags priser. Jeg tror lige pt. Så er de mere hooked på de 55" LED versioner jeg har fundet. Både pga. Prisen, men også af frygt for burn-in osv.
:o
Af J.H.
F.eks. Samsung UE55ES8005 har i øvrigt også fået en del på puklen for bleeding og clouding, bare så du ikke tror den er fejlfri....men lækker er den! :-)
Af PF
Haha, ved godt at det med prisen så lidt spøjst ud, men det var mht. At de var de billigeste på den liste jeg havde lavet til dem :D Altså LED tv´erne. Mente ikke generelt :)

Mht. Samsungen så skal jeg lige have det i mente hvis det er.
Af dumb
Mht. clouding på min 636s, så havde den faktisk en del, i starten og jeg ville faktisk returnere den. Men så fandt jeg en tråd, om en som beskrev hvordan man kunne "massere" det væk og efter at have prøvet det, forsvandt 90% af alt den clouding der var. Nu skal jeg virkelig kigge efter det, for at kunne se det og det er endda kun i MEGET mørke scener det kan spottes.

Jeg ved ikke om det kan masseres væk på andre Sharp modeller, men det afhænger nok af om de har en ekstra front glasplade, for det har 636'eren ikke. Det vil højst sandsynligt ikke virke på de TV som har en ekstra gladplade foran, da du så ikke kan komme ind og "røre" ved selve panelet.

Men jeg er som sagt glad for mit Sharp TV, men jeg kan se at det er steget i pris, siden jeg købte det i januar måned....ja, det er jo ikke den vej det plejer at gå.

/Thomas
Brugeravatar
Af edinger
Eftersom clouding og lysgennemfald i hjørnerne simpelthen er en generel (uheldig) egenskab ved teknologien, giver der ikke mening én efter én at dømme udvalgte LCD-modeller ude under henvisning til, at de i særlig grad skulle være omfattet af omtalte problematik.

Enten lever man med det – og søger at imødegå det, så vidt det er muligt (via indstillinger og strategisk placeret vægbelysning m.v.) – eller også vælger man en anden teknologi velvidende, at det så indebærer andre kompromiser.
Af fredizy
dumb skrev:Mht. clouding på min 636s, så havde den faktisk en del, i starten og jeg ville faktisk returnere den. Men så fandt jeg en tråd, om en som beskrev hvordan man kunne "massere" det væk og efter at have prøvet det, forsvandt 90% af alt den clouding der var. Nu skal jeg virkelig kigge efter det, for at kunne se det og det er endda kun i MEGET mørke scener det kan spottes.

Jeg ved ikke om det kan masseres væk på andre Sharp modeller, men det afhænger nok af om de har en ekstra front glasplade, for det har 636'eren ikke. Det vil højst sandsynligt ikke virke på de TV som har en ekstra gladplade foran, da du så ikke kan komme ind og "røre" ved selve panelet.

Men jeg er som sagt glad for mit Sharp TV, men jeg kan se at det er steget i pris, siden jeg købte det i januar måned....ja, det er jo ikke den vej det plejer at gå.

/Thomas
Vil du uddybe denne massage lidt?
Af PF
Så blev der taget en beslutning og det var vist et mindre helvede :D

Den gamle er på vej ned til Nyk. Falster for at hente et Samsung UE55ES7005.

Tusind tak for al hjælpen.
Af dumb
fredizy skrev:
Jeg tog en microfiberklud og kørte den fra midten af skærmen og ud til siden, med et jævnt tryk. Dette gjorde jeg fra top til bund og gentog det mod den anden side.

Mine "clouds" var placeret omkring midten af skærmen og var meget tydelige, der var 5 forholdsvis store plamager. Efter "operationen" kan jeg nu meget svagt ane 2, i helt sorte scener.

Som jeg forstår det, kan clouding opstå ved samling af tv'et, fordi der opstår nogle "spændinger" i kabinettet som gør at der opstår nogle ujævnheder på skærmen, som så trykker ind på panelet (samme som at trykke en finger ind på et lcd panel). Det virkede for mit tv og en del andre, kan jeg se på nettet.
Brugeravatar
Af edinger
ES7005 er et fornuftigt "forældrevalg".

Spændende at se, om de kan vænne sig til LCD-billedet – og måske ligefrem omfavner det.
Af J.H.
dumb skrev:
fredizy skrev:
Jeg tog en microfiberklud og kørte den fra midten af skærmen og ud til siden, med et jævnt tryk. Dette gjorde jeg fra top til bund og gentog det mod den anden side.

Mine "clouds" var placeret omkring midten af skærmen og var meget tydelige, der var 5 forholdsvis store plamager. Efter "operationen" kan jeg nu meget svagt ane 2, i helt sorte scener.

Som jeg forstår det, kan clouding opstå ved samling af tv'et, fordi der opstår nogle "spændinger" i kabinettet som gør at der opstår nogle ujævnheder på skærmen, som så trykker ind på panelet (samme som at trykke en finger ind på et lcd panel). Det virkede for mit tv og en del andre, kan jeg se på nettet.
Det nævnes som væsentligt at denne massage foretages med skærmen slukket!
Blot til info :)
PF skrev:Så blev der taget en beslutning og det var vist et mindre helvede :D

Den gamle er på vej ned til Nyk. Falster for at hente et Samsung UE55ES7005.

Tusind tak for al hjælpen.
Ja, det lyder da som et udemærket valg :) Kort og god proces! Håber de bliver tilfredse med det.
Brugeravatar
Af edinger
tommyaa skrev:plasma skal nurses??? hvad snakker du om?? put pioneer plasma bliver ikke nurset som du udtrykker det
Nu er der ikke adresse på dit indlæg, men jeg gætter på, at det var møntet på mig (?)

Det er fuldstændig korrekt, at Pioneers fantastiske skærme (uden 3D) var noget mere hårdføre – for ikke at sige anvendelige – end de skærme vi ser i dag. Særligt fra Panasonic.

Det er jo bare en lille smule irrelevant ift. en aktuel debat, eftersom Pioneer trak stikket på sin PDP-produktion i 2009.

Medmindre du da havde tænkt dig at tilbyde trådstarter at købe din robuste skærm brugt ;)