Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Har været ved at se på nyt 55" TV til stuen til afløsning af mit ældre Sony 40".

Men efter besøg i El-Giganten og søgning på nettet er jeg mere forvirret end afklaret.

Så først på Samsung 7005 - men fik at vide i forretningen, at billedkvaliteten ikke var så god som LG.
Har så kigget lidt på LG 660T.

Er der nogen, der har erfaring med billedkvaliteten - evt. også af andre mærker?

Og, mht. Smart-TV, hvilket mærke er så at foretrække? I El-giganten anbefalede de LG pga menu-systemet, men så vidt jeg kan se er Samsung længere fremme med apps osv.

Gode råd er velkomne

Hilsen
Preben
skynd dig at bestil samsung 55" 7005 ved bilka online til 9.999.... Evt LG55LM660T'eren til 10.999.

Hvis du altså foretrækker LCD fremfor plasma. Både LG og samsung har ok løsninger mht smart-tv. I hvert fald til mit forbrug hvor det udelukkende er netflix og viaplay det står på.

Fordele ved samsung:
Dual-core
samsung evolutionkit der kan opgraderes.

hvis du gerne fortsat vil have sony, så ligger 55" HX75x også omkring de 11.000
til LCD foretrækker jeg passiv-3d.
til plasma er aktiv det bedste.... (Ved ikke engang om det er muligt at lave passivt til plasma)

men det er måske kun 1% af tiden man bruger på at se 3d, så det bør ikke spille så stor en rolle.

Vil du se meget 3d film / spille i 3d, så ville jeg vælge LG'en.

der følger iøvrigt også 2 af de "dyre" briller med samsungen.

- Jeg ville vælge samsungen af de 2. Eventuelt sony HX753(755/75G), selv om jeg egentligt synes designet på LG'en er det lækreste.

Samsungen er jo også en af topmodellerne for 2012, hvor imod 660t'eren mere er en mellemklasse.