Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

I forbindelse med køb af ny computer skal jeg også bruge en ny skærm.
Jeg har tænkt på en skærm af min. 19"-størrelse, og jeg skal bruge den til at spille på, men naturligvis også til at surfe, skrive osv.
Jeg har kigget på købsguiden, og jeg synes, NEC 20WGX2 ser ud til at være det umiddelbart bedste bud, dog er jeg forbeholden overfor NEC - det er ikke umiddelbart noget, jeg forbinder med god kvalitet. Anyone?

Er der nogen, der har andre bud på skærme - det gør ikke noget, de er større end 20".

På forhånd tak for hjælpen :) .
Af TYBO
NEC er ellers et top mærke som i MANGE år har lavet nogle af de bedste monitors :)

Hvis jeg var dig ville jeg se på 22".
Jeg er selv gamer og så 2 af disse.
De er max 5ms.

Fåes fra 2000-3000.
De sidste 3000 kan du så sende til mig for dette gode råd :)

Du kan lige så godt holde dig til TN panelet når du ikke skal bruge skærmen til grafisk arbejde.
Af abelbendel
Så kan jeg spare dig for yderligere bekymringer..

Jeg bedømte den oxo for nogen tid siden, som det umiddelbart bedste bud og ville som følge deraf gerne lige tjekke priser osv.

Efter lang tids søgen, måtte jeg drage den konklusion, at den ikke længere var til at finde/købe i nogen dansk butik(ihvertfald gjorde de intet ud af at reklamere med det på nettet!)
Det nærmeste jeg kom den, var en forhandler i Tyskland - lidt for langt væk for mig ..så jeg opgav den skærm og kikkede på nogle andre istedet!
*EDIT* - Læste lige i en tråd at den ku fås i PC-Netto(så var det vist noget længere siden jeg søgte!) :o

De "næste i køen" må jo så være dem fra Viewsonic(imo) - VX922, VG2230vm og så VX2235vm - (IMO!!..so no flame!)

Men det er så der mine overvejelser er landet indtil vidre - og ja.. jeg tager mig meget god tid, inden jeg endelig vælger en af dem ..eller to af dem blir det nok(skal det mon være 1 og 3 eller 2 og 3 ..??!!??!?!? ) ;)

PS: I har sgu da oxo fået pisse travlt!! Man kan jo ikke vende ryggen til jer en kort stund, uden man pludselig finder sig håbløst bagud i læsestoffet!
Jeg skulle bladre hele 3 sider tilbage, før jeg kunne genkende noget jeg havde læst før! ;;)
I må da seriøst snart overveje at få flere test-personer ind, med den fart i "vokser" i! (absolut forudsat at de kan præstere samme høje niveau selvfølgelig!!)

Jeres hurtige vækst, tror jeg kan tilskrives den generelle mangel på seriøse sites i dette felt, med folk der ved hvad de taler om, kan give seriøs hjælp og vejledning og så frem for alt(som kendetegner dette site) - at I er i stand til at gå i dybten i jeres tests(FTW!!)
Af abelbendel
Er det ikke typisk... man køber noget andet og pludselig kan man få den man ikke ku finde før alle steder!! O_O
Af Der Meister2k
TYBO skrev:NEC er ellers et top mærke som i MANGE år har lavet nogle af de bedste monitors :)
HEhe ok, så er det nok bare mig. :)
TYBO skrev:Hvis jeg var dig ville jeg se på 22".
Jeg er selv gamer og så 2 af disse.
De er max 5ms.
Ehhh hvilken skærm snakker vi om?

Jeg har også lidt kig på Acer AL2423W, men den har I jo desværre ikke haft til test her på siden så vidt jeg kan se. Jeg har det med Acer ligesom med NEC - er det ikke noget billigt lort? Er der nogen, der kender denne skærm?
Af abelbendel
Det er lidt "overfladisk" og uretfærdigt, at bedømme de forskellige producenter efter Navn og løse rygter, frem for at bedømme de enkelte produkter ud fra deres specifikationer - ved kun at se på produkternes specifikationer, undgår du i de fleste tilfælde, uventede overraskelser.

Selv de kendte mærker(og dem som er kendt for kvallitetsprodukter) laver oxo billig-serier - grundliggende kan man sige det er det sådan, at man får hvad man betaler for ..dog med små undtagelser, der bekræfter reglen!
Af Der Meister2k
abelbendel skrev:Det er lidt "overfladisk" og uretfærdigt, at bedømme de forskellige producenter efter Navn og løse rygter, frem for at bedømme de enkelte produkter ud fra deres specifikationer - ved kun at se på produkternes specifikationer, undgår du i de fleste tilfælde, uventede overraskelser.
Selv de kendte mærker(og dem som er kendt for kvallitetsprodukter) laver oxo billig-serier - grundliggende kan man sige det er det sådan, at man får hvad man betaler for ..dog med små undtagelser, der bekræfter reglen!
Jeg synes for nogle producenter af hardwares vedkommende, så er deres produkter generelt elendige, og derfor vil jeg som udgangspunkt ikke købe noget af dem - og for mig har Acer i hvert fald hørt ind under denne kategori - men jeg kan jo sagtens tage fejl. :)
Det er også derfor, jeg vil høre, om nogen har personlige erfaringer - for det er nemlig også min erfaring, at tallene ikke siger alt.

Så det er jo en blanding af min egen forudindtagethed og andres personlige erfaring, jeg bygger mit valg på.

Men ellers har du vel ret i, at man som oftest får, hvad man betaler for.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvem har bildt dig ind at NEC er noget "billigt" lort? De har ofte lavet noget meget habile produkter, som også har fået flere "best buy" i tidens løb.

Alle producenter laver produkter i en lang række priskategorier og jeg kan love dig for at både Philips, Samsung, LG og alle de andre også har modeller der ikke er toppen af kransekagen, men det betyder jo ikke at du kan stemple hele deres sortiment som noget l...

Acer har indtil flere fortrinlige skærme - et eksempel kunne være AL2051.

I kategorien "mest for pengene" er Dell 2007WFP pt. det der kommer tættest på optimalt idet man kan erhverve den for ca. 2900 inkl. fragt og 3 års garanti ved at ringe til Dell og tale pænt til dem. Jævnfør andre nyere tråde her i forum.
Af Der Meister2k
Der er skam ingen, der har bildt mig ind, at NEC er noget lort - det er blot min uvidenhed. Nu hører jeg, at det ikke er dårligt, og så har jeg revideret mit synspunkt - længere er den ikke. :)

Så lige nu står jeg mellem NEC og Acer.
Af TYBO
Hvis jeg var dig ville jeg gå efter: http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=369172

AOC er også et OK mærke.
Vi bruger dem på vores arbejde.

Valgte er pga. den lave pris og flot design.

Panelet er mere eller mindre ens på alle de 22" så køb den du synes er pænest til en fornuftig pris.

Jeg har selv en Acer 22" + en Fujitsu Siemens 22" og jeg er godt tilfreds.
De er helt kanon i spil.

Men husk at du skal have et OK grafikkort for at kunne spille i 1680*1050.

Jeg kender en som har en Acer 24" 6ms og de sutter lidt i spil da det kræver at du spiller i denne høje opløsning og der kommer de fleste grafikkort til kort.
Af Der Meister2k
Du siger, du bruger dem på arbejdet - jeg skal primært bruge den til spil, så mon ikke det er en anden type, jeg skal have fat i? Desuden er den "lidt for billig" jf. "man får som regel hvad man betaler for".
Designet betyder intet. :)

Hvilken Acer er det, du selv har?

Jeg er igang med at samle en ny computer, som kommer til at have et 8800GTX-kort, så det burde ikke være et problem.
Af TYBO
Du skal ikke være bange for at det er for billigt.
Jeg kender 2 som har 24" skærme og der er alt for meget input lag i de skærme til spil.
Som udviklingen er nu så skifter man alligevel sin fladskærm ud efter et par år da der kommer langt federe modeller på markedet som kan købes for en slik.

Hvis der var til normal kontor brug så ville det være fint med en 24" men de 22" er altså helt perfekt i spil.

Den Acer jeg har er: http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=369377

Prøv at se på:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=377589
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=306682
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=307883
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=240524

Valget er selvfølgeligt dit men hvis du går meget op i spil så kommer dit 8800GTX hurtigt til kort i de nye spil i de høje opløsninger som 24" har...f.eks. i Crysis.

Husk at du sidder tæt på din skærm når du spiller og 22" er altså voldsomt.
Af Der Meister2k
Okay, jeg tror, jeg forsøger mig med først at købe Samsung 226BW, og hvis den ikke er god nok, så sender jeg den tilbage og prøver NEC 20WGX2 i stedet.

Tak for hjælpe, alle. :)