Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sharders
JelleW skrev:Hey Toshiba ejere

Jeg kunne godt bruge nogle fif, til at få indstillet farver og kontrast på mit nye tv.

Sååå hvis i kan nogle tricks til dette så skriv endelig.
Indsætter citat fra HDTV Test
Settings

The following settings are optimized for HD broadcast and HD DVD performance via HDMI input. There are several reasons why they won’t work for you, as they can all affect `final’ picture quality.

* Personal preference
* Ambient light
* Source material
* Players
* Intramodel variation

Magenta +5 (in 3D colour management)
Active Backlight OFF
Backlight -30
Contrast 100
Brightness 54
Colour 35
Tint 0
Sharpness -20
Black stretch Off
MPEG NR Off
DNR Off
Colour temp Warm

If you are using this for gaming or PC, you should probably turn up the colour temperature to Normal or Cool, because that's what we're used to. In case you didn't know, they don't have this problem in Japan, studio standards are at 9300K!!!
Af JelleW
sharders skrev:
JelleW skrev:Hey Toshiba ejere

Jeg kunne godt bruge nogle fif, til at få indstillet farver og kontrast på mit nye tv.

Sååå hvis i kan nogle tricks til dette så skriv endelig.
Indsætter citat fra HDTV Test
Settings

The following settings are optimized for HD broadcast and HD DVD performance via HDMI input. There are several reasons why they won’t work for you, as they can all affect `final’ picture quality.

* Personal preference
* Ambient light
* Source material
* Players
* Intramodel variation

Magenta +5 (in 3D colour management)
Active Backlight OFF
Backlight -30
Contrast 100
Brightness 54
Colour 35
Tint 0
Sharpness -20
Black stretch Off
MPEG NR Off
DNR Off
Colour temp Warm

If you are using this for gaming or PC, you should probably turn up the colour temperature to Normal or Cool, because that's what we're used to. In case you didn't know, they don't have this problem in Japan, studio standards are at 9300K!!!

Ja men det er til HD signaler og det køre jeg sku ikke lige med pt.
Af TYBO
JelleW: Var det ikke kun en 32" du har.
Der er vel forskel på panelet i 37 og 32.
37 har jo 1000 i kontrast mens 32 kun har 800.
Af tommyhj
Puha... kan ikke finde ud af om C3030 er god nok i forhold til Samsungs N71 f.eks. De koster ca. det samme... Jeg er specielt bekymret over hvor dyb sort er.
Af JelleW
TYBO skrev:JelleW: Var det ikke kun en 32" du har.
Der er vel forskel på panelet i 37 og 32.
37 har jo 1000 i kontrast mens 32 kun har 800.

Jo TYBO det er kun 32" jeg har...
Af TYBO
tommyhj: Det er et TV du skal have og ikke en mobiltelefon :) Go for Toshiba :)
Af Kief
tommyhj skrev:Puha... kan ikke finde ud af om C3030 er god nok i forhold til Samsungs N71 f.eks. De koster ca. det samme... Jeg er specielt bekymret over hvor dyb sort er.
Tror ikke der er nævne-værdig forskel på N71 og C3030... Den sorte er ikke speciel dyb, men jeg kan sagtens leve med det...
Af broendumz0r
Mit valg står mellem toshibaen her, eller finde ca. 1500kr mere og købe et 37PV60e fra Panasonic, kan ikke finde ud hvad jeg skal køb4e :s
Af JelleW
Jeg kan kun sige at jeg er meget tilfreds med mit 32", det er rigtig at sort ikke er helt sort, men det er ikke noget der på noget tidspunkt har eller kommer til at gå mig på.

Det eneste problem jeg har er at min dvd ikke opskaler billedet, så det bliver lidt grimt at se på.
Senest rettet af JelleW 19 apr 2007, 18:47, rettet i alt 1 gang.
Af broendumz0r
TYBO skrev:De 2 skærm koster da det samme...ingen grund til at fiske 1500kr mere op: http://geco.dk/product.asp?product=834&sub=5&page=1
Hvis du kan leve med de svagheder som plasma har så er plasmaen måske det bedste køb.
jeg renger med at købe fra tyskland, og der koster det kun ca. 6800 DKK. Så spørgsmålet er om det er værd at bruge nogen flere knaster på et PV60e
Af Lassie
JelleW skrev: Det eneste problem jeg har er at min dvd ikke opscaler billedet, så det bliver lidt grimt at se på.
Er der slet ingen mulighed for at afhjælpe dette problem? Kommer til at have det samme problem med min når min kommer hjem en af dagene...
Af tommyhj
Lassie skrev:
JelleW skrev: Det eneste problem jeg har er at min dvd ikke opscaler billedet, så det bliver lidt grimt at se på.
Er der slet ingen mulighed for at afhjælpe dette problem? Kommer til at have det samme problem med min når min kommer hjem en af dagene...
Hvilket problem? Det er da langtfra sikkert at hvis DVD-afspilleren klarer opskaleringen, at det så ser bedre ud? For I mener vel ikke at billedet slet ikke opskaleres og vises som en lille firkant i midten af skærmen??? I det tilfælde ville jeg nok hive et godt gammeldags scart-kabel frem - det virker trods alt :-D
Af Lassie
Det kan godt være at det er det smarteste.. Nu må jeg lige se når svinet en gang kommer...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13