Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JesperKeller
Mit bud vil også være en LG LM615, da der ikke er Smart TV indbygget i det tv, men at den har smart tv.

Fordele ved det tv:
- Godt billede
- 100hz
- Passiv 3D

Ulemper ved det tv:
- Kabler peger bagud, hvilket gør det svært at hænge det fladt
- Manglende smart tv
- Tysk model, så antenne tuner virker ikke i Danmark (Til Boxer TV altså)
- Tysk model, så parabol tuner virker ikke i Danmark (Til Canal Digital altså)

Dvs det tv virker kun til Yousee Kabel, eller mellemleverandører af Kabel-tv (Stofa, ComX o.l.)

Hilsen
Jesper Keller
Brugeravatar
Af edinger
"Ulemperne", jf. ovenstående, er dog kun ulemper, såfremt du måtte ønske at "tapetsere" skærmen til væggen samt anvende indbyggede tunere frem for en – ofte mere fleksibel – ekstern boks ;)
Af JesperKeller
edinger skrev:"Ulemperne", jf. ovenstående, er dog kun ulemper, såfremt du måtte ønske at "tapetsere" skærmen til væggen samt anvende indbyggede tunere frem for en – ofte mere fleksibel – ekstern boks ;)

Korrekt.
Det TV er stadig perfekt fungerende, og hvis man er stor fan af 3D så får man klart en super oplevelse.

Oftest oplever folk det dog som et problem at de skal bruge en ekstra fjernbetjening til at styre deres modtager boks.
Af Can1982
Super - takker for svarene. Det virker umiddelbart som et ok køb - set i forhold til de priser jeg kan finde i DK samt at man desuden får en blu-ray afspiller med.

Jeg er bosat i Aalborg og har derfor tv-signal gennem en antenneforening (Stofa). Jeg har Zaptorboks med kort - vil en tysk model betyde at jeg ikke kan sætte kortet direkte i tv'et og bruge funktionerne fra Stofa?

Mvh
Thomas
Af lgowner
JesperKeller skrev: - Tysk model, så antenne tuner virker ikke i Danmark (Til Boxer TV altså)
- Tysk model, så parabol tuner virker ikke i Danmark (Til Canal Digital altså)
sikke noget vrøvl. har selv 3 tyske indkøbte skærme, og alle fungerer fint med parabol og boxerTV her når de er lavet til det, dermed ikke sagt alle 3 har dvbt2 da de 2 er ældre skærme.

men Boxer DVBt2 fungerer på 2012 modeller hvor dvbs/dvbt/dvbc er tilgængelig, kræver bare en lille firmware opdatering.
Canal digital fungerer fint med et DVBS cam modul eller alternativ til dekodning af Canal Digital med dansk kort.
yousee sikkert 100% , da denne standard stadig ikke kører dvbc2, som nye 2012 modeller også klarer men ikke aktiveret her på.
Af kronholm
Er i sikre på fjernsynet er 100hz? Jeg troede først det var fra 620 og op det er rigtig 100hz... de der 200/400/800mci kan man ikke rigtigt bruge til noget.

Her er nogle der påstår det samme:

http://www.digitalversus.com/tv-televis ... /test.html

- Det skal lige siges at jeg IKKE er sikker! I bør nok bare lige få det bekræftet... F.eks. i elgiganten hvor den var udstillet, der var kun stilbilleder på, formentligt fordi den ikke kan tygge panoreringer særlig godt.
Af lgowner
var det nu 55LM615s så fås den €200 billigere her, og leveringsdygtig til Danmark for €80.