Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NumZie
Jeg vi gerne have udskiftet vores 46" Samsung LE46-C650 med et 55".

Jeg får dog aldrig logget et brugbart budget ud af kasseren derhjemme :)

Jeg har kigget på, hvad man kan få for under 10.000. Der er ikke meget (der er lidt mere, hvis man køber det i et andet EU-land dog).

Nu ved jeg, at folk herinde er kvalitetsbevidste og sikkert vil fraråde samtlige fjernsyn herunder, men jeg håber alligevel, at der vil komme et par anbefalinger - måske gerne et par kommentarer på, hvordan vi vil stå ift. kvalitet (ikke størrelse :)) ift. vores nuværende fjernsyn

Vi er kvalitetsmæssigt fint tilfredse med det 46", vi har nu.
Lyden kunne godt være bedre - så bedre lyd ville være rart (da vi ingen højttalere har i stuen til at forbinde med), og ellers bruger vi det primært til at se alm. tv og børne-DVD'er, og så spiller vi (eller jeg...) gerne FIFA.

Vi ser ikke masser af film eller har behov for perfekt sort eller lignende.

Dem under 10.000, jeg kan finde via hifipriser.dk:

LG 55LM620S (eller T)
Samsung UE55ES6100 (eller 6300)
Philips 55PFL5507T

På forhånd tak for evt. besvarelser.

/Kenneth
Af NumZie
kronholm skrev:http://www.bilka.dk/elektronik/tv/42/sa ... _other_ds)

nå, kan man åbenbart ikke linke til.

men UE55ES6545 til 9.999 inklusiv fragt.

Men ellers prøv bilka's prismatch. Jeg fik presset deres 55Lm660t'er ned i 11.000... Som dog stadig var mere end jeg ville gi.. Man er trods alt en nærrig jyde.
Så vidt jeg kan se, er 6545 det samme som 6535, men er det også det samme som 6500? Det er godt nok svært at finde rundt i alle de forskellige modeller...
Af 2 T ´er Uden H
Jeg syntes Philips aka TPvison har forbedret sig på billedekvalitet på deres 2012 modeller i forhold til hvad jeg har set tidligere fra dem. Biograf profilen på 5000 serien er faktisk rigtig god imo og slår alt billedebehandling fra selv pånær Clear LCD(scanning backlight) og kan opnå et naturligt billede uden alt det kunstige skarphed der før har været philips prioritet.

Lyden er anstændig, selvfølgelig begrænset af skærmens tykkelse, men den kommer trods alt foruden de 2 højtalere, med en lille subwoofer der giver lidt ekstra punch, dog må man ikke forvente det store, da lydoplevelsen stadig er relativt flad, dog fremstår stemmer klart og tydeligt :)

Det er selvfølgelig baseret på en subjektiv vurdering som det ikke er sikkert du er enig i, men det var mest for lige at knytte en kommentar til en af de kandidater du selv havde fundet :)