Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zappedronningen
Som sagt har jeg ingen erfaring med konsolspil. Men som jeg har forstået det, er plasma bedst pga lavere input lag, men problemet er bare, at de ikke kan tåle statiske elementer på skærmen i længere tid af gangen. For Panasonics 2012 modeller er "længere tid" ifølge mine erfaringer= meget kort tid.
Af PeterD
@zappedronningen

"Panasanic modeller 2012 modeller kan ikke anbefales hvis du ser fodbold på kanal 6 eller Eurosport.." :o

Hmm..Underligt nok er det Panasonic skærme der fremhæves hvis man læser flatpanels test og whathifi.co.uk...hvor deres plasmaskærme var vundet et utal af test sammenlignet med Samsung, LG, Sony etc.. Bedste Sortniveau=Panasonic. Bedste Billede= Panasonic...

Man vil jo helst have at folk køber det mærke man selv har, men at skræmme folk ved at sige at 3 timers konsolspil ødelægger skærmen, er jo helt ude i hampen..

Præcise farver og godt sortniveau afgører typisk om dit tvoplevelse er god og den bedste oplevelse fåes med en plasmaskærm.

Så kan du jo frit vælge mærke, men vil stadig mene du får mest pr. krone ved Panasonic, da de som nogle af de få stadig udvikler på plasmaskærme, hvorimod konkurrenterne typisk satser mere på LED. Strømbesparende og tyndere--ja. men bedre billede--NEJ!!!

Ikke for at tale Panasonic skærme op, men her får du meget for pengene modsat typisk Samsung og LG som du får smidt i nakken hos Expert, Fona og Elgiganten..Philips kunne være en mulighed, men deres menuer er lidt...tja..gammeldags syntes jeg og god lyd fra en flatskærm får du alligevel bedst ved at sætte lyden over dine gulvhøjtalere.. :)

Men igen: Vælg det skærmbillede og design DU SYNTES OM. Men vælg en Flatpanels.dk anbefaler så går det ikke helt galt :)
Af kronholm
Man får jo ikke nødvendigvis mere tv med et panasonic plasma? Muligvis den bedste billedkvalitet, men ved de billigere udgaver, ut50-niveauet, der må man så også undvære indbygget wifi, og ærlig talt er tv'et ikke specielt kønt. Samtidig synes jeg der er flere og flere der klager over retention og burn-in på panasonics 2012 modeller. Selv hifi-klubben er nødt til at sælge deres panasonic udstillings-modeller med burn-in.

bedste billede til pengene = formentligt panasonic, med øget risiko for burn-in.

mest tv til pengene hvor alle kriterier spiller en rolle, der er der flere der kan spille med. For 80% af flatpanels brugere er panasonic måske det oplagte valg. 99% af den danske befolkning er formentligt mere end tilfredse med f.eks. den LG47lm660T som bilka havde til 6000, eller elgigantens pm680t til 5555.
Af zappedronningen
PeterD skrev:@zappedronningen

"Panasanic modeller 2012 modeller kan ikke anbefales hvis du ser fodbold på kanal 6 eller Eurosport.." :o

Hmm..Underligt nok er det Panasonic skærme der fremhæves hvis man læser flatpanels test og whathifi.co.uk...hvor deres plasmaskærme var vundet et utal af test sammenlignet med Samsung, LG, Sony etc.. Bedste Sortniveau=Panasonic. Bedste Billede= Panasonic...

Man vil jo helst have at folk køber det mærke man selv har, men at skræmme folk ved at sige at 3 timers konsolspil ødelægger skærmen, er jo helt ude i hampen..

Præcise farver og godt sortniveau afgører typisk om dit tvoplevelse er god og den bedste oplevelse fåes med en plasmaskærm.

Så kan du jo frit vælge mærke, men vil stadig mene du får mest pr. krone ved Panasonic, da de som nogle af de få stadig udvikler på plasmaskærme, hvorimod konkurrenterne typisk satser mere på LED. Strømbesparende og tyndere--ja. men bedre billede--NEJ!!!

Ikke for at tale Panasonic skærme op, men her får du meget for pengene modsat typisk Samsung og LG som du får smidt i nakken hos Expert, Fona og Elgiganten..Philips kunne være en mulighed, men deres menuer er lidt...tja..gammeldags syntes jeg og god lyd fra en flatskærm får du alligevel bedst ved at sætte lyden over dine gulvhøjtalere.. :)

Men igen: Vælg det skærmbillede og design DU SYNTES OM. Men vælg en Flatpanels.dk anbefaler så går det ikke helt galt :)

Modsat dig har jeg erfaring med Panasonics 2012 plasmamodeller. Har aldrig påstået billed eller sortniveau er dårligt, eller at et LCD giver en bedre billedoplevelse. Kun at det er problematisk at købe dem primært til tv-brug og til at se kanal 6 og andre kanaler med "giftige" logoer. Og at jeg baseret på min erfaring med deres overfølsomhed overfor logoer, tror det er en dårlig idé at bruge dem til konsolspil. For min skyld må folk købe dem ligeså tosset de vil. De skal bare være klar over og acceptere at trods forsigtig brug, er det næsten umuligt at undgå at have et eller flere logoer, der kan ses ved lys skærm. Jeg er langtfra den eneste, der har haft problemer med det.
Af asser95
mange tak for hjælpen allesammen. Føler mig allerede bedre rustet til at bevæge mig ud i junglen:)

plasma er udelukket. Jeg kender mig selv godt nok til at jeg på et eller andet tidspunkt glemmer at slukke for skærmen midt i et stilbillede. Og så vil jeg prøve at holde mig fra philips
Af BudZa
PeterD skrev:Finlux, Toshiba og Daloon. Det grundlæggende svar er: HØJT OG KLART NEJ!!

For guds skyld hold dig fra dem!!! En katastrofe af rang!

Ser du meget fodbold, ja sport generelt er Plasma en skærm for dig. Billedet er "mere glat" ikke så "pixelleret" (groft talt) som på et LED/LCD..og så er farvepræcisionen mere klar på et plasma..

Men omvendt spiller du MEGET konsolspil (Mere end 6 timer om dagen) og du er mester i Call Of Duty og andre voldsspil, og du bruger hovedtelefoner til at kommunikere med dine sprcialstyrker inden I angriber fjenden, ville jeg vælge LED

igen: Du skal op på ca. 6000 kr. for at få en fornuftig skærm over 42"...
Pixeleret billed på LED?

Du taler som du har forstand Peter..

Til OP, her er en guide til forskellighederne mellem LED og plasma, værd at kigge på. http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428
Af PeterD
@Budza

Nu skrev jeg også "groft talt", men det har du selvfølgelig overset O_O

Jeg kan se at du i hvertfald går glip af plasmaens gode egenskaber når du vil se en bluray.. ;)

Det er et fact at plasma giver det bedste sortniveau og bedste billedekvalitet..Bare læs nogle test her på siden..

Men nu vil trådstarter undgå plasma og det er for så vidt også ok. Bare han vælger en skærm som får gode anbefalinger i en flatpanels test og IKKE lader sig pådutte en eller anden random skærm fordi Elgiganten elsker at sælge koreanske mærker fordi de er billigere end de japanske

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/05/11/065403.htm