Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej kloge folk

jeg skal til at købe fjernsyn til min nye lejlighed, og jeg har fundet nogle gode tilbud på de ovennævnte modeller. Størrelserne er 46-50" og de ligger alle sammen mellem 10-12000 kr. Det er oprindeligt lidt over hvad jeg havde regnet med at gove, men nu hvor disse topmodeller er sat ned med så meget, så tænker jeg at det måske er det værd at give lidt ekstra for at få en del mere.

De fleste af skærmene er anbefalet af flatpanels, og der er ingen tvivl om hvorvidt kvaliteten af dem er i top.

Mit spørgsmål går på hvilken der bedst kan anbefales - de skal bruges mest til at se TV og film samt lidt fifa med drengene fra tid til anden. Det er altså ikke konsol-delen, der er det vigtigste, men mere filmgengivelsen.

De store spørgsmål er jo om det skal være plasma eller LED, og der har jeg været meget i tvivl. Jeg tager ned i butiken og ser på dem in real life for også at have det aspekt med ind i overvejelserne. Men alle inputs fra andre, der enten har skærmene eller har været ude i samme overvejelser må meget gerne byde ind :)

TAK!
Vi går og overvejer præcis det samme i disse dage.

Min kone og jeg har nogle få krav til vores nye TV. Fedt billede .. der vinder Sony hx855 og pana VT50 - men lidt skelen til pana. Glem de opreklamerede Samsung.

Vi er dog dybt skuffede når det kommer til at anvende internettet som de alle siger er med åben browser. Desværre kan man ikke gå ind på en ganske almindelig hjemme side f.eks. Bloomberg og se et af deres interwiews eller DR.dk og se sidste afsnit af Borgen. Der understøttes nemlig ikke flash.

Dvs at det som der reklameres med er lidt en skuffelse. Hvis man betragter sit nye lækre TV som en flad computer som kan vise din mailkonto, så er det OK. Hvis man derimod vil se et interwiew på Bloomberg, ekstrabladets hjemmeside eller DR's arkiv... Ja så skal man sandeligt tænde sin gode gamle computer og sætte et kabel i ....

Er lidt træt af smarte marketingsfolk som prøver at sælge kejserens nye klæder til en høj pris.
CarlJohannHansen skrev:(...)de skal bruges mest til at se TV og film samt lidt fifa med drengene fra tid til anden. Det er altså ikke konsol-delen, der er det vigtigste, men mere filmgengivelsen(...)
Som ejer at et VT50 vil jeg personligt mene at så snart ordet 'konsol' indgår bør du vælge LED

Du ender bare med at trække håret af dig selv første gang du oplever vedvarende retention.

Snup en HX855 (eller alternativt en WT50) og glem bekymringerne

/nano