Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fredizy
Jeg har netop fået mig en 55LM860W fra LG som egentlig er en dejlig skærm. Kan huske skærmen havde en intropris på omkring 25.000 kr. så det undrer mig bare at en skærm til så mange penge kan have helt banale fejl i de forskellige menu systemer efter min mening.

Vil derfor høre om andre oplever de samme irritationsmomenter som jeg gør og man måske kunne slå på tromme hos LG for at få dem rettet i en software opdatering.

- Jeg synes kanalredigeringen er helt håbløs. Det virker som om FLYT knappen ikke virker optimalt, så skal der rykkes rundt på kanalerne er der kun mulighed for at erstatte en kanal med en anden. Jeg har snart været 3 aftener om at oprette den korrekte rækkefølge på kanalerne.
- Når man langt om længe har fået oprettet sin favoritkanalliste er det ikke muligt at zappe direkte i denne, da P-knappen kun zapper i den oprindelige kanalliste. Hvorfor er det så lige man skal lave en favoritliste?
- Savner en funktion, hvor man kan kopiere en EXPERT opsætning over på alle de andre indgange som PS3, APTV2 osv.
- Hvorfor er det ikke muligt at redigere lys, kontrast osv, når man befinder sig direkte i SMART TV'et. Man bliver jo fuldstændigt blændet om aftenen.

Jeg skiftede fra et andet anerkendt tv mærke, hvor dette bare fungerede, så det undrer mig meget LG ikke er mere med på dette punkt.
Af PeterD
Måske allerede på tide at skifte tilbage til et anerkendt mærke?
Af THM
på mit lg pz950w lavede jeg uden større problemer en favoritliste.
og kunne godt gemme min expert2 kalibreringsindstillinger på alle indgange, så når jeg vælger expert2, mener jeg da det er de rette indstillinger...
Af Supergris
PeterD skrev:Måske allerede på tide at skifte tilbage til et anerkendt mærke?
Er det nu Panasonic, du tænker på igen???
LG er skam et anerkendt mærke, og er hverken bedre eller dårligere end de andre. Hvad så hver gang, der er burn-in eller buzz på en Panasonic???
Af Bent odense
peterD skrev:
Måske allerede på tide at skifte tilbage til et anerkendt mærke?

nu må man aksepterer hvad andrer måtte vælge af tv.Og ikke kører i den sammen sang.Man har jo forskellige meninger om et tv teknologie.
Senest rettet af Bent odense 03 mar 2013, 18:58, rettet i alt 1 gang.
Af fredizy
Jeg undgik med vilje at nævne tidligere mærke for at undgå en ny religionskrig på tvfronten.

Man vender sig vel til de "små" fejl der vel i bund og grund eksisterer ved alle mærker, hvad enten vi snakker ydeevne, funktionalitet eller design for den sags skyld.
Af kronholm
Er ikke fanboy... Er rundetrunte mellem samsung, lg panasonic. :P

Panasonics menuer er heller ikke helt fejlfrie. "Advancerede Indstillinger" står som "Fortsæt" i indstillingsmenuen på panasonic st50y.

Synes egentligt menu-opsætningen på mit forhenværende LG 50PM680T virkede meget fornuftigt.
Af thg
Noget der irriterer mig ved mit LG 47LM660T er når man har optaget noget på sin harddisk og så vil spole i det (typisk pga. reklamer). Når så man når dertil hvor man vil stoppe spolningen og trykker play, hopper den en del fremad. Dvs. man er nødt til at spole lidt tilbage for at starte det rigtige sted! Virkelig irriterende!

Derudover er det enormt langsomt om at opdatere EPG når man lige har tændt tv'et - forstår ikke hvorfor sådan noget ikke opdateres løbende når tv'et står i standby så man ikke skal vente mange minutter efter opstart og specielt TV2 skal man se kanalen i et stykke tid før EPG er opdateret! De Samsung, Sony og Philips jeg ellers har prøvet har alle haft EPG lige efter tv'et er tændt!

Derudover er EPG ikke opbygget helt optimalt! Man ser altid en linie for hvad klokken er lige nu, men man kan så se hvad der har været vist indtil for 30 min. siden. Hvis der så har været programskift de sidste 30 min. foreslår EPG det program der var tidligere og dermed kan man ikke vælge kanalen med mindre man trykker pil til højre over på det program der kører lige nu!

Så er der lidt med farvetemperaturen (varm/kold/normal) som skifter meget underligt når man går fra alm. tv til f.eks. smart-tv eller optagelser på harddisk!

Når man går ind i menuen og søger efter softwareopdateringer er den først og fremmest meget længe om det - ofte 3-4 min. og imens der står den og skifter imellem flere forskellige kanaler og indimellem er der pauser med sort skærm! Virkelig underligt!

Istedet for at lave en favoritliste, kan man bare sortere i den tv'et selv har lavet! Det er dog ikke den nemmeste måde man gør det på og jeg syntes heller ikke man kan slette kanaler fra oversigten! Man kan vælge at markere en kanal og så vælge "Hoppe over" og så bliver den kanal ligesom nedtonet, men efterflg. kommer den alligevel med i EPG oversigten! Det må da være muligt at fjerne en kanal fra listen???
Af fredekb
Jeg overvejer at købe denne model (dog 669T i 32''). Er der nogle som har ideer til hvordan dette løses da jeg også vil bruge EPG guiden og optagefunktionen meget. Håber der er nogle derude som kan hjælpe
Af fredizy
Fredekb: Det kan vel ikke løses så længe LG ikke laver en software opdatering.

Jeg har haft lidt billedudfald på mit tv og LG siger jeg skal gendanne til fabriksindstillinger i første omgang og køre opdateringen igen.
Men hvor sørensen finder jeg "gendan til fabriksindstillinger" knappen. Har været alle menuer igennem.

Kører med seneste software.
Af fredekb
Hvordan kan man komme i kontakt med LG uden at ringe til dem (dette må jeg ikke da jeg bor hjemme...) Har både skrevet til dem via email og på chatten er der ingen agenter. Skrev til dem igår hvor jeg fik en mail at det var bedst jeg ringede til dem. Dårlig service !:(

Tak for svar, håber i får løst problemet og hvis i gør må i meget gerne skrive en privat besked til mig.
Af lgowner
thg skrev:Så er der lidt med farvetemperaturen (varm/kold/normal) som skifter meget underligt når man går fra alm. tv til f.eks. smart-tv eller optagelser på harddisk!
dette problem har eksisteret i gamle modeller fra 2010 og frem, så du skal nok ikke forvente en opdatering i 2013/2014 når de sidste modeller har haft problemet uden løsning.
thg skrev:Når man går ind i menuen og søger efter softwareopdateringer er den først og fremmest meget længe om det - ofte 3-4 min. og imens der står den og skifter imellem flere forskellige kanaler og indimellem er der pauser med sort skærm! Virkelig underligt!
det er fordi den skanner DVBT kanaler for sorftware opdatering, så når den skifter kanal går den jo i sort. så dette er normalt, tror bare ikke LG har nogen aftale og dist af opdatering på DVBT nettet i DK.