Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jonas999
Hej

Jeg fik anbefalet denne side!
Tænkte at I med jeres viden, kunne være behjælpelige mht valg af TV? :)

Kriteerier:

- Minimum 50 tommer
- Full HD
- Godt billede, især ved sport
- Mulighed for tilslutning af computer via HDMI kabel
- MAX pris; 9500,-

Jeg har kigget på dette, som er stort og forholdsvis billigt. Hvad sigerI til det?

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... s60e535a3w

Synes det er meget billigere end de øvrige fladskærme?
(KAN I FORTÆLLE MIG HVORFOR?)
Det er tilmed stort, hvilket er et plus!

Jeg er ikke så meget interesseret i 3D og smart TV, da jeg har fornemmelsen af at det ikke er færdigudviklet godt nok.

Hvilket TV skal jeg vælge ud fra mine kriteerier?
Og hvad synes I om mit forslag af TV ud fra mine kriteerier?

På forhånd tak, flinke rare mennesker?
I skal alle være mere end velkomne til at komme med jeres vurdering og syn :)
TAK!
Af Jonas999
Nej, jeg har ikke søgt her på side, da jeg ikke regnede med at netop dette TV stod beskrevet/vurderet?

Det er jo nemt at sige at det er billigt fordi det er dårligt.
Kan du uddybe? :)

Jeg fik af vide det var sat ned fra 12.000 til 7.999
Af PeterD
Ja, de andre brugere siger det meget godt...

DROP de "bling-bling" tilbud med stor skærm til billige penge...Du får
typisk et ELENDIGT billede.. Gå hellere lidt ned i størrelse og køb noget kvalitet..!!

Sport/bluray = Plasma. Alt andet vil være en skuffelse!

Er "Full HD" så vigtigt for dig..? Sikker på du kan se forskel fra "HD Ready"?

En god 42" koster 4000-4500 kr.

En god 46" koster ca. 6000 kr.

Kig hellere på:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=751958

og:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=757465

Ved godt det sidste er meget mere end du planlægger, men så får du en skærm, hvor billedekvaliteten er i orden....
Af PeterD
Og alfa (Romeo) og (Opel) omega, er at du indstiller det korrekt.. Vælg "Biograf"-profilen, eller "Normal" (For et mere skarpt billede) Skru ned for lys og farve..

Mørkere billlede. Javist, men du får flere detaljer med i billedet, når du ser film..

Du kan også vælge en skærm, som er populær. Så er der sikkert altid en herinde som vil give dig hans/hendes oplysninger om hvordan skærmen skal indstilles...

Check evt. Fona (Når fødselsdagstilbud), Komplett.dk, Elgiganten...

Men hav en idé om hvilkent mærke eller modelnummer du går efter INDEN du besøger butikken, ellers skal de nok gøre dig "rund på gulvet". Du kan IKKE bruge testbilledet i butikkerne til en s...!
Der er også denne fra sony.

http://www.fona.dk/elektronik/elektroni ... 0600123530.

HDTVtest:
Conclusion

The Sony KDL-40HX753 is a decent flat-screen television. We’d be more enthusiastic if the colour accuracy was that little bit better: it seems that slim LED-based LCD TVs are still bringing picture quality compromises to the table, and there hasn’t been any real image quality improvement for a while now (traditional CCFL-backlit LCDs had no trouble in fully satisfying the HDTV colour requirements, whereas Plasma televisions are still getting better and better, but aren’t suitable for every room). However, that’s really the only problem with the image quality, with everything else being very satisfactory for a display of this price point.

Priced at around £680, the Sony HX7 has no obvious performance lead over the variety of other similar LCD HDTVs on the market, but also no gigantic negatives either. It has good picture quality, a suitably low level of input lag for gamers, and enough internet-connected Smart TV features to please most users. It represents decent value for money, and is a solid choice for anyone in the market for a well-performing LED LCD TV.
Brugeravatar
Af edinger
PeterD skrev:Sony laver også gode tv. Om man så kan lide designet er en anden historie.
Jeg tror, at en ædruelig vurdering vil være, at et flertal vil foretrække Sonys design over... skal vi sige... Panasonic X20.

Næh hov! Er det ikke den skærm, du selv har Pete? 8)
Af PeterD
He He..ja, X20's design er nok ikke ligefrem det pæneste. Heldigvis er Pana kommet efter det på de nye skærme..Og indrømmet. Udseende HAR betydning: Man skal jo have HELE pakken med i overvejelserne...Både det indre og det ydre...Så er det bare hvad man(d) foretrækker.. :)

Det ER bedst at vurdere tingene i ædruelig tilstand, ellers kan man komme hjem med noget værre smuds.. ;) .

Alt er jo smag og behag..Syntes Sony's design på skærmen/fødderne er fedt. I den rigtige reol etc. som passer til designet på tvet, ville det bestemt se godt ud..

Hvorfor lyder jeg som et eller anden random kvindemenneske lige nu.....?? O_O

Skal vi ikke bare sige at Sony og Panasonic laver skærme der er værd at købe pga. kvaliteten..
Af jones31
Jonas999 skrev:Hej

Jeg fik anbefalet denne side!
Tænkte at I med jeres viden, kunne være behjælpelige mht valg af TV? :)

Kriteerier:

- Minimum 50 tommer
- Full HD
- Godt billede, især ved sport
- Mulighed for tilslutning af computer via HDMI kabel
- MAX pris; 9500,-

Jeg har kigget på dette, som er stort og forholdsvis billigt. Hvad sigerI til det?

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... s60e535a3w

Synes det er meget billigere end de øvrige fladskærme?
(KAN I FORTÆLLE MIG HVORFOR?)
Det er tilmed stort, hvilket er et plus!

Jeg er ikke så meget interesseret i 3D og smart TV, da jeg har fornemmelsen af at det ikke er færdigudviklet godt nok.

Hvilket TV skal jeg vælge ud fra mine kriteerier?
Og hvad synes I om mit forslag af TV ud fra mine kriteerier?

På forhånd tak, flinke rare mennesker?
I skal alle være mere end velkomne til at komme med jeres vurdering og syn :)
TAK!
Super weekend tilbud på Elgigantens netbutik txp50gt50 til 6999,- der har du din skærm :-)