Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lgowner
fredekb skrev:Tak for svar :) Hvad med sortniveauet på:
der er godt nok lidt af en spørgejørgen over dig.

måske skal du selv tage og se det du tror du ved noget om nede i butikkerne og så vurdere udfra den erfaring du har samlet om det så også er det du søger.

Herfra er det ligetil, ikke flere spørgsmål , bare pengene op af lommen og købe hvad du selv syntes er korrekt skærm.

I de fleste tilfælde ender forum bruger altid med at købe noget helt andet end det de snakker om, så måske skal du følge de mange før dig og kikke lidt på skærmene i et panasonic center, eller elgiganten og så bare lege lidt med indstillinger og undgå rådgivningen, så finder du måske den du helst vil have udfra alle dine spørgsmål her.
Af PeterD
Enig med lgowner

Man kan lede og lede. Spørge og spørge.

Vente på en (måske) bedre skærm. og vente..og vente..

Udvælg 2-3 skærme inden for dit budget. Læs tests af dem på danske og internationale sider (Flatpanels.dk, whathifi.co.uk, ljudochbild.se) og der er sikkert andre.

Læs i forumet brugeranmeldelser og overvej plus/minus for hver enket skærm (Billedet, design, størrelse) etc.

Og så slå til når DU har lyst.

Ps. Kør lyden over dit anlæg eller køb nogle trådløse hovedtelefoner og hør lyden derigennem. Du får en MEGET BEDRE OPLEVELSE når der vises koncert. Du ser film eller sport.. :)

32". Et eller andet siger mig at Philips også har lavet en testvinder i den størrelse..Der må være en test et eller andet sted..??
Af fredekb
Kan ikke få vurderet billedet på det tv jeg godt kunne tænke mig da Elgiganten kun har 1 tilbage og tror det er i Holbæk.
Det samme med alle andre fysiske butikker, ingen har dette tv udover online og måske Bilka Næstved
I må undskylde alle mine spørgsmål har bare svært ved at vælge når man ikke kan se billedkvaliteten.

Har udvalgt et par tv jeg vil overveje:

Sony's 2012/2013 model i 32''
LG 669T måske deres 2013 hvis det er med dvb-t2
Og Philips/Panasonic (dog er der mange med dårlige erfaringer med Philips og Panasonic har en lidt tyk ramme)

Hvis du tænker på Philips testvinder er det nok denne:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=75 ... 34E45CBAB6

Dog er der mange med dårlige erfaringer med Philips og ikke mange stoler på Eisa awards. Men muligheden er der :)
Af PeterD
Har selv et Panasonic i 32" C4 fra 2011 i soveværelset. Det gav jeg 1700 kr. i Elgiganten..nu hedder det vidst C5..?

Anyway.

Er glad for det. Har et godt billede til prisen. Rammen er 3 cm tyk, men når det er sagt, så ville jeg IKKE umiddelbart købe det til et stuetv, da:

1. Det ikke er tyndt. 8,5 cm tykt så det vil ikke hænge fladt på væggen. (mit står på en skuffe)

2. Selvom billedet er HD er det ikke fuldstændig skarpt, vil nærmere sige lidt sløret/grynet..Men farvepræcisionen er udemærket.
Når billedet IKKE er HD, skal du minimum sidde 3,5 meter væk for ikke at kunne fornemme lidt "slør i detaljerne"/rulleteksterne på tv2news 8)

3. Det har lidt svært ved at følge med når ting går hurtigt ved sport/film. Desværre

Farverne er tilgengæld udemærket og ligeledes sortviveauet. Du finder ikke et bedre 32" skærm til 1800 kr....

Ja, mener faktisk det var Philips 6007 der var testvinder, men hvis den er udgået, så...bum-bum...Men selvfølgelig hvis du ikke har gode erfaringer med mærket..Måske andre kan byde ind her?

Overvej også. Det kan hurtigt blive dyrt i benzin, hvis du sammen med farmand skal fræse til Holbæk og Næstved..

Ved ikke om du kan bruge dette: Har set pogrammer på Sonys W5500 fra 2010. Syntes billedet var meget "filmisk"/glat at se på, især ved panoreringer, og der manglede dybte i billedet..Det var bestemt ikke for mig, omvendt stod billedet rimelig skarpt især i HD kvalitet..Men billedekvaliteten var, for mit vedkommende, trættede at se på efter 3-4 timer...Hvis det ikke er blevet bedre i 2013, så....
Af fredekb
PeterD skrev:Har selv et Panasonic i 32" C4 fra 2011 i soveværelset. Det gav jeg 1700 kr. i Elgiganten..nu hedder det vidst C5..?

Anyway.

Er glad for det. Har et godt billede til prisen. Rammen er 3 cm tyk, men når det er sagt, så ville jeg IKKE umiddelbart købe det til et stuetv, da:

1. Det ikke er tyndt. 8,5 cm tykt så det vil ikke hænge fladt på væggen. (mit står på en skuffe)

2. Selvom billedet er HD er det ikke fuldstændig skarpt, vil nærmere sige lidt sløret/grynet..Men farvepræcisionen er udemærket.
Når billedet IKKE er HD, skal du minimum sidde 3,5 meter væk for ikke at kunne fornemme lidt "slør i detaljerne"/rulleteksterne på tv2news 8)

3. Det har lidt svært ved at følge med når ting går hurtigt ved sport/film. Desværre

Farverne er tilgengæld udemærket og ligeledes sortviveauet. Du finder ikke et bedre 32" skærm til 1800 kr....

Ja, mener faktisk det var Philips 6007 der var testvinder, men hvis den er udgået, så...bum-bum...Men selvfølgelig hvis du ikke har gode erfaringer med mærket..Måske andre kan byde ind her?

Overvej også. Det kan hurtigt blive dyrt i benzin, hvis du sammen med farmand skal fræse til Holbæk og Næstved..

Ved ikke om du kan bruge dette: Har set pogrammer på Sonys W5500 fra 2010. Syntes billedet var meget "filmisk"/glat at se på, især ved panoreringer, og der manglede dybte i billedet..Det var bestemt ikke for mig, omvendt stod billedet rimelig skarpt især i HD kvalitet..Men billedekvaliteten var, for mit vedkommende, trættede at se på efter 3-4 timer...Hvis det ikke er blevet bedre i 2013, så....
Tusind tak for info, dog vil jeg meget gerne have de ting jeg har skrevet.

Selv har min far gode erfaringer med Philips og han er ikke fan af Sony.
Omvendt er der mange på Recordere der mener Philips er dårlig og Sony bedst...

Philips modellen er ikke udgået. Og kan få dette tv til 4.500.kr andre steder koster det 5000.kr.
Da jeg ikke er så gammel har jeg kun haft 2 tv.

Sony's modeller er også generalt dyre ifht f.eks. Philips. 1000.kr forskel (for mig 1500.kr)
Det er ikke noget problem stort problem at tage til Næstved, men det er usikkert om de har tv'et og så har de det nok ikke om en Måned.

Tusind tak for erfaringen. :) Ved dog ikke om Sony er blevet bedre, håber nogle med flere erfaringer
Af lgowner
fredekb skrev:Tusind tak for erfaringen. :) Ved dog ikke om Sony er blevet bedre, håber nogle med flere erfaringer
og glem nu ikke at der også er en søge funktion, for det er jo ikke første gang folk vælger Sony skærmen, ordlyden er anderledes, målet detsamme.
Af fredekb
Hvordan fungerer søgefunktionen? Og hvad mener du med ordlyden?

Skal siges jeg Ikke skal bruge dette som smart tv. Der vil jeg bruge Rikomagic adapter istedet
Af BrianH
fredekb skrev:Hvordan fungerer søgefunktionen? Og hvad mener du med ordlyden?

Skal siges jeg Ikke skal bruge dette som smart tv. Der vil jeg bruge Rikomagic adapter istedet
En søgefunktion fungerer ved at man skriver et søgeord, og trykker søg!
Af fredekb
BrianH skrev:

Det ved jeg godt, men hvordan bruger man det på tv'et hvis man alligevel ikke bruger smart tv?
Af J.H.
fredekb skrev:
BrianH skrev:

Det ved jeg godt, men hvordan bruger man det på tv'et hvis man alligevel ikke bruger smart tv?
:D Priceless!
Af lgowner
J.H. skrev:
fredekb skrev:
BrianH skrev: En søgefunktion fungerer ved at man skriver et søgeord, og trykker søg!
:D Priceless!
+1 flatpanels.dk må fremhæve den knap noget oftere
Af fredekb
fredekb skrev:
PeterD skrev:Har selv et Panasonic i 32" C4 fra 2011 i soveværelset. Det gav jeg 1700 kr. i Elgiganten..nu hedder det vidst C5..?

Anyway.

Tusind tak for info, dog vil jeg meget gerne have de ting jeg har skrevet.

Selv har min far gode erfaringer med Philips og han er ikke fan af Sony.
Omvendt er der mange på Recordere der mener Philips er dårlig og Sony bedst... Hvad mener i?

Philips modellen er ikke udgået. Og kan få dette tv til 4.500.kr andre steder koster det 5000.kr.
Da jeg ikke er så gammel har jeg kun haft 2 tv.
Er det et godt nok tilbud til at gøre det. I testen står der den har fantastisk 2D og 3D: http://www.trustedreviews.com/philips-3 ... ew-summary

Sony's modeller er også generelt dyre ifht. f.eks. Philips. 1000.kr forskel (for mig 1500.kr)
Det er ikke noget problem stort problem at tage til Næstved, men det er usikkert om de har tv'et og så har de det nok ikke om en Måned.

Tusind tak for erfaringen. :) Ved dog ikke om Sony er blevet bedre, håber nogle med flere erfaringer
P.S. kan i lave en liste med den producent i mener der er bedst med 32'' 3D?
Nogle som kan svare på dette?
Af lgowner
fredekb skrev:Nogle som kan svare på dette?
på dette forum findes en søgeknap, og det er altid bedst og flot at kunne skrive, når jeg bruger søge funktionen på forum fandt jeg ingen Sony købere som fortalte noget jeg kunne bruge, så nu spørger jeg specifikt til nye ejere som måske intet har at sige???

altså brug søge knappen som er på denne side, så kan det vist ikke skrives mere klart.

nogle spørgsmål har været stillet før ud og med anden ordlyd så derfor må dit spørgsmål enkelt kunne besvares af utallige andre som har spurgt før dig og dog igen med lidt anden ordlyd som betyder de skriver måske ikke meget om lyd men derimod mere om billedet, andre beskriver spil på skærmen eller også er der dem som anmelder den.

Søg og du skal få svar.