Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er helt klart forkert. Der er ikke 22" S-PVA paneler og at deres egen support-afdeling ikke er klar over dette er lidt skræmmende, men ikke overraskende.
Af KSE_2K7
Jeg modtog i fredags min helt egen Samsung SM 226 BW. Det første jeg gjorde var selvfølgelig at tjekke den label bagpå.

Da jeg så kom hjem med den, fyrede jeg op for den og smuttede ind i servicemenuen.

[img]http://peecee.dk/?id=40806[/img]
[img]http://peecee.dk/?id=40807[/img]

Da jeg lavede en søgning på AMLCD 220M1 stødte jeg på denne side:

Italiensk side!

Så vidt jeg kan se så er min skærm mærket med et A på bagsiden, faktisk med Samsung panel!?

Ehhhhh?

Mvh.

KSE_2K7
Af NemliJa
KSE_2K7 skrev:Jeg modtog i fredags min helt egen Samsung SM 226 BW. Det første jeg gjorde var selvfølgelig at tjekke den label bagpå.

Da jeg så kom hjem med den, fyrede jeg op for den og smuttede ind i servicemenuen.

Italiensk side!

Så vidt jeg kan se så er min skærm mærket med et A på bagsiden, faktisk med Samsung panel!?

Ehhhhh?

Mvh.

KSE_2K7
Virker skummelt... Det tyder på, at det er et samsung panel, men det panel samsung bruger (eller har brugt) i 226bw hedder "LTM 220M1":

http://www.samsung.com/Products/TFTLCD/ ... M220M1.htm

Jeg fristes til at påstå, at dit panel er en nyere udgave af AUO-panelet, der skal erstatte det gamle:

http://www.auo.com/auoDEV/products.php? ... s_id=1That

Forvirrende - jeg kan ikke give dig et endegyldigt svar :/

Men hvis du er tilfreds med skærmen og billedkvaliteten, så er det jo også ret ligemeget hvilket panel der sidder i den ;)

Tilføjelse: "AMLCD" er en standard-definition, der står for "Active Matrix Liquid Chrystal Display". Det kan jo være, at samsung vil stoppe debatten om hvilket panel i hvilke skærme, ved simpelt hen at bruge en standard-identifikation på alle skærme, således at alle 226BW'ere viser "AMLCD 220M1" i service-menuen - uanset om det er et samsung panel, et AUO panel eller et Chi Mei panel (eller noget fjerde). Men det er bare gætterier!
Af KSE_2K7
NemliJa skrev:
KSE_2K7 skrev:Jeg modtog i fredags min helt egen Samsung SM 226 BW. Det første jeg gjorde var selvfølgelig at tjekke den label bagpå.

Italiensk side!

Ehhhhh?

Mvh.

KSE_2K7
Virker skummelt... Det tyder på, at det er et samsung panel, men det panel samsung bruger (eller har brugt) i 226bw hedder "LTM 220M1":

http://www.samsung.com/Products/TFTLCD/ ... M220M1.htm

Jeg fristes til at påstå, at dit panel er en nyere udgave af AUO-panelet, der skal erstatte det gamle:

http://www.auo.com/auoDEV/products.php? ... s_id=1That

Forvirrende - jeg kan ikke give dig et endegyldigt svar :/

Men hvis du er tilfreds med skærmen og billedkvaliteten, så er det jo også ret ligemeget hvilket panel der sidder i den ;)

Tilføjelse: "AMLCD" er en standard-definition, der står for "Active Matrix Liquid Chrystal Display". Det kan jo være, at samsung vil stoppe debatten om hvilket panel i hvilke skærme, ved simpelt hen at bruge en standard-identifikation på alle skærme, således at alle 226BW'ere viser "AMLCD 220M1" i service-menuen - uanset om det er et samsung panel, et AUO panel eller et Chi Mei panel (eller noget fjerde). Men det er bare gætterier!
Indtil videre ser det OK ud. Jeg har dog slet ikke fået leget så meget med indstillingerne endnu.

Du har måske ret i at Samsung har valgt at bruge en "standard betegnelse" i service menuen, det strider dog i mod det jeg har fået ud af produkt chefen for computermonitors i norden hos Samsung og med de billeder jeg har set af servicemenuen, samt den label på bagsiden hvor skærmene er produceret i April, altså senere end min er.

Jeg mangler endnu at se billeder af servicemenuen på skærme mærket med S på bagsiden. Dem synes jeg ikke jeg har kunne finde nogen af, bortset fra dem på den italienske side jeg linker til. Der ser det jo ud til at en skærm mærket med S har samme betegnelse som min skærm i servicemenuen.

Jeg vender tilbage med "dommen" senere, eller hvis jeg finder noget nyt. Jeg håber andre deler deres erfaringer og gerne med billeder af servicemenu og label.

Mvh.

KSE_2K7
Af NemliJa
KSE_2K7 skrev:Indtil videre ser det OK ud. Jeg har dog slet ikke fået leget så meget med indstillingerne endnu.

Du har måske ret i at Samsung har valgt at bruge en "standard betegnelse" i service menuen, det strider dog i mod det jeg har fået ud af produkt chefen for computermonitors i norden hos Samsung og med de billeder jeg har set af servicemenuen, samt den label på bagsiden hvor skærmene er produceret i April, altså senere end min er.

Jeg mangler endnu at se billeder af servicemenuen på skærme mærket med S på bagsiden. Dem synes jeg ikke jeg har kunne finde nogen af, bortset fra dem på den italienske side jeg linker til. Der ser det jo ud til at en skærm mærket med S har samme betegnelse som min skærm i servicemenuen.

Jeg vender tilbage med "dommen" senere, eller hvis jeg finder noget nyt. Jeg håber andre deler deres erfaringer og gerne med billeder af servicemenu og label.

Mvh.

KSE_2K7
"quadro_jog" har haft kontakt til samsungs kundeservice i norden (se højere opp i denne tråd), hvor han fik at vide, at "S" på bagsiden står for S-PVA panel. Eftersom dette er noget sludder, kan man ikke regne med hvad samsungs kundeservice siger. Det er nok bare en flok gymnasie-elever der, efter et 3 dages kursus, passer telefonen, for at tjene til en ekstra bytur. Havde det været samsungs ingeniører der udtalte sig, så var det noget andet :)
Af KSE_2K7
NemliJa skrev:
"quadro_jog" har haft kontakt til samsungs kundeservice i norden (se højere opp i denne tråd), hvor han fik at vide, at "S" på bagsiden står for S-PVA panel. Eftersom dette er noget sludder, kan man ikke regne med hvad samsungs kundeservice siger. Det er nok bare en flok gymnasie-elever der, efter et 3 dages kursus, passer telefonen, for at tjene til en ekstra bytur. Havde det været samsungs ingeniører der udtalte sig, så var det noget andet :)
Nu er det ikke lige kundeservice jeg har snakket med, men derimod både salgschefen, samt produktchefen hos Samsung i norden. Der er visse fordele ved at arbejde i branchen.

De har fået et af vide fra hovedkontoret i Korea, men er blevet gjort opmærksomme på noget helt andet efter jeg har henvist dem til bla. denne tråd samt de 1000 vis af tråde der omkring emnet.

Jeg har nu fundet frem til flere sider der skriver at den paneltype jeg har i min skærm skulle være et "flagstone" (babelfish oversættelse fra fransk til engelsk).

Mvh.

KSE_2K7
Af fritten
Hej hej

Jeg hentede min skærm igår hos computersalg. Jeg pakkede den op ude på deres lager og det var et S-Panel og 0 pixelfejl:-). Jeg snakkede med dem og de har lige fået et stort parti hjem fra samme sted så jeg vil formode, at bestiller du hos computersalg vil du få en skærm med S-Panel.
Af fritten
Mc_Fly skrev:
Bygone skrev:
Mc_Fly skrev:Så fik jeg også min. Min er med A-panel. Men meget vigtigere, så er den uden pixelfejl. Phew! Jeg må indrømme at skærmen ikke stod perfekt (out of the box) - men det problem har jeg nu fuldstændig justeret mig ud af. Der var bl.a. en del backlight bleeding, men det er så godt som væk nu. Jeg er meget tilfreds! :)
Hejsa McFly kan du ikke post dine settings på A udgaven så vi andre kan få de ting væk...har lige sat min til og der er en del lyse områder i kanten af billedet, ved ikke lige hvad de kaldes, og fra fabrikken ser den ud som lort...
Info fra service-menuen:

Scaler-MCU: Genesis
Panel Info: AU M220EW01
Version: M-ME22W0BLa-1000
Checksum: 5591

Husk, der er forskel på øjnene der ser, men her er mine indstillinger:

Brightness: 40
Contrast: 60
MagicColor: Intelligent
Color Tone: custom
Color Control: Red 45, Green 52, Blue 34
Gamma: Mode1
Sharpness: 40
Hej hej

Det kan godt være det er mig, men jeg synes skærmen bliver utrolig mørk hvis du går under 80 i Brightness så hvordan du kan leve med 40 forstår jeg overhovedet ikke, men måske jeg trænger til briller:-)
Af Mc_Fly
fritten skrev:
Mc_Fly skrev:
Bygone skrev: Hejsa McFly kan du ikke post dine settings på A udgaven så vi andre kan få de ting væk...har lige sat min til og der er en del lyse områder i kanten af billedet, ved ikke lige hvad de kaldes, og fra fabrikken ser den ud som lort...
Info fra service-menuen:

Scaler-MCU: Genesis
Panel Info: AU M220EW01
Version: M-ME22W0BLa-1000
Checksum: 5591

Husk, der er forskel på øjnene der ser, men her er mine indstillinger:

Brightness: 40
Contrast: 60
MagicColor: Intelligent
Color Tone: custom
Color Control: Red 45, Green 52, Blue 34
Gamma: Mode1
Sharpness: 40
Hej hej

Det kan godt være det er mig, men jeg synes skærmen bliver utrolig mørk hvis du går under 80 i Brightness så hvordan du kan leve med 40 forstår jeg overhovedet ikke, men måske jeg trænger til briller:-)
Hvis du gav dig tid til at læse mine tidligere posts i denne tråd, så vil du opdage at min skærm er med A-panel - og altså der med væsentlig mere lysstærk ved denne indstilling. Så vidt jeg kan forstå, så er din med S-panel - og altså knap så lysstærk ved samme indstilling. Det er så "forskellen" på de to panel-typer.

Har for øvrigt siden justeret MagicColor til "Off" - for at få et mere detaljeret farvemønster.
Af Tonnet
Er jeg den eneste der har et panel med Overdrive Trailing?

Som Rasmus skriver i testen af Eizo S2411W: "Jeg forsøgte at fremprovokere overdrive trailing (den hvide glorie effekt) i vores test værktøj, og her er som sådan det eneste sted jeg så det under testen"

Det er præcis det jeg oplever på min 226BW. Det skulle være en S skærm, at dømme ud fra klistermærket bagpå.
Brugeravatar
Af klh
Så er der bestilt en 226BW fra Getmore :D

Kryds fingre for at det er et S-panel ;)
Af rasterize
Jeg ville lige informere interesserede om at jeg just har returneret en 226BW som jeg modtog fra Getmore i dag (26/4).

Det var desværre en fuser (A panel, made in Slovakia), så jeg sendte den retur inden jeg havde pakket noget some helst tilbehør ud.

Vær opmærksom på at de har nogle emsige returregler, som de kun skriver i en automatiseret mail man får hvis man kontakter deres support mail adresse. Så vær meget forsigtige hvis I alligevel tager chancen.

Jeg har nu bestilt fra Dataworld.dk hvor en fyr over telefonen forsikrede mig at de kun har haft S paneler :-)

PS det koster 68 kr at sende sådan en fætter retur med Post Danmark

Held og lykke!
Af p_sejersen
Har lige hentet min skæm i dag hos MidtData. En herlig skærm med s-panel og ingen pixelfejl. Jeg er glad :-)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 17