Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mfje
Hej,

Håber i kan hjælpe mig med overstående spørgsmål, da jeg overvejer at hente et LG tv i tyskland.

Når jeg kikker på de forskellige sidder i tyskland er alle modellerne S og i Danmark er de T. Er det kun fordi at den i Tyskland ikke har DVB-T2 eller er der mere jeg skal være opmærksom på. Jeg skal kun bruge DVB-C tuneren.

den er en LG42LM670T/S der er tale om eller en LG42LM860V, har de danske menu opsætninger samt kan de anvendes i DK.

På forhånd tak og jeg ser frem til at høre jeres kompetente svar på min spørgsmål
Af lgowner
- S = tyske DVBS2 kompatibel (kun Canal digital i DK)
- ingen danske menu uden service menu indgreb
- har HbbTV support selvom DR kun kører beta på det, så er det smart nok. (internet streamet DR kanaler med udgangspunkt i tv kanal du er på)

DVBT2 kun i nordiske og belgiske V modeller, mener ikke de er med triple tuner C/S/T2 i Tyskland.

på grund af prisen kan det godt svare sig, da de ellers er helt ens, og servicemenu indgreb er 300,- til en harmony i elgiganten, som du endda kan aflevere igen hvis du ikke vil beholde det.
Af mfje
Hej lgowner

Tak for det rigtige gode svar, så tror jeg jeg hopper på en LG42LM860V, da det lyder til at være et rigtig fedt tv, med den stemmestyret magic motion remote, som burde være standard til den model, det er den når man køber den inde ved Hifi klubben.

Denne harmony du snakker om er det den universal fjerbetjening, som man skal bruge til at ændre service indstillingerne med.

På forhånd tak
Af lgowner
husk nu at 860v stadig IKKE har dvbt2, men kunne have det men sikkert er dvbc og s2 tuner fra Tyskland.

Harmony remote er universal delen, ja.
brug denne tråd som ref eller her
Af mfje
Super, jeg bruger også kun DVB-C, da vi tager kanalerne via antennen.

Tak for svarene :)
Af fredizy
Hvad er priserne i Tyskland på disse modeller? Eventuelt et link.
Af mfje
Her er et link til overstående model.

http://www.redcoon.de/B372678-LG-ELECTR ... 60V_LED-TV#

Jeg kender dog ikke tysk garanti, men da jeg har en elektronik dækning via min forsikring, r jeg dog fortrøsningsfuld angående fejl osv.

Kender ikke redcoon, som firma, men de har jo ligeledes dansk side. Men den tyske sender ikke til DK, så man skal lige have en forbindelsesled i tyskland, som den kan aleveres ved.

Har ikke lige gennemtæsket de tyske hjemmesider, men mon ikke man kan finde den til lingende priser andre steder i tyskland, som sender til DK
Af lgowner
mfje skrev:sender til DK for 600,- DKK, s¨sådan et tv kommer til at koste ca. 6900,- DKK inkl forsendelse.

Så det er vel en rimelig fin pris. når man ser at det koster minimum 9000,- her hjemme.
får du en skærm hjem derfra må du gerne skrive.

overvejer at anbefalde dem til en ven, som vil have en 47LM860V til 9000,- inkl. forsendelse, ift. hifiklubben er det jo et røverkøb. (ved godt den har dvbs2 og ikke dvbt2)

edit: må lige opdatere og sige den har dvbt2 og dvbc2 som kan aktiveres i service menu og dvbt2 virker på boxer i dk. aner intet om dvbc2 virker