Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterSloth
Hejsa

da Yousee inden længe lukker ned for flere analoge kanaler har jeg brug for et nyt fjernsyn. Jeg håber, at nogen herinde kan komme med nogle gode anbefalinger.

Her er kravene:

- 32"
- Sort (skal stå på et bord så foden skal også være sort)
- IKKE B&O (det er det jeg har pt og det er ikke pengene værd)
- God lyd (det er det eneste gode ved mit nuværende fjernsyn!)
- 3D

Prisen er underordnet.

Jeg håber at I kan hjælpe

Mvh
Peter
Af J.H.
Glem alt om god lyd fra en fladskærm i dag. Heldigvis er det nemt at tilslutte f.eks. et par hæderlige studiemonitorer.

Hvad er årsagen til at det skal være 32"? Du har overordentlig begrænset effekt af 3D i den størrelse.
Af PeterSloth
ja, det var det spørgsmål jeg frygtede!

De to første krav er ikke mine, men min kærestes. Fjernsynet skal stå i en dør der er blændet, og da denne kun måler 78 cm i bredden, ja så skal det være et 32" :((

3D er heller ikke et must, men da vi ikke regner med at skulle investere i et nyt fjernsyn de kommende mange år så vil vi gerne have ét der er "nogenlunde" fremtidssikret.

//Peter
Af PeterSloth
he :D

Jeg havde godt på fornemmelsen at det var en dum ide at være ærlig herinde...

Nej, jeg bestemmer heller ikke hvad hun skal gå i. Jeg betaler bare. Det samme gør sig gældende med fjernsynet. Og når det nu skal være, så har jeg som nævnt ikke noget imod at betale det det koster at få fat på det bedste 32" fjernsyn på markedet.

//Peter
Af J.H.
PeterSloth skrev:he :D

Jeg havde godt på fornemmelsen at det var en dum ide at være ærlig herinde...

Nej, jeg bestemmer heller ikke hvad hun skal gå i. Jeg betaler bare. Det samme gør sig gældende med fjernsynet. Og når det nu skal være, så har jeg som nævnt ikke noget imod at betale det det koster at få fat på det bedste 32" fjernsyn på markedet.

//Peter
Man kommer længst med ærlighed, så det var da en god idé. Af samme årsag vil jeg også være ærlig og sige at jeg ingen forslag har, da 32" efter min mening er komplet spild af tid. Man kan blive træt af den størrelse allerede inden man er på vej til butikken....
....hvordan tror du så ikke det vil blive i løbet af den årrække du skriver i påtænker at beholde det!?

Jeg synes du skal rette ryggen og købe en ordentlig skærm, istedet for det småtteripis. Så må hun lege bo-bedre-wannabe andre steder.
Af Bent odense
Det J.H prøver at forhindrer dig i er at det er ærgerligt at smide 4000-5000kr efter et 32 tv når dit budget er lige meget, så et god råd at tage til sig fra J.H.

De fysiske rammer skal være usandsynlig dårlig indrettet for der ikke er plads til et 40-46 tv.

Har lige været ude i et kollegieværelse i mit arbejde medfører og der havde den unge mand et 46 på vægen.

Så der er rige muligheder for at anskaffe sig en super fin skærm ANO 2013 i 46 tommer når nu prisen er underordnet.
Senest rettet af Bent odense 28 mar 2013, 09:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Problemet med 32" modellerne er, at nutidens fremstilligsprocess ikke tilgodeser denne størrelse, hvorfor den bliver uforholdsmæssig dyr. Der er langt mere value-for-money i et 40" eller 46" TV. Ofte så er de små modeller heller ikke så minimalistiske som de større, så du kan faktisk risikere, at et 40" med smalle rammer fylder næsten det samme som et 32" med tykke rammer.

Mht. lyden, så sats på at skulle købe en soundbar ved siden af. Det løfter lyden betragteligt og gør det mindre væsentlig hvad der sidder i Tv'et fra starten.
Af PeterSloth
tak for svarene! Det blev nævnt at stuen skal være usandsynlig dårlig indrettet for der ikke er plads til et 40-46 tv. Jamen det er vores stue! Og som det ses af det vedhæftede billede, så er vi rent faktisk vant til et 26" fjernsyn :s
Det vil derfor være et stort skridt op af stigen for os med et 32". Jeg ved at LG og Samsung har modeller med 1/2 cm ramme som ikke måler mere end 74 cm i bredden.
Vedhæftede filer
foto.JPG
foto.JPG (289.8 KiB) Vist 2111 gange
Brugeravatar
Af edinger
Hvis du nu placerede et møbel, fx det mindste 'Bestå'-element fra IKEA, i døråbningen og så stillede skærmen ovenpå, ja så ville der være rigelig med plads med til 40 tommer og opefter.
Af PeterSloth
døren er kun 78 cm i bredden, så uanset hvilket bord vi har, så sætter det begrænsningen.

Hvad nu hvis jeg havde skrevet at det var til soveværelset, eller køkkenet? Ville jeg så også blive frarådet at købe 32"?
Af J.H.
Note til mig selv: Husk at indsætte flere smiley´er så det fremgår tydeligt at det skrevne er velment med et glimt i øjet. :)

For som Bent og Torben er inde på giver 32" ikke god værdi for pengene sammenlignet med 40" og op. Uanset hvad i er vant til, skal det jo gerne være sådan at i vil glæde jer hver gang i ser tv eller film på jeres nye skærm.
Det vil ikke være noget særligt skridt op af stigen med en 32", for i vil have vænnet jer til den efter 10 min.

Der er andre og bedre muligheder, som f.eks. at finde et bedre egnet møbel, ELLER at inddrage blændpladen, evt. med forstærkning, og montere skærmen med vægbeslag.
Ved at vælge f.eks. dette: http://www.harald-nyborg.dk/p3679/vaegb ... 3-444-sort kunne skærmen monteres i åbningen og ligge helt fladt ind til karmen og med dagens tynde skærme vil der så kunne hænge f.eks. et 40" eller 46" uden at virke skæmmende og så bliver det pludselig meget sjovere :)
Brugeravatar
Af edinger
PeterSloth skrev:Døren er kun 78 cm i bredden, så uanset hvilket bord vi har, så sætter det begrænsningen.
Naturligvis – hvis altså skærmen ikke må rage ud over dørkarmen (?)

'Bestå'-bænken ville passe i døråbningen, og tv'et ville så rage ud over, ja. Men at det virkelig skulle være så afgørende, har jeg svært ved at forstå. Selv ud fra en æstetisk synsvinkel.

Jeg foreslår, at du forsøger at massere budskabet ind hos kæresten :)