Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af stenoer
Håber nogle vil byde ind her.

Har spildt tiden på et philips 42pfl6007 der ryger retur da det "opfører sig mærkeligt" og har meget bevægelsesslør

Er derfor på jagt efter et nyt led-tv på 46-47". PRisniveau maks 8000
1. prioritet er skarpt billede uden bevægelsesslør (godt til sport)
2. helst god smart-tv portal der inkluderer VIAPLAY i god kvalitet(fungerer egentlig ret godt på philips modellen
3. helst rimelig non-refleksiv skærm
4. rimeligt billede fra siden (stor familie)
5. hurtigt menu-system/kanalskift

Mine kandidater:
1. Samsung 46ES6805 / 46es6905 vs.

2. LG 47LM670 / LG 47LM760 men lidt nervøs for bevægelsesslør, ellers fedt design og features

Har i nogle andre bud eller kommentarer til ovenstående. (phillips udelukket)

VH Christian
Af Bent odense
Det er en god ide,at læse nogle test her fra flatpanels.For det er svært at vælge tv for andrer.Der får du svar på det meste.
Af stenoer
tak for feed-back.
Lurer lidt på at opgradere til Samsung UE46ES7005 til 9000 kr flere steder. Ud fra flere tests ser det nemlig ud til at bevægelsesslør her er minimeret i forhold til 6805/6905.
Har dog flere steder her på sitet læst at Viaplay applikationen ikke leverer specielt gode billeder. Kan nogle bekræft om det stadig er tilfældet? Kan der vises i HD som på Philips?

Vh
Af PeterD
Ærgeligt at der er så mange folk som hopper på butikkernes "tilbud" med de ultratynde skærme, når det nu er bevist flere gange at:

Du får den bedste billedekvalitet med en plasmaskærm. P-U-N-K-T-U-M.

Men selvfølgelig. Man får jo typisk hvad man betaler for.

PS. 1 og 4 kan godt blive et problem for dig, nu hvor du dropper plasma..

Men vælg en skærm Flatpanels anbefaler så bliver du glad :)
Af stenoer
Det er ikke fordi jeg ikke kan lide plasmaskærme. Ville faktisk helst have et plasma, såsom Pana GT50 (der fås til en god pris i tyskland (1039 euro)), men vores stue er ekstrem lys og derfor er plasma valgt fra.
Af PeterD
Det kan være et problem med en lys stue og så vil jeg også kigge på en LED skærm...alternativt prøve at "mørkelægge" stuen, men selvfølgelig.

Har du store glaspartier hele vejen rundt=LED.

Prøv at kigge på Philips 46pfl8606t. Billedet skulle være meget positivt..Hvis det findes mere O-O.

En anden mulighed:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=751433.

Det kan være svært at finde rundt i Samsung og Philips modelnavne, så jeg tør ikke spå om hvilken fabrik der laver den bedste LED teknik...

Man syntes man har set et godt tilbud på en skærm, men så mangler den lige et lillebitte bogstav i modelnummeret og så kommer man hjem med den forkerte skærm... :s ..Så check nummeret på kassen godt..

http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=24927
Af MSJ
OleA skrev:Expert har Samsung es6905 50" på tilbud i næste uge til 7999,-.
Jeg har lige set dette tilbud.

Skal man køre på? Det er umiddelbart et par tusind over mit budget. Men måske det er et par tusind mere fremtidssikker ift til en skærm i str 46-50 til 5-6k?

Det jeg ellers havde i kikkerten var et Philips 5007T
[quote="MSJ"][quote="OleA"]Expert har Samsung es6905 50" på tilbud i næste uge til 7999,-.[/quote]

Jeg har lige set dette tilbud.

Skal man køre på? Det er umiddelbart et par tusind over mit budget. Men måske det er et par tusind mere fremtidssikker ift til en skærm i str 46-50 til 5-6k?

Det jeg ellers havde i kikkerten var et Philips 5007T[/quote]

Næppe tvivl om at det er bedre end philips 5007 skærmen, mens es6900/05 i flere tests ligger side om side med philips 6007. Se fx: http://jyllands-posten.dk/digitalt/tv/a ... 922785.ece

Det er også lidt derfor jeg mere og mere hælder mod samsungs 7005 skærm da den i alle de tests jeg har læst ligger klart over både philips og samsungs 6-serie. Men igen det er jo endnu et prishop op (9000 kr for 46es7005). Synes det lidt er sådan at edgeLED teknikken simpelthen bare kræver ekstra gode paneler for at minimere teknikkens "medfødte" svaghedder.

Nu ved jeg ikke hvad dine krav er, men jeg havde selv set mig ret lun på sonys hx753/755 skærm der i fona fås til 6995 kr (46"). Dette fjernsyn skulle nemlig være særlig godt til sport = få bevægelses artefakter. Den mangler dog desværre viaplay og derfor er den hos mig lagt lidt på is.

Jeg må dog indrømme at jeg efterhånden er blevet rimelig glad for mit philips 42pfl6007 da mange issues er løst efter software opdatering. Billedet er rigtig skarpt og godt trods kraftigt lysindfald (mat skærm) og netop viaplay app´en fungerer også ret godt. Synes egentlig også bevægelsessløret er aftaget uden jeg rigtig forstår hvorfor - tror dog alligevel det ryger retur

8)
Af MSJ
Tak for input!

Du nævner 'medfødte svagheder' . Hvad ligger der i det?
Af jones31
Kig forbi Elgiganten Holbæk torsdag. 50pm680 til en skarp pris.
Af jones31
PeterD skrev:Holbæk. Stenhusvej 70 er 66 km væk fra indre København (Vesterbrogade)..

Holder du fartgrænsen tager det 47 minutter. :o

Der er 12 stoplys på ruten. Hvis de alle skifter til rødt tager det ca. 8 minutter længere.. O-O

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... CERUNNERDK
Stenhusvej 66, nyt stort varehus og kan du sige 3999,- kun Holbæk torsdag :-)
Af PeterD
Takker :)