Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AndiBP
Hej der ude.

jeg har i går købt mig ovennævnte model brugt, ham jeg købte det af solgte den fordi der ikke var DVB tuner i.

og det jeg kan læse mig til, på "Google" giver mig ikk et ret klart svar.

http://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/Pa ... 21934.html

her under får jeg indtrykket af der er DVB-t tuner i.
og på tv'ets bagside er der et klistermærke hvor der står der er dvb i, i valgte lande.

Fjernsynet har også både analog og digital programsøgning, hvilket også giver mig indtrykket af der er dvb tuner i. den finder dog ingen kanaler når den søger digitalt. (tænker det kan være fordi det er en andelsforening jeg bor i, som måske ikke har digital signal ?)

nu kan jeg ikk finde linket, men synes jeg sad med en side på Panasonic's danske hjemme side, hvor der stod den ikk havde dvb tuner.

håber der er nogen af jer her inde der kan afklare dette for mig.

MVH Andi Benjamin Pedersen
Af Nick_S
Der er kun DVB-T Mpeg2 tuner i. Så den er reelt set ubrugelig i dag. Ganske udmærket TV dog
Af AndiBP
ok, når du siger ubrugelig, hvad skal det så sige ?
eller kan du uddybe hvorfor det er ubrugeligt?
Af Daniel Buje
AndiBP skrev:ok, når du siger ubrugelig, hvad skal det så sige ?
eller kan du uddybe hvorfor det er ubrugeligt?
du skal bruge en digital modtager boks, i dit tilfælde en DVB-C tuner med MPEG4. Så køre tv'et igen, denne tilsluttes via enten scart eller hdmi, hdmi ville dog være at foretrække.
Af Tubbe
Hej

Har selv et og der er kun DVB-T tuner i , den er dog med Mpeg4 også, så du kan modtage HD via luften, jeg har sat en DVB-C yousee boks til min.

AndiBP skrev:Hej der ude.

jeg har i går købt mig ovennævnte model brugt, ham jeg købte det af solgte den fordi der ikke var DVB tuner i.

og det jeg kan læse mig til, på "Google" giver mig ikk et ret klart svar.

http://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/Pa ... 21934.html

her under får jeg indtrykket af der er DVB-t tuner i.
og på tv'ets bagside er der et klistermærke hvor der står der er dvb i, i valgte lande.

Fjernsynet har også både analog og digital programsøgning, hvilket også giver mig indtrykket af der er dvb tuner i. den finder dog ingen kanaler når den søger digitalt. (tænker det kan være fordi det er en andelsforening jeg bor i, som måske ikke har digital signal ?)

nu kan jeg ikk finde linket, men synes jeg sad med en side på Panasonic's danske hjemme side, hvor der stod den ikk havde dvb tuner.

håber der er nogen af jer her inde der kan afklare dette for mig.

MVH Andi Benjamin Pedersen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kort fortalt:
En DVB-T tuner med MPEG2 dekodning kan ikke dekode de signaler man i dag bruger, da de alle er kodede med MPEG4. Den rette tuner hedder DVB-T2 i dette tilfælde.

Hvis du bor et sted med en antenneforening, så skal du dog også lige vide hvem der leverer jeres TV-signal. Hvis det er kabel-TV, så er en DVB-T tuner alligevel ubrugelig, da den skal hedde DVB-C for at kunne bruges til dette.

Uanset hvad, så er et TV med DVB-T ikke anvendeligt uden en boks, hvis du vil se TV i dag.