Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

Har lige fået et LG lm669T tv og oplever at der er problemer med 3 specifikke kanaler.

Sagen er følgende, jeg har Stofa som udbyder og har ikke problemer på mine gamle LCD tv, men på den nye LG der har jeg så mange forstyrrelser på billedet på TV3+, TV3 Sport og TV3 Puls at det er umuligt at se.
Som nævnt er der ikke problemer med mine andre TV og heller ingen problemer med andre kanaler og input, der står alt perfekt.

Er der nogen som har en ide til hvad dette kan skyldes ?
Af Bent odense
Har du HF-TÆT kabel/stik op til dit nye tv.Hvis der er pixeleringer/forstyrrelser eller hakken i billedet,mest ved tv3 eller HD kanalerne,så er det højst sandsynlig et dårligt kabel.
Af KLM
Jeg benytter samme kabel som ved mit gamle Sony tv, hvor der ikke var problemer. Men det kan måske godt opstå ved et andet fjernsyn med en anden tuner ?

Jeg prøver at tjekke stik mv.
Af thg
Havde dit gamle tv DVB-C digitaltuner?
Af KLM
Ja mit gamle tv havde også DVB-C modtager.

Kan godt se at symptomerne peger på signalet, og da jeg ikke har problemer andre steder i huset må det vel være kablet/stik som er utætte. Det undre mig dog stadig hvorfor det ikke var et problem med det gamle tv og samme kabel.

Jeg vil prøve at skifte stik på kablet først og se hvad der sker ...
Af hebbach
Jeg har også købt et LM669T for en god måneds tid siden og havde også problemer: 3+, Ramasjang og TV2Sport blandt andet var helt grynede.

Jeg trak derfor nye skærmede kabler (90 ohm) og købte Stofa-approved stik.

Kvaliteten af ovenstående kanaler blev perfekte og de andre kanaler, som jeg troede var perfekte blev endnu mere skarpe.

Så det kan klart anbefales herfra at have noget kvalitet installeret.

Se det på den her måde: Det er dælme surt at investere mange tusinde kr. på et tv og så ikke ville ofre 2-300 kr ekstra på gode kabler/stik!
Af jamo
hej "hebbach"

gider du sende en link til den nye skærmede kabler (90 ohm) og købte Stofa-approved stik

mvh
jamo
Af hebbach
jamo skrev:hej "hebbach"

gider du sende en link til den nye skærmede kabler (90 ohm) og købte Stofa-approved stik

mvh
jamo
Jeg var i den lokale Silvan og hente tingene.
Det hele var mærket "Stofa-Approved" og jeg blev ikke skuffet.
Normalt er jeg ellers skeptisk for disse godkendelser, men det hjalp hos mig. O-O O_O
Af KLM
Atter engang fik dette forum mig på sporet af root cause :) .... 2 nye Comega stik og vupti så var der fuld signal 3+, Tv3 sport osv.

Tak for hjælpen 8)