Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har netop fået dette tv - lg pa550t ind af døren her til aften. Det er første gang jeg har et plasma tv, og i det hele taget også, at jeg bare ejer et nogenlunde ordentligt tv. Har læst så mange udtryk som buzz, burn-in osv. Men jeg er lidt grøn i det hele. Er der nogle forbehold jeg skal tage mig, eller agere på en særlig måde med tv'et i starten? Eller kan jeg smække op for diverse blu-Ray film og bare nyde det. Kom gerne med tips, så jeg får det bedste ud af mit tv.
Af DavidHimself
Tillykke med TV'et :)

Når nu det er plasma, skal du her i starten tænke lidt over bruget af det (du skal ikke være bange, bare have lidt omtanke). 6'erne skulle have et rigtigt kedeligt logo'et forstået på den måde at det kan give retention, selv ved relativt kort tids brug. Ser du film som er optaget i 16:10 vil du have sorte bjælker i top og bund - disse vil også give lidt retention, men de burde forsvinde hurtigt med almindelig TV kiggeri. Det gælde alle stationære objekter på skærmen.

Som sagt, du skal ikke være bange - bare tænke dig lidt om i starten :)
Af vingummibamse
Men hvad er det nøjagtigt jeg kan gøre for at forhindre dette? :)
Af bullerfnis
Hey

Jeg har læst flere gange, at folk anbefaler at man starter med at "zoome" så diverse kanalers logo kommer uden for skærmbilledet.. Så der kun er aktiv billede på skærmen :)

Så slipper du for frysninger af passive billeder i skærmen.
Af Supergris
Dit tv er ikke så sart som nogle andre modeller, så bare nyd dit tv. Det fås ikke bedre til pengene...