Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af huxi
Hej.

Jeg har nu haft mit Samsung PS51D6900 i ca. halvandet år, og har været meget tilfreds med plasmaskærmen. For et par dage siden er der dog pludseligt kommet en irreterende, og desværre, ret tydelig fejl. I højre side af skærmen er der konstant en lodret "streg", som indeholder forskellige farver. "Stregen" står og sitrer hele tiden som om den følger billedet bevægelser og farver. Hvad er det, og er det noget der kan udbedres?

Mvh J. K. H. Larsen
Af Bent odense
Oplevet det samme på datter/svigersøn tv,barer med 3 lodret streger,med forskellige farver.Og det viste sig det var Panelfejl.Så Fladskærmspanel blev udskiftet.Skal lige siges det var et LCD/LED tv.
Af huxi
Jeg købte skærmen ved www.jaman.dk, som så åbentbart har vist sig at være gået konkurs. Hvad gør jeg?
Af red_martians
Du ringer til samsung(70701970). De kan fortælle dig om der er garanti på skærmen eller ej. Hvis det er parralelimport skal du ikke regne med at samsung vil tage den.

Måske fik du lavet en forsikring på skærmen da du købte den. Den vil dække da forsikringsselskabet ikke har noget med butikken at gøre.

Dur det ikke, så har du måske elektronikforsikring i hjemmet(det er der mange der har, tilknyttet familieforsikringen) Så ta' fat i forsikringsselskabet, og se om du har noget dér.

Hvis ikke det virker kan du evt. få vurderet hvor meget det vil koste hos et værksted. Servicebroker.dk kan evt. hjælpe dig med det.

Hvis det er en panelfejl(og det tror jeg også det er) så kan det ret sikkert ikke betale sig.

Alt i alt, gør dig ikke nogen store forhåbninger. Er det parrallelimport og er firmaet der skal give dig garantien gået konkurs og du ikke har tegnet nogen former for forsikring er det ikke noget hjælp at hente.
Af huxi
Vi har elektronikforsikring i hjemmet, så jeg håber lidt på at den kan redde mig...
Af huxi
Det er så bare lige om de vil godkende det når det er paralelimport, nogen der kender noget til reglerne om det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dit forsikringsselskab bør være ligeglade med hvor du har købt TVet.
Af huxi
så det burde ikke have nogen betydning om det plimport eller ej?
Af huxi
Jeg har nu været i kontakt med Samsung og mit forsikringsselskab, og håbede på at de ville reparere det pga. elforsikringen, men det vil de kun hvis der er sket en kortslutning. Forhandleren (jaman.dk) har jeg forsøgt at kontakte, men de er gået konkurs, så de svarer ikke. Er der overhovedet noget jeg kan gøre nu?! :((