Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kronholm
jeg ved ikke om jeg beholder mit, da jeg egentligt havde regnet med 55"+ denne gang. så måske vil jeg sælge det om en måned eller to, hvis ikke jeg mister for meget ved det

mht. om det er billigt eller ej, så går der i hvert fald rigtig lang tid før et bedre eller tilsvarende tv fra panasonic bliver sat til salg til den pris.

Panasonic 50ST60Y minder ca. om GT50 i billedkvalitet, men det har ikke PVR og GT50 har dual-core.

Den eneste grund til at man skulle vælge ST60'eren fremfor GT50, ville være hvis har fjernet risikoen for burn-in, samt hvis de har fikset plasma-støjen. Tvivler dog meget, da ST60'eren formentligt bare anvender et GT50/VT50 panel.
Af S.G
Gad vide om deres 55´er og 65´er også kommer ned i pris :)
Af kronholm
S.G skrev:Gad vide om deres 55´er og 65´er også kommer ned i pris :)

Af hvad jeg kan se, så er der ikke nogle 55" på deres onlineshop, og 65" er kun "collect @ store", dvs. der kommer ikke kæmpe lagerudsalg som på dette GT50.

medmindre de selvfølgelig kan købe dem meget billigt ind hos panasonic, men det virker usandsynligt at elgiganten har lyst til at købe en stor portion 2012 modeller hjem.
Brugeravatar
Af edinger
lgowner skrev:
BrianH skrev:Så selvom det er billigt nu, handler det alligevel om behov
Det er helt sikkert ikke behovet, som vægter.
Det, BrianH mener, er jeg ret sikker på, er, at det burde være behovet, som vægter.
Af Hjarsen
Nogen der ved hvad de nye modeller kommer til at koste ca??

I 50" eller 55".. :)

Har jo 14 dage til at fortryde køb, så bestilte bare :)

Og hvad er chancen for burn In?? Det dækker reklamation vel.?
Af kronholm
55ST60Y kommer til at blive solgt til ca. 13.000 til at starte med. 50ST60Y til ca 10.000. 50GT60Y koster så nok 13-14.000.

55VT60Y koster 18-20.000 i starten.
Senest rettet af kronholm 23 mar 2013, 16:53, rettet i alt 1 gang.
Af PF
DavidHimself skrev:Hvis 500,- om året vælter budgettet - så skal man sQ overveje sin situation ;)
Det var da en underlig ting at kommentere på.
Omvendt kan man også sige at folk som ikke spekulerer i hvad deres teknik koster om året, bør overveje deres situation.
Brugeravatar
Af edinger
@PF:

Det skal naturligvis ses i relation til merværdien ved at vælge en mere strømkrævende skærm.

For mange (af os) nørder forekommer det at være en underlig prioritering at gå på kompromis med billedkvaliteten for at spare, hvad der svarer til et par familiebesøg på Baresso.
Af tommyaa
edinger skrev:@PF:

Det skal naturligvis ses i relation til merværdien ved at vælge en mere strømkrævende skærm.

For mange (af os) nørder forekommer det at være en underlig prioritering at gå på kompromis med billedkvaliteten for at spare, hvad der svarer til et par familiebesøg på Baresso.
nogen kan jo bedre lide billedet på et LED så det er jo ikke sikkert det er det det handler om.

i øvrigt noget sludder det med at overveje sin situation pga. strømforbrug begge indlæg er noget sludder
Af PF
edinger skrev:@PF:

Det er også helt okay, og der skal være plads til alle herinde. Men da han ikke kommenterer på at I "nørder" ikke går op i den side af økonomien, så er det et malplaceret svar fra hans side.

Så kan der vel ikke siges mere om det :)