Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af marjoh
Hey hey :)

Jeg er kommet ud for noget af et mærkeligt problem.

Jeg har stofanet og siden deres kanalomlægning i Århus i sidste uge sker der noget underligt.

Hver eneste dag når jeg kommer hjem, så har jeg ingen kanaler på mit TV. Hvis jeg søger efter kanaler sker der intet og jeg må lave en fabriksnulstilling af fjernsynet for at kunne fremsøge kanalerne igen.

Er der nogen der har et bud på hvorfor dette sker og hvordan i hele h... jeg får rettet op på det?

Det skal siges at jeg i løbet af aftenen sagtens kan slukke og tænde TV'et igen uden at miste kanalerne.

/Martin
Af 2 T ´er Uden H
Det lyder måske som om automatisk kanal opdatering i standby er slået til, prøv at slå den fra og se om det ikke hjælper, har oplevet det før på panasonic og philips tv hvor det afhjalp problemet da det blev deaktiveret :)
Af marjoh
2 T ´er Uden H skrev:Det lyder måske som om automatisk kanal opdatering i standby er slået til, prøv at slå den fra og se om det ikke hjælper, har oplevet det før på panasonic og philips tv hvor det afhjalp problemet da det blev deaktiveret :)
Tak for svaret det skal prøves! Indstilingen var slået til i hvert tilfælde.

Får at se i morgen, og så giver jeg lige et svar på om det var tilfældet :)
Af Maggerholm
Blev problemet løst?

Jeg oplever det samme i Århus med Stofa og en 55VT30.

Siden 8-9. Januar, har jeg skulle indlæse kanalerne 8-10 gange.

Jeg vil mene at mine kabler og stik er gode og korrekt samlede, så det ikke burde være mobilnettet der forstyrrer, og har da også fejlfri signaler, når kanalerne er tunet ind.

Jeg kan ikke helt finde det der er omtalt som eventuel løsning.

Jeg har fundet noget under DVB-C indstillingsmenu der hedder Ny kanalmeddelelse, som er sat til.
Det har aldrig givet problemer tidligere.

Mvh Michael
Af Maggerholm
Blev problemet løst?

Jeg oplever det samme i Århus med Stofa og en 55VT30.

Siden 8-9. Januar, har jeg skulle indlæse kanalerne 8-10 gange.

Jeg vil mene at mine kabler og stik er gode og korrekt samlede, så det ikke burde være mobilnettet der forstyrrer, og har da også fejlfri signaler, når kanalerne er tunet ind.
Af Maggerholm
Jeg prøver lige at bumpe denne tråd.

Igen idag har jeg mistet alle DVB-C kanaler på mit VT30 via Stofa.
Har den lille kanalpakke, men derfor er det stadig pænt træls, at skulle indstille påny, og miste timerprogrammeringer 1-2 gange ugentligt.
Af Maggerholm
Bent odense skrev:Du har sikkert læst om det før.Og du har den rigtige Frekvens-Nætværks-ID:på stofa.Og du ved sikkert også der er stører krav til dine kabler/stik,når nu man benytte samme frekvensområde til at udsende signalet i luften,som udbyder til at sende tv-signaler igennem skærmede kabler.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1324293639

http://m.epn.dk/teknologi2/billed/article4867321.ece
Ja, jeg har læst om det.
Jeg har ret tykke skærmede antennekabler, og har selv samlet med HF tætte stik.
Jeg har kun et kabel fra stikket i væggen, direkte ind i min Zaptor boks og så et kabel videre derfra og direkte op i tv'et.
Ingen suspekte t-stik eller lignende.

Som sagt er der ingen pixelleringer eller noget i den daglige brug, som jeg ville have forventet, hvis det var indstråling af et forstyrrende signal.
TV'et taber blot pludselig indstillingen med jævne mellemrum.

Kører jeg en ny søgning, så finder den alle kanaler igen, så frekvens og netværks ID må også være på plads (og der er ikke meldt ud fra Stofa, at dette er skiftet).

Jeg har haft fat i Stofa, og en tekniker derinde "mente det var et tv problem", som han havde hørt om et par gange.
Derfor fandt jeg denne tråd.

Det kunne jo være lækkert om trådstarteren kunne melde op om problemet er forsvundet.

Mvh Michael
Af Maggerholm
Bent odense skrev:Hvad med Sofware opdateret,er den det.
Det vil jeg formode.
Sidst der var en update, sagde den det selv og den skulle hentes igennem Viera Cast.
Der kommer ingen melding.

Da jeg så i menuen gik ind og bad den søge efter ny software version, står den meget længe på "Vent venligst".
Men det er version 1.707.

Mvh Michael
Af Bent odense
det er ud til det er den helt nye version.Så pas her fra. :)
Af Van
Hej Maggerholm

Du skal sørge for at under menupunktet System at systemopdatering er sat til Fra, den står til Umiddelbart fra fabrikken. Det er der som regel ikke noget problem i, hvis man har YouSee. Men har man f.eks. Stofa er det en god ide at slå den fra. Det hjælper ikke at slå Ny Kanalmeddelse fra under DVB-C indstillingsmenu.
Af Maggerholm
Tak for svar.
Det prøver jeg lige hvis problemet opstår igen.

Synes bare det er mærkligt, at problemet er opstået her efter nytår, da Stofa lagde deres kanaler om, for det har ikke været der før.

Jeg vender tilbage, hvis problemet ikke er løst.

Mvh Michael