Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Theralol
Hej alle

Efter lang tids søgen, masser af anmeldelse- og forumslæsning er jeg (tror jeg) kommet frem til et nyt tv.
Det ser ud til at blive et Panasonic VT50 50" til ca. 9750,- fra Tyskland. Dog har jeg et par spørgsmål:

- Hvordan er Panasonics garanti, hvis jeg køber det i Tyskland?

- Er der evt. andre problemer ved ikke at købe det i DK?

Alternativt ved jeg, at Samsung ES7005 55" kommer på tilbud til 10.000,- i Bilka i næste uge - hvordan måler den i forhold til VT50? - har læst en masse om plasma vs LED, men jeg vil nødigt over 10k og Samsungs design tiltaler mig (hvis altså køb i Tyskland er for bøvlet).

Mvh
Af lgowner
Theralol skrev:Hej alle

Efter lang tids søgen, masser af anmeldelse- og forumslæsning er jeg (tror jeg) kommet frem til et nyt tv.
Det ser ud til at blive et Panasonic VT50 50" til ca. 9750,- fra Tyskland. Dog har jeg et par spørgsmål:

- Hvordan er Panasonics garanti, hvis jeg køber det i Tyskland?

- Er der evt. andre problemer ved ikke at købe det i DK?

Alternativt ved jeg, at Samsung ES7005 55" kommer på tilbud til 10.000,- i Bilka i næste uge - hvordan måler den i forhold til VT50? - har læst en masse om plasma vs LED, men jeg vil nødigt over 10k og Samsungs design tiltaler mig (hvis altså køb i Tyskland er for bøvlet).

Mvh
omkring købet i Tyskland , lidt info.
du får det her for 1339,- (ca. 10089 visakort kurs 7.535)

de leverer vi DSV, så fragtmand ringer til dig (efter forsendelse, opkald 2 dage senere, levering 3. dag) har selv prøvet det. kommer på minipalle (3 brædder), ingen problemer med kasse her.

iflg. andre noter i manualer for diverse panasonic produkter (kun se UK manual) så har de EU dækkende service hos autoriserede forhandlere, så det er jo godt vi har flere panasonic centers i Danmark, de kan sikkert mere omkring dette .
men ellers er reglerne at sælger i hele EU skal holde køber skadesfri ved evt. returnering indenfor EU hvis det skal tilbage til Tyskland.
Af smuff
Overvejer samme køb som Theralol (VT50) og har et ekstra spørgsmål:

Er den DVB-T2-tuner, der ligger i den europæisk model, kompatibel med danske modtage-forhold? For en del år siden købte jeg et Panasonic-TV via en tysk hjemmeside, og det viste sig efterfølgende, at den ikke kunne håndtere danske undertekster, der åbenbart kører efter en anden standard end den europæisk standard.

Omkring evt. service: jeg føler mig ikke helt overbevist om, at mit lokale, danske Panasonic-center vil tage imod et fejl-behæftet fjernsyn, hvis det er indkøbt i Tyskland - selvom jeg må indrømme, at jeg ikke kender reglerne her :)
Af lgowner
smuff skrev: Er den DVB-T2-tuner, der ligger i den europæisk model, kompatibel med danske modtage-forhold? For en del år siden købte jeg et Panasonic-TV via en tysk hjemmeside
jeg kender ikke panasonic modellerne og om de leveres med dvbt2 , jeg fik en triple tuner model i mit tv og har kunne bruge dvbt2 her , dog på en LG skærm.

jeg hjalp en anden med lidt søgning og iflg. deres manualer fra f.eks UK, så har de europæisk service så man burde kunne gå til en autoriseret forhandler, som panasonic center jo er, iflg deres manualer men om det er lovligt at nægte dig support ved jeg ikke når deres bøger siger noget andet dog på engelsk :)
ved ikke hvad undskyldninger kan bruges som er lovlige, når der står specifikt for produkter brugt i andre lande end landet det er købt i, så må de job hjælpe når de nævner det.
Brugeravatar
Af radiomand
Den Tyske TX-P50VT50E har ikke DVB-T2 tuner.

Panasonic Produkter som købes af slutbruger, i et andet EU land er dækket under Pana EU garanti, man skal henvende sig til et Panasonic Service Center, hvis uheldet er ude.
Af Mr.DJ
radiomand skrev:Den Tyske TX-P50VT50E har ikke DVB-T2 tuner.

Panasonic Produkter som købes af slutbruger, i et andet EU land er dækket under Pana EU garanti, man skal henvende sig til et Panasonic Service Center, hvis uheldet er ude.
Med andre ord(til dem der evt. ikke fangede den), køber du hos en forhandler som sælger importeret...hænger du på forhandleren! ;-)

Radiomand> Men siden du nu kender organisationen, kan du måske osse oplyse om hvordan Panasonic behandler garanti reparationer?
Er efterhånden en del år siden jeg beskæftigede mig med det sidst, men kan huske at f.eks. hos Sony, skulle reservedele hjemtages hos det land, garantien var udstedt(land produktet var købt i)....hvilket kunne resultere i forsinket garanti behandling hos kunden! Eller, det var ihvertfald hvad man fik at vide! :-)

Kan måske have ændret sig siden, men ville da være interessant at kende Panasonic's politik her! ;-)
Af lgowner
radiomand skrev:Den Tyske TX-P50VT50E har ikke DVB-T2 tuner.
det kan jo være at som på LG så aktiveres denne i service menu? for det er tilfældet på LG 2012 modellerne, og det er så enkelt nok der. men erkender gerne jeg ikke ved om panasonic skulle være så snørklet som LG og manipulerer med type nr.