Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Citat fra Newz.dk:
Den japanske elektronikgigant Panasonic, har problemer med en meget dårlig økonomi og står til til et samlet tab for sidste regnskabsår på godt 44 milliarder kroner.
For at forbedre økonomien, er Panasonic ved at skille sig af med forretningsområder, de ikke tjener ret godt på. Et af de områder er fjernsyn, hvor man over de næste tre år vil skære kraftigt ned i produktionen.
Panasonic var en af de få virksomheder, der stadig satsede på plasma-tv, men denne teknologi bliver nu helt opgivet, hvorfor alt videreudvikling er stoppet ligesom produktionen også indstilles. Produktionen af LCD-tv vil fortsætte i mindre omfang og man vil i stedet for satse på OLED-tv, hvor Panasonic har et samarbejde med Sony.
Kilde: http://www.heise.de/newsticker/meldung/ ... 24339.html

:(
TOKYO--Panasonic Corp. said Monday it is considering various options on its TV business strategy following a media report that the tech giant is leaning toward pulling out of plasma TV operations.

The Nikkei reported in its Monday morning edition that Panasonic is considering withdrawing from plasma TV business as part of a massive downsizing of its TV business over a three-year period starting next fiscal year.

The Japanese company said the report is not based on what the company has issued and no decision has been made on the future status of its TV business operations.
mærkeligt indlæg eller læser man bare de forkerte sider?

er det ikke hvad der stod på forsiden i formiddags, altså 12 timer før dette indlæg?

det må være en fejl eller bare en som ikke læser artikler men kun skimmer overskrifterne???
men med et dårligere billede...

Man får jo smidt koreanske produkter i nakken, når man bare nærmer sig en Elgigant...Hvorfor mon...?

Nå. Vi bliver ved aldrig enige alligevel, så tillykke med det...

PS. Hvorfor skal jeg altid logge ind selvom jeg har sat flueben i husk mig...Fustrerende, indeed!! Ps. kommet efter den grafiske opdatering af siden..
Dårligere billede? Hvis du læser anmeldelser af samsung plasma D7000, D8000, E6500, E8000, så bliver de nu rost ganske meget. Nogle endda mere end panasonics tilsvarende modeller. Men det er jo svært at vide når man ikke kan overskue at kigge udover sin egen lille næsetip. :)

Panasonic laver / har lavet en masse gode skærme. Det kan vi alle vel blive enige om. Desværre har de nyeste så markante problemer, at de ikke gør sig egnet som TV. Jeg vil hellere have et plasma tv, som kan tåle at have et logo på i mere end 10 minutter, fremfor et sortniveau på 0.01. 0.02 er såmænd garanteret nok til de fleste, især når så mange køber LCD/LEDs som har væsentligt ringere sortniveau.

Så sent som i lørdags (og fredags) var jeg i panasonic center, hvor der både hang et VT30 og et ST50. Begge havde tydelig retention/burn-in. Da jeg overvejede at købe ST50'eren fik jeg ham til at køre med sne på fra fredag til lørdag, og da jeg kom igen lørdag var de 3 burn-ins der stadig. Hvordan skal sådan et tv lige kunne egne sig til normale mennesker, når ikke engang en autoriseret panasonic forhandler kan finde ud af at sætte lortet op så man undgår burn-ins?

Og nej, jeg er ikke modstander af panasonic. Har selv haft G10 og X20, og anbefaler stadig de billigere modeller til bekendte der leder efter et billigt tv. Men de nyere generationer med 3d har nogle alvorlige problemer, og det må folk bare indse. Når først man har fået burn-in eller et tv i hjemmet som lyder som en tørretumbler, så er de fleste nok ligeglade med et flot sortniveau. Det kan ikke være tilfældigt at der var uacceptable fejl på 4 ud af 4 panasonic plasma tv som jeg har ejet eller været interesseret i.