Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har brug for lidt input iforb med dette problem,kom frisk

Pansasonic support har også være indeover og jeg har ikke brug for kommentarer som alflever setup hos service center.

MIt tv er tilsluttet en panasonic soundbar SA-BFT800EGK med et hdmi kabel!

Problemet er flg:
Lav tv lyd på alle kanaler over soundbar,ved brug af arc.
Forskel er så stor at soundbaren levere fint radiolyd ved volumetal 5,men skal vi høre tv skal den op på 50 og lyden lyder som en transistorradio ,tilbagetrukket og næsten uden bund,ved 50 er lyden ikke speciel høj!

Hvori kan mit problem ligge?

Dårligt hdmi kabel?kablet er ikke med forgyldte ender!
Dårligt tv signal(lyd) bruger stofa kabel,digital?
Ville det have nogen ændring at jeg købte et optisk kabel og forbandt enheder med?
Panasonic support vil gerne have jeg køber orignale kabler og siger kvali er meget forskllig kontra andet?
Kan det være boksen i mit hus som skiller signal fra vejen ad(radio og tv til dåser)?
Jeg har ingen problemer med tv billede eller kvalitet af kanaler

Håber stærkt på nogle gode inputs fra jer,inden jeg evt skal købe nye kabler besøge service centre osv osv..

Alex
HDMI kabler overfører digitale signaler og enten er der hul igennem eller også er der ikke!

Først ved kabeltræk over 10m begynder forskellene at melde sig i form af deciderede signaludfald.
Der kan være forskel på stikkene, mange monteringer/afmonteringer kan retfærdiggøre køb af lidt dyrere kabler, idet disse som oftest har lidt mere holdbare stik men til almindelig husholdningsbrug er f.eks. Harald Nyborgs HDMI kabler aldeles glimrende.

Der er flere tråde om netop HDMI kabler herinde, hvis du selv ønsker at læse lidt om emnet.

Glem roligt alt deres bavl om originale kabler!

Der er nok ikke andet for end at prøve dig frem og brugsforstyrrelsen kan vise sig at blive din bedste ven :)
Jeg har samme soundbar som din til mit GT30Y. Er utrolig glad for løsningen og har nu alt samlet i et på væggen.
Har ikke samme problem med lydstyrken via ARC/HDMI som dig, og kom til at tænke på, om du har husket at anvende et 1.4 HDMI kabel?
Men selvfølgelig også fint med den anden løsning.
LIMO skrev:Jeg har samme soundbar som din til mit GT30Y. Er utrolig glad for løsningen og har nu alt samlet i et på væggen.
Har ikke samme problem med lydstyrken via ARC/HDMI som dig, og kom til at tænke på, om du har husket at anvende et 1.4 HDMI kabel?
Jeg må krybe til korset og sige at lyden ikke er helt perfekt i styrke nu ,dog er vi nede på 18 i lydstyrke mod 40-50 før,lyden er meget forskellig afh af kanal,lyden er dog fyldig og med bund
Om kablet er 1.4 må jeg formode,det er forgyldt og kostede 300 kr ,fik det med i handlen hvor jeg handlede produkterne.
Panasonic sagde at jeg uanset hvad altid skulle bruge optisk kabel til lyd,flere forhandlere har også udtrykt det samme !!!
Måske skal der være denne forskel på tvlyd kontra radio..
Alex B J skrev:
LIMO skrev:Jeg har samme soundbar som din til mit GT30Y. Er utrolig glad for løsningen og har nu alt samlet i et på væggen.
Jeg må krybe til korset og sige at lyden ikke er helt perfekt i styrke nu ,dog er vi nede på 18 i lydstyrke mod 40-50 før,lyden er meget forskellig afh af kanal,lyden er dog fyldig og med bund
Om kablet er 1.4 må jeg formode,det er forgyldt og kostede 300 kr ,fik det med i handlen hvor jeg handlede produkterne.
Panasonic sagde at jeg uanset hvad altid skulle bruge optisk kabel til lyd,flere forhandlere har også udtrykt det samme !!!
Måske skal der være denne forskel på tvlyd kontra radio..
Hvilket jo egentlig er ganske bemærkelsesværdigt, Panasonic´s egen produktinformation taget i betragtning!
http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Prod ... kInfo=true

O_O