Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg var på nippet til at købe dette tv, idet jeg foretrækker Sony's billede og menusystem. Imidlertid har jeg læst alenlange tråde fra tyskland og ikke mindst enkelte oplevelser med dette tv på danske forums, hvor det fremgår at dette tv knirker og larmer under og selv efter brug. Jeg har set tv'et i butikkerne enkelte gange. I dag prøvede jeg at trykke lidt på kanten af det i en butik, da mange siger det er metal/plastik-rammens samling der gør at tv'et knirker ved opvarmning/afkølning. Ved selv det mindste tryk kunne jeg se og høre rammen give sig. Det virkede virkelig billigt og løst samlet i hjørnerne. Tænker at dette forårsager larmen fra tv'et.

Er der nogen af jer der har erfaring med det? Det er virkelig en skam, for Samsungs unaturlige billede er slet ikke et alternativ for mig.
Af eukbj
Nej, ingen problemer med mit 46HX753. :)
Af Lindberg
Jeg er meget tæt på at købe dette TV.

Jer der ejer dette TV, hvordan synes i kvaliteten af SD-indhold er? Og hvordan synes i lysstyrken er? Har I jeres TV i et meget lysfyldt rum, hvis ja, hvordan fungerer det?
Af Bent odense
Du for svar på det meste,Ved at læse test af HX753,Se øverest tråd.Ja HX753 gør sig godt på billedkvaliteten,Refleksion det er ikke noget problem da HX753 har en mat skærm.kalibrering af HX753-755,Kan du bruge HX855 kalibrering,Med nogle små ændringer.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 36722195#6
Af RocketCat
Vi købte et HX753 (som blev ombyttet til HX755 pga knirkelyde) - men det nye HX755 knirker og brager så vi er ved at blive sindssyge...

Og Sony er bare ikke til at danse med - jeg er SÅ glad for tv'et ellers, imponerende billede og det kan næsten ikke blive godt nok - men det der knirkeri det gider jeg bare ikke.
Af Bent odense
Har du ikke været i sony center Ålborg som du skrev i den gamle tråd.?
Af calletv
Ingen problemer med knirkelyde på vores 46" HX753.

Det sidder på væggen i børnenes MEGET lyse spillerum på 1. sal lige ved siden af kæmpe vinduer, og der er ingen problemer med at se skærmen i sollys.
Af joachimnb
Har iagttaget, at knirkelydende primært gør sig gældende på 40" udgaven. Tror jeg undlader at købe den. Viser knirkelydende sig med det samme? Optag eventuelt lyden eller smid en video op på youtube. Tror mange er interesseret i at vide det, at dømme efter andre fora og kommentarer på youtube.
Af RocketCat
Bent odense skrev:Har du ikke været i sony center Ålborg som du skrev i den gamle tråd.?
Desværre ikke endnu - har været utroligt presset af andre gøremål :(

(men der burde være mulighed imorgen)