Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ofte kan du blot sige at du har hørt at de kører kampagnetilbud til 2900 kr. og derfor meget gerne vil springe på sådan et tilbud nu hvis det er muligt. Du kan jo sige at du desværre ikke nåede med på tilbuddet sidst, men havde hørt gennem diverse fora at man godt kunne nå det alligevel hvis man blot kontaktede Dell direkte.

Vær dog lige opmærksom på at det er FP modellen du har kig på - det er ikke den der blev købt til 2900 kr. Det var WFP modellen. Førstnævnte er som regel ca. 100 kr. dyrere. FP har et S-PVA panel og er ikke widescreen.
Af Pnissen
yakken skrev:Ofte kan du blot sige at du har hørt at de kører kampagnetilbud til 2900 kr. og derfor meget gerne vil springe på sådan et tilbud nu hvis det er muligt. Du kan jo sige at du desværre ikke nåede med på tilbuddet sidst, men havde hørt gennem diverse fora at man godt kunne nå det alligevel hvis man blot kontaktede Dell direkte.

Vær dog lige opmærksom på at det er FP modellen du har kig på - det er ikke den der blev købt til 2900 kr. Det var WFP modellen. Førstnævnte er som regel ca. 100 kr. dyrere. FP har et S-PVA panel og er ikke widescreen.
Undskyld - der var jeg vidst lidt for hurtig. Hvad er forskellen på de to panel typer?
Af sprocket
Hej.

Nu er jeg blevet lidt lun på at få mig en TFT og endelig komme af med mit samsung monster af en 19"CRT.. Og jeg har fundet ud af hvilken krav jeg har til den. Det skal være en 22" Widescreen da 20" er for lav i højden i forhold til en normal 19". og så skal den kunne gengive farver i 8bit per farve, altså true 16.7mil farver. Med andre ord det skal vær en S-IPS eller et S-PVA panel da jeg skal bruge skærmen både til fotoredigering og til gaming(dog ikke FPS spil)

Desværre lave NEC ikke en 22" udgave af deres 20GX2 skærm, for så havde jeg købt denne. Så spørgsmålet går på om Dell's E228WFP har et I-IPS eller S-PVA panel, og om denne skærm i det hele taget er velegnet til grafikbrug, men også om den kan bruges til spil/film. Det er jo lidt et skud i tågen når man ikke har mulighed for at se den reallife før et køb.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke så velset at highjacke andres tråde, men dit spørgsmål er ret nemt at skyde i sænk:
Der findes ingen 22" skærme med andet end TN paneler, så ligemeget hvad du finder frem, så er det 6 bit paneler der sidder i den.

HVis du vil fortsætte i samme dur kan jeg dele tråden så du får din egen?
Af sprocket
sorry det var ikke meningen at pisse nogen af. Men under alle omstændigheder så tak for svaret. Det var desværre lidt som jeg frygtede hvad 22" paneler angå, så samsungen får nok lov til at overleve lidt tid endnu. Så du behøver såmænd ikke at ulejlige dig med at overføre mit hijack til en ny tråd.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du "pisser" nok ikke nogen af, men når nye indlæg skrider for langt fra det oprindelige, bliver det meget svært for fremtidige brugere at søge i forum og få brugbare resultater, hvis de skal lede i tråde der ikke umiddelbart har en overskrift de kan forbinde med deres eget søgeord.

Vi vil naturligvis gerne hjælpe dig med at finde en skærm der passer til dit formål, men i 22" genren er der nok ikke så meget at komme efter hvis du står fast på dit krav om 8 bits adressering O-O
Af Kaiz
Pnissen Skrevet: Tirs 17. apr 2007, 11:42 Emne:

--------------------------------------------------------------------------------

Hvad sagde du til dem for at få dem til at gå ned i pris? På deres hjemmeside står den til 3937kr så det er en besparelse på 1000kr.
Som Yakken allerede har nævnt var det jo widescreen modellen jeg købte og den stod til 6550kr.. (4:3'eren stod til 4000kr) Men synes nu stadig at 650kr er en ok rabat :)

Da jeg ringede til Dell sagde jeg faktisk bare at jeg gerne ville købe den pågældene skærm og at jeg vidste at de tidligere havde haft den på tilbud.. Derpå spurgte jeg om det var muligt at få den til den daværende tilbudspris. Så ventede jeg et øjeblik, hvorefter sælgeren gav mig et tilbud der lå under den tilbudspris de tidligere havde solgt skærmen til. Jeg gav sælgeren mit kreditkort nr. og dagen efter var skærmen i mine hænder :)