Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lgowner
tag du ned i harald nyborg og se denne, der får du en 60" LG skærm til 6995,- inkl. 4 års garanti

det er dog nok værd at checke præcis hvad de 2 års ekstra garanti hos dem betyder, når andre kun giver 2 år.

edit: du kan spare 100kr og købe den billigere via cinemagic, men så ryger de mulige 2 års ekstra garanti for 100kr :) så derfor linker jeg til haraldnyborg her :)
Af PF
lgowner skrev:tag du ned i harald nyborg og se denne, der får du en 60" LG skærm til 6995,- inkl. 4 års garanti

det er dog nok værd at checke præcis hvad de 2 års ekstra garanti hos dem betyder, når andre kun giver 2 år.

edit: du kan spare 100kr og købe den billigere via cinemagic, men så ryger de mulige 2 års ekstra garanti for 100kr :) så derfor linker jeg til haraldnyborg her :)
Tak for forslaget, men den får desværre lidt hug fra bla. Cnet.com:

The bad: The LG evinced some of the lightest, least realistic black levels in its class. Colors lack some of the saturation found in the TV's peers, and it showed more temporary image retention. The LG suffers from solarization, which manifests as distinct bands in gradated colors.
Af Andersss
Jeg ville nok se lidt nærmere på brugeranmeldelser end den anmeldelse og så tænke på om et voldsomt dybt sortniveau er nødvendigt. Man ser det jo primært i mørktlagt rum ved film kigning.
Af PF
Andersss skrev:Jeg ville nok se lidt nærmere på brugeranmeldelser end den anmeldelse og så tænke på om et voldsomt dybt sortniveau er nødvendigt. Man ser det jo primært i mørktlagt rum ved film kigning.
Det er selvfølgelig rigtigt nok, og kender jeg mine forældre ret, så får den fuld blus på lyset uanset hvad.
Af Andersss
PF skrev:
Andersss skrev:Jeg ville nok se lidt nærmere på brugeranmeldelser end den anmeldelse og så tænke på om et voldsomt dybt sortniveau er nødvendigt. Man ser det jo primært i mørktlagt rum ved film kigning.
Det er selvfølgelig rigtigt nok, og kender jeg mine forældre ret, så får den fuld blus på lyset uanset hvad.
Men er prisen underordnet, så er det måske godt at gå efter en skærm som håndterer lamper og sollys bedre så?
Brugeravatar
Af edinger
Frem for alt ville jeg til "forældrebrug" fraråde køb af plasma, selvom det rigtignok er dér, man får mest valuta for pengene.

Plasma – som jeg selv sværger til – skal nurses og er som sådan møntet på et segment af forbrugere, som er villige til at afsætte tid og opmærksomhed til denne opgave.

Og nu hvor du skriver, at dine forældre alligevel påtænker at have fuldt blus på (baggrunds)lyset, vil de nok ikke tage videre notits af de velkendte bleeding-problemer.

Har dine forældre således et nogenlunde gennemsnitligt brugsmønster, er LCD derfor det mest hensigtsmæssige valg – imo.
Af lennon
Nu skal man passe på med at bruge Panasonics sårbarhed overfor retention som facitliste for alle plasmaprodukter . Andre er tilsyneladende væsentligt mere hårdføre . .
Af J.H.
Prøv evt. at kigge på Sharp.

Sharp Aquos LC-60LE741S fåes pt til ca. 10000. Tilsvarende findes uden 3D (modelnavn 636S) men 741 er billigere i øjeblikket.

Jeg har for ikke så længe siden installeret en sådan og jeg må sige at jeg har svært ved at finde en skærm der giver mere value for money, dog har jeg ikke testet fodbold på den :)

Både 636, 741 og 841 fåes i øvrigt som både 70" og 80".
Af dumb
Jeg har selv et Sharp 60" 636s og er rigtig glad for det. Det er ikke fordi jeg har set meget fodbold på det, men det jeg har set, synes jeg blev vist fint.

/Thomas
Af PF
Vi har haft kigget på Sharp modellerne, men turde ikke beslutte om det skulle være sådan en, da vi ikke kender nogen som har haft en Sharp model. Jeg har også lige Googlet nogle anmeldelser på den Sharp JH forslår, men den skulle eftersigende have store problemer med backlight bleeding.

Mht. LCD, så har vi haft snakket om det, men grundet at de tidligere har haft et Plasma tv uden de store problemer samt merprisen for et LCD, så har vi kun haft kigget på Plasma.

Mht. Prisen, så vil de helst ikke over 14000,-
Af PF
Den får bare ikke så pæne ord med på vejen:

Although priced well for a large 3D TV, the Sharp LC-LE745U series can't muster the 2D picture quality to earn our recommendation as a good value.

Jeg ved godt at der står 745U, men det er vist den amerikanske version af den.
Brugeravatar
Af edinger
PF skrev:Mht. LCD, så har vi haft snakket om det, men grundet at de tidligere har haft et Plasma tv uden de store problemer samt merprisen for et LCD, så har vi kun haft kigget på Plasma.
Medmindre der er tale om en 2011- eller 2012-model har det desværre vist sig at være en meget dårlig rettesnor for nyere plasmaskærmes robusthed.

Jeg quoter lige brugeren pierre fra denne tråd:

"Retention/burn-in og dirty screen. 2012-modellerne dumpede på samtlige af disse parametre. Jeg vil gå så langt som til at sige, at 2012-modellerne var en skændsel. Gik fra et G10 (årgang 2009, red.) til ST50, men fortryder det noget så bitterligt. G10 havde slet ikke disse problemer."

Og nej, jeg forsøger ikke at male fanden på væggen. Som sagt foretrækker jeg selv plasma. Jeg slår blot til lyd for, at man ikke negligerer de risici, som (potentielt) er forbundet med denne teknologi.
Af J.H.
Supergris skrev:Jeg ville tage denne med i overvejelserne: http://www.computercity.dk/product/9978 ... c-60le741s
Kig op :D
PF skrev:Vi har haft kigget på Sharp modellerne, men turde ikke beslutte om det skulle være sådan en, da vi ikke kender nogen som har haft en Sharp model. Jeg har også lige Googlet nogle anmeldelser på den Sharp JH forslår, men den skulle eftersigende have store problemer med backlight bleeding.

Mht. LCD, så har vi haft snakket om det, men grundet at de tidligere har haft et Plasma tv uden de store problemer samt merprisen for et LCD, så har vi kun haft kigget på Plasma.

Mht. Prisen, så vil de helst ikke over 14000,-
Prøv at løbe Sharp-tråden på f.eks. minhembio igennem, der er generelt stor tilfredshed med skærmene, den jeg nævnte lider heller ikke af det, men ok, er deres forbrugsmønster til plasma er det jo fint. Et godt bud er edinger´s (6505) som jo desværre ikke umiddelbart er på lager nogen steder.
Senest rettet af J.H. 04 apr 2013, 12:56, rettet i alt 1 gang.