Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vizz
Hej

Er Sony på vej væk fra "lav segmentet" - og dermed ikke at finde i Bilka, Wupti mv. længere ?

Wupti har 3 Sony Modeller, Bilka har kun demo modeller tilbage osv.

Jeg stod og skulle bruge et 32" TV til mit pc værelse, og de plejer jo at lave TV der står rigtige god billedmæssigt - men nu er det nærmest umuligt at opdrive udover at gå i Sony Centre...

/Peter
Af Otto J
Jeg synes ikke det er det store tab, hvis de dropper discount markedet - det er de ikke særligt gode til alligevel. Jeg har et par bekendte der har Sony tv fra de billigste serier, og de er altså ufatteligt ringe, i en grad så jeg blev overrasket over at bund-niveauet i dagens marked er så ringe. Det var ikke bedre end hvad jeg har set fra Denver/Prosonic tv for 5 år siden. De gode modeller er derimod ganske rigtigt meget anbefalesesværdige.

Generelt er discount-mærker bedst til at lave discount-tv. Jeg er især blevet imponeret over LG's billige modeller (relativt til prisen naturligvis), om jeg ligefrem vil anbefale at købe ét, med øje for den forventede levetid, det er jeg ikke så sikker på - men det gælder nok reelt alle tv'ene i det prisleje, så det flytter nok ikke så meget om det er det ene eller det andet.
Af vizz
Rasmus Larsen skrev:Der kommer stadig et par billigmodeller i 2013:
http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1361783072

Grunden til at du har svært ved at finde nogen lige nu er nok, at Sony er ved at sælge ud af 2012-modellerne før de nye kommer ind. Det ser dog også ud til, at Sony ikke vil satse lige så meget på den billige ende af skalaen fremover.
Ja det er nok rigtigt, tak for info.
Af vizz
Otto J skrev:Jeg synes ikke det er det store tab, hvis de dropper discount markedet - det er de ikke særligt gode til alligevel. Jeg har et par bekendte der har Sony tv fra de billigste serier, og de er altså ufatteligt ringe, i en grad så jeg blev overrasket over at bund-niveauet i dagens marked er så ringe. Det var ikke bedre end hvad jeg har set fra Denver/Prosonic tv for 5 år siden. De gode modeller er derimod ganske rigtigt meget anbefalesesværdige.

Generelt er discount-mærker bedst til at lave discount-tv. Jeg er især blevet imponeret over LG's billige modeller (relativt til prisen naturligvis), om jeg ligefrem vil anbefale at købe ét, med øje for den forventede levetid, det er jeg ikke så sikker på - men det gælder nok reelt alle tv'ene i det prisleje, så det flytter nok ikke så meget om det er det ene eller det andet.
Ja, jeg har også kig på LG de virker ret fine.

Det undrer mig dog meget at man stadig laver 32" HD ready (720p) TV's - det er de færreste 32" der er 1080p. Mon ikke at man kan se en forskel ?
Brugeravatar
Af edinger
Otto J skrev:Generelt er discount-mærker bedst til at lave discount-tv. Jeg er især blevet imponeret over LG's billige modeller...
Ergo, LG er discount.

Svirp! 8)