Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Squigy
Hej med jer.

Som det fremgår flere steder her på forum er der jo et par spændende tilbud på paletten i øjeblikket.
Jeg har et gammelt Samsung LE32R72B, som har tjent mig godt i 7 år nu her til april, men det er simpelthen blevet for småt og fjernbetjeningen virker ikke helt længere. :(

Jeg leder derfor efter et nyt TV. Jeg har Yousee mellempakke, hvilket jeg regner med at fortsætte med. Aner intet om Netflix eller des lige, men kunne da være det skulle prøves med tiden. Normalt ser jeg film via computeren, men kan ikke udelukke at der bliver købt en PS4 eller Xbox 720 når de kommer.
Derudover vil jeg rigtig gerne prøve at spille lidt PC via fjernsynet. Bare lidt hygge Dota 2 eller Skyrim. Ikke noget seriøst konkurrence gaming. :)

Jeg leder derfor efter et i størrelsen 50"+, da jeg sidder i en sofa mellem 3,7-4m væk.

Hvad skal jeg gå efter?

Elgigantens tilbud på Panasonic 50" GT50 til 6999 kr? (Hvis der ellers er flere tilbage)

eller

Bilkas Samsung 55" ES7005 til 9999 kr? ( Begrænset antal, så mon det bare er for at lokke folk i butikken som da der var "tilbud" på Sony hx855?)

Umiddelbart taler film og spil for Pana'en, men jeg er nervøs for retention/burn-in efter de tråde man kan finde om især VT50, men også lidt ST50. Derudover har jeg langs hele højre væg en glasdør og vinduesparti. Så der kommer relativ meget lys ind, selv med lamellerne trukket for.
Vinduerne taler jo så for LED fjernsynet, plus at det jo er 5" større og har lavere strømforbrug.

Arhh... jeg er sådan i tvivl. Hvad ville i vælge? 3000 kr er jo også en pæn forskel.

Har forresten vedhæftet et flot paint billede af min stue der forklarer opsætningen. :)
Vedhæftede filer
Lækker paint skills af min stue
Lækker paint skills af min stue
Nyt fjernsyn.jpg (14.47 KiB) Vist 192 gange
GT50Y giver dig et bedre billede og sort niveau.
Es7005 er også lækkert, men så er es8005 nok bedre.. hvis det endelig var.

Til prisen må jeg erkende jeg selv lige er hoppet på GT50eren til den pris.. Sat 4000 kr ned på et øjeblik.. :o

Eneste ulempe den bruger noget ekstra strøm.. men det er jo peanuts.. :)
Nu, hvor du selv har listet fordele og ulemper (ved plasma kontra LCD), er der vel egentlig ikke så meget, vi andre kan bidrage med.

Den ene skærm er ikke entydigt "bedre" end den anden. Det er et spørgsmål om vægtning, og hvad du nu engang prioriterer højest.