Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg prøver at kalibrere mit Samsung 40es67165 med et ColorMunki Display colorimeter. Hardware mæssigt er det, det samme som I1 display 3. Problemet er, at den generelt måler blå niveau for højt. Så når jeg justere det ned til et niveau, hvor colorimeteret stemmer. Så får billedet et grønt skær i nogle niveauer. Den har ligeledes også gjort det på mit Sony 46W4500, hvor jeg kørte det fra min htpc. På Min bærbar computer virker det bedre. Jeg bruger hcfr til tv'ene og til computeren bruger jeg DispcalGUI som frontend til argyl, som hcfr også bruger.
På min computer har jeg kørt uden korektion og på min Samsung, har jeg kørt med x-rite WLED korektion. Kan det have noget med det at gøre?
Hvad korektions profil bruger i andre til et samsung led. Evt med I1 display 3?
Af -claus-
Hej igen
Har lige fået skiftet bundkortet i tv'et. Og det hjalp på fejlen.
Opdatering

Bundkortet hjalp alligevel ikke helt på problemet. Fik så siden skiftet panelet, hvilket heller ikke hjalp.
Jeg havde næste kastet håndklædet i ringen. Men en aften fik jeg nok. Det lykkedes mig efter længere søgen at finde nogen der havde samme problem, bare med en anden skærm. DeAU Optronics''' A-MVA viste sig at skærmen inde i service menuen, var sat op til at bruge et samsung panel. Men det viste sig at den bruger et Au Optronics panel.