Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lizard255
Hej Flatpanels folk

Jeg er ejer af et old-school fjernsyn. Det er et 28" prosonic widescreen tv. O_O Det er et vi overtog efter vores Sony Triniton 32" TV pludselig døde med et ordentligt knald og en hyletone :(

Nåh men...

Mit TV forbrug er familie baseret, dvs. vi bruger det til DVD film, Netflix (fra Wii) og alment TV kiggeri (analogt signal). Vi har en meget lille TV pakke så udvalget af kanaler er absolut begrænset og vi bor tilmed i en del af landet, hvor TV2 Charlie kommer ind og Kanal 5 sparkes ud :s

Jeg ville vildt gerne updatere min mediepark, men jeg er en anelse tilbagholdene. Jeg synes hele tiden der kommer nye og bedre produkter på markedet. Og jeg gider ikke spendere 33.099,- på TV, soundbar, Apple TV, PS4, Xbox720, Bluray afspiller med tilhørende surround miljø og indbygget HDD recorder, der efter 3 måneder er vanvittigt gammeldags.

Jeg kommer af og til forbi diverse elektronik forretninger. Her står jeg altid og drømmer om et nyt, smart og moderne fladskærms TV.
Dog synes jeg, at når man for forhandlerne til at skifte over på "almindeligt" TV-signal er billede kvaliteten helt forfærdelig: Farverne er udvaskede, man kan tydeligt se pixels især når der fades til sort.

Skal jeg skifte til fladskærm nu? og kan jeg nøjes med at skifte TV'et hvis jeg skal udnytte det ordentligt?
Af lgowner
lizard255 skrev:Jeg er ejer af et old-school fjernsyn. Det er et 28" prosonic widescreen tv. O_O
min holdning til dine input er du bør holde dig i samme prisklasse når du ikke kan se detajle graden i de nye skærme og at du mener billederne ikke lever op til det de skal. så er du den helt rette når du vælger skærmen fra bilka eller føtex afdelingen og ikke tænker på mere end at kunne se kasse og så slukke når du skal i seng.
lizard255 skrev:Dog synes jeg, at når man for forhandlerne til at skifte over på "almindeligt" TV-signal er billede kvaliteten helt forfærdelig: Farverne er udvaskede, man kan tydeligt se pixels især når der fades til sort.
når du har fundet ud af hvornår og hvorfor billed i butik ikke matcher alt det elektroniske gejl du ikke vil investere i, så er der jo verden til forskel for de billed du får og det de egentlig er lavet til.

Du får helt ærligt hvad du betaler for. og du har alt det ekstra fravalgt, og får et billed som er til børneværelset hvor det ikke er billed farvernes korrekthed eller detajlegrad som der ses på.

Vil du have mere? så må du starte med at investere i nutiden og få dig en ps4 , en BluRay afspille så billed kan vises i den kvalitet du forventer.

Er interessen der bare ikke, så gå du fortsat ned i føtex og får det nye billed til spotpris. det er ikke værd at investere mere i når du ikke gider gøre et nummer ud af det.
Af lizard255
lgowner !:(

Jeg har ikke selv valgt et prosonic 28" føtex TV. Hvorfor f.... tror du jeg skriver i dette forum? Det er ærligt talt temligt fornærmende at blive beskyldt for at bare vælge med lukkede øjne I FØTEX...WTF

Jeg har ikke haft økonomi til at investere i et nyt fladskærms TV og ærlig talt har kvaliteten af fladskærms TV heller ikke været særligt tiltrækkende før nu.

Jeg har kigget på Sony's 855, LG's 669/670, samt en lille smule på samsung 8005, men som sagt så har min økonomi været på den lave side. Så jeg kan love dig for, LGOWNER!, jeg gør skam et rigeligt nummer ud af det.

Jeg har et TV budget på omkring 8000-9000 og vil gerne købe noget grej der holder. Og hvad kunne det så være? nogle bud? eller kun lamme kommentarer? :p
Hey

Du var lige lidt for langsom, der var super weekend tilbud på Elgiganten idag på et panasonic GT50 50" ..

Hvis jeg stod og skulle bruge de penge, ville jeg sku prøve at Philips TV med Ambilight, det er en RIGTIG fed detalje, som lyser ud på væggen bag tv'et, prøv at søg ambilight på youtube..

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2804132/ ... ign-Priser

Computercity har det i avisen til 7999

Det har ambilight 2 hvilket er lys i siderne, mangler i toppen (ambilight 3) men der skal man op i 8000 serien

Fortæl lidt mere om dit tv abb, er det yousee lille pakke eller?? For de fleste udsender jo i digitalt nu (hvis ikk alle??) og der får fladskærmene altså et fint nok billede, selvom det ikke er en HD kanal.

Men når du siger du ser netflix, så får du et MEGET bedre billede på en fladskærm, end på dit normale TV, MEGET bedre" :)

Held og lykke i Fladskærms verdenen

Lige et par pointers, kig på hvor dit TV skal stå, kommer der lys ind direkte på skærmen ? Så find et med "mat" finish , hvis der ikke kommer lys ind, så ville jeg give plasma en chance, de har bedst billede (især på "ikke HD" opløsning)
Der er denne fra sony.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... CERUNNERDK.

Konklusion HDTVtest:

Sony KDL-40HX753 er et anstændigt fladskærms-tv. Vi ville være mere begejstret, hvis farvenøjagtighed var der lidt bedre: det forekommer, slim LED baserede LCD-tv er stadig at bringe billede kvalitet kompromiser på tabellen, og der har ikke været nogen reelle billede kvalitetsforbedring for et stykke tid nu (traditionelle CCFL-baggrundsbelyst LCD-skærme havde ingen problemer med fuldt ud at opfylde HDTV farve kravene, Plasma TV er stadig at få bedre og bedremen er ikke egnet til hvert værelse). Det er dog virkelig det eneste problem med billedkvalitet, med alt ellers er meget tilfredsstillende for en visning af denne pris punkt.

Priser på omkring £680, Sony HX7 har ingen indlysende ydeevne føre over en række andre lignende LCD HDTV'er på markedet, men også ingen gigantiske negativer enten. Den har god billedkvalitet, et passende lavt niveau af input lag til gamere og nok internetopkoblede Smart tv-funktioner at behage de fleste brugere. Det repræsenterer anstændigt værdi for pengene, og er et solidt valg for alle på markedet for en effektiv LED-LCD-TV.
Af PeterD
HX753 har jeg også kun hørt godt om.

Så det er BESTEMT en anbefalelsesværdig skærm. :)

De billigste steder du kan købe er nok Elgiganten og komplett.dk

@lg owner: Det var dog en latterlig kommentar at komme med. Kan bestemt godt forstå trådstarter lige farer op.

Ikke for at starte en krig, men: Hvis man ikke har noget sagligt at bidrage med skal man lade være..
Af lgowner
PeterD skrev: @lg owner: Det var dog en latterlig kommentar at komme med. Kan bestemt godt forstå trådstarter lige farer op.
tror du må læse OP's indlæg endnu en gang.

- "Farverne er udvaskede, man kan tydeligt se pixels især når der fades til sort"
- "Og jeg gider ikke spendere 33.099,- på TV, soundbar, Apple TV, PS4, Xbox720, Bluray afspiller med tilhørende surround miljø og indbygget HDD recorder, der efter 3 måneder er vanvittigt gammeldags"
og så startes der med:

- "Mit TV forbrug er familie baseret, dvs. vi bruger det til DVD film, Netflix (fra Wii) og alment TV kiggeri (analogt signal)"

hvis OP er så ligeglad og uvidende om årsager til det som ses, så skal man da ikke lade forummet her overbevise sig om at et panasonic ellers lige er sagen, når der ikke er en enkel grund til at smide en mindre formue efter noget der aldrig vil blive værdsat eller set anderledes når indgangsvinklen er input fra 1. indlæg.

det skal jo så siges at OP så følger op med en masse andet input. og nu vil smide X kroner efter næste skærm, så virker 1. indlæg som værende en person som ikke lagde vægt på andet end dagens nyheder, desværre er det hvad der står.

hvorfor skrive, jeg gider ikke smide X efter Y, når X nu er små 10K som vil blive kastet i grams her i forum??? mærkelig fremlægning når det ikke nævnes i 1. indlæg.
Indtil for nylig har jeg heller ikke været den store fan af fladskærme. Jeg prøvede for en del år siden (6-7?), men opgav, da jeg simpelthen syntes billedet var for ringe trods det, at det var skærme i den helt dyre ende, jeg forsøgte mig med. Jeg havde dog også alle "billedforbedringsfunktioner" slået til, da jeg ikke i min vildeste fantasi kunne forestille mig, at noget, der skulle forestille at forbedre billedet, faktisk gjorde det ringere :o. Men jeg endte med at købe et brugt 32" philips CRT, da det gamle 28" stod af for 5 år siden. I sommers kunne det så heller ikke længere :( .
Digitalt signal er et must (men det burde det vist heller ikke være et problem for dig at få). Og er din DVD-afspiller kun med scart-, ikke HDMI-tilslutning, er en udskiftning her også nødvendig for at få et billede, der er til at holde ud at se på. Ligeledes vil jeg anbefale, at du køber et tv, hvor man kan tilslutte en ekstern harddisk til at optage på. Min DVD/HDD-optager er ihvertfald ikke værd at optage på længere. Slet ikke sportsudsendelser :(( .
Men nu hvor det analoge signal er ved at være uddødt og flere og flere HD-kanaler bliver tilgængelige, giver det mening at skifte til fladskærm. Det syntes jeg ikke, det gjorde for bare et par år siden, medmindre man primært brugte den til bluray-film. Det eneste, jeg savnede, var en større skærm, billedet havde jeg ikke noget at udsætte på. Så jeg fattede ikke, at folk var så vilde for at skifte til fladskærm med syge skrigende farver for så at sætte analogt signal og deres gamle hakkebræt af en video til den. For mig ville det ihvertfald have betydet en ringere billedkvalitet, selvom jeg havde digitalt signal fra fibernet, ikke mindst i sportsudsendelser, der for mig ikke er værd at se i SD-kvalitet på en fladskærm. Nu mangler jeg bare, at kanal8 og CMORE tennis kommer i hd. Dog synes jeg, at mit WT50 klarer det lidt bedre på disse kanaler, end det VT50 jeg havde, selvom plasma normalt roses for at være bedre til SD end LCD er. Eller også har jeg bare endelig vænnet mig til, at billedet på de kanaler er mere grumset/grynet, end det var på det gode gamle billedrørstv :)
Af J.H.
lizard255 skrev:Hej Flatpanels folk

Jeg er ejer af et old-school fjernsyn. Det er et 28" prosonic widescreen tv. O_O Det er et vi overtog efter vores Sony Triniton 32" TV pludselig døde med et ordentligt knald og en hyletone :(

Nåh men...

Mit TV forbrug er familie baseret, dvs. vi bruger det til DVD film, Netflix (fra Wii) og alment TV kiggeri (analogt signal). Vi har en meget lille TV pakke så udvalget af kanaler er absolut begrænset og vi bor tilmed i en del af landet, hvor TV2 Charlie kommer ind og Kanal 5 sparkes ud :s

Jeg ville vildt gerne updatere min mediepark, men jeg er en anelse tilbagholdene. Jeg synes hele tiden der kommer nye og bedre produkter på markedet. Og jeg gider ikke spendere 33.099,- på TV, soundbar, Apple TV, PS4, Xbox720, Bluray afspiller med tilhørende surround miljø og indbygget HDD recorder, der efter 3 måneder er vanvittigt gammeldags.

Jeg kommer af og til forbi diverse elektronik forretninger. Her står jeg altid og drømmer om et nyt, smart og moderne fladskærms TV.
Dog synes jeg, at når man for forhandlerne til at skifte over på "almindeligt" TV-signal er billede kvaliteten helt forfærdelig: Farverne er udvaskede, man kan tydeligt se pixels især når der fades til sort.

Skal jeg skifte til fladskærm nu? og kan jeg nøjes med at skifte TV'et hvis jeg skal udnytte det ordentligt?
Jeg synes du skal vente.
Af PeterD
Ok..

Jeg læste bare dit første svar som lidt "hårdt" til trådstarter, som om det var skrevet i "en barnlig tone".

Beklager hvis dette ikke var tilfældet og lad os så komme videre..
Af lennon
Allerede i 2006 var flere seriøse testsites enige om at de bedste plasma TV performede et overall bedre billede end CRT , - som dog stadig var bedst i nogle enketdicipliner(SORT !). Efterhånden som kildesignalet er blevet digitalt og højopløst er CRT lidt af en joke. Fona,Elgiganten osv går selvfølgeligt fornuftigt uden om demo via et sløjfet/splittet/smadret antennesignal , som slet ikke yder nogen som helst skærm retfærdighed .