Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg købte i går ovenstående Samsung Smart TV. Det er mit første fladskærms tv, så nedenstående kan være et dumt spørgsmål :-)

Jeg har endnu ikke fået købt HDMI kabler mv., så pt. er min reciever, en Wii og en DVD afspiller slutter til Scart indgangen via en splitter. Der er desuden sat et ethernet kabel i.

Da jeg fik tv'et i går havde jeg problemer med at tænde det. Der gik lang tid efter, at det var sluttet til strøm før det reagerede og tændte op. Til sidt tændte det dog og jeg fik det op at køre, opdateret osv. Alt så ud til at fungere fint.

For at spare lidt standby strøm har jeg mange af mine ting sluttet til en elskinde som jeg slukker om natten. Her til morgen ville jeg se lidt News og tænder derfor skinden igen. Efter et øjeblik kan jeg tænde tv'et og news kører.

Efter ca. 10 min. begynder tv'et at lave striber på billedet og jeg kan ikke komme i kontakt med det. Det begynder derefter at tænde og slukke. Jeg har forsøgt at slukke det helt et stykke tid og derefter tænde det igen. Indtil videre har det givet det resultat at jeg sommetider kan jeg tænde det og sommetider kan jeg ikke. Hvis det tændes bliver billedet korrumperet med streger igen efter kort tid.

Har jeg gjort noget galt med elskinden? Er der noget man kan gøre for at få liv i tv'et igen?

Beklager på forhånd, hvis det er et dumt spørgsmål. :-)
Lige lidt yderliger info:

Jeg har haft tv'et taget fra strømmen. Jeg satte strømmen til igen, og den røde LED lyste konstant. Jeg tændte derefter på fjernbetjeningen, og nu blinker led'en fem gange, hvorefter den holder en kort pause og blinker igen. TV'et starter ikke op.

Min satellit reiever er tændt og virker, så der er signal ind.