Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg købte for nogle år tilbage et 40' sony fladskærms tv af mærket bravia, full hd.. Der har aldrig været noget problem med fjernsynet, men sidst da jeg satte det til, og skulle indstille kanalerne begyndte det pludseligt at lyse mørkegrønt. Hele skærmen, man kan dog stadig godt se billedet, men det er ikke værd at se på.

Mit spørgsmål går på, hvad skyldes dette og er det noget man kan få repareret for få penge, eller noget man evt selv kan gøre?

Jeg håber der er nogen af jer herinde der kan hjælpe mig.. På forhånd tak.
Af sunshine
Der overhovedet ingen der har den fjerneste anelse om hvad det skyldes? Når jeg siger mørkegrønt, så er det når fjernsynet står tændt med et mørkt billede, det bliver mere lysegrønt jo lyser billedet er.. Ved ikke hvordan jeg ellers skal beskrive det.

Fjernsynet har stået et halvt års tid uden at være tilsluttet, det burde der da ikke være noget galt i?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder jo som en defekt og som priserne er på TV, så kan det ikke svare sig at reparere.
Af sunshine
Tak for hurtigt svar, det var en stor hjælp.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det hjælper jo næppe på dit problem. Havde TVet været under garanti havde man muligvis kunne udskifte panelet, men hvis det skal gøres for egen regning er tiden ganske enkelt løbet fra ethvert 40" TV og det vil ikke være rentabelt. Har du en forsikring, der kunne dække funktionsfejl på elektronik, som du evt. kunne gøre brug af?