Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej håber i kan hjælpe mig har lige købt et nyt samsung smart tv serie 8 og deres sound bar 2,1 men kan ikke få tv lyd af soundbaren har tilslutte med hdmi kable ??
nogle der har et bud på hvad jeg skal gøre
migthy skrev:Hej håber i kan hjælpe mig har lige købt et nyt samsung smart tv serie 8 og deres sound bar 2,1 men kan ikke få tv lyd af soundbaren har tilslutte med hdmi kable ??
Læse brugervejledningerne.
Af migthy
tak for det fine svare ...
har læst brugsanvisning men synes ikke den gør som der står den burde fine soundbaren automatisk og det gør den ikke.
jng skrev:
migthy skrev:Hej håber i kan hjælpe mig har lige købt et nyt samsung smart tv serie 8 og deres sound bar 2,1 men kan ikke få tv lyd af soundbaren har tilslutte med hdmi kable ??
Læse brugervejledningerne.
Thumps up!!! :)
Af A230
du skal bruge et optisk kabel til at få lyden ned i soundbaren. og hdmi så du kan styre den med din samsung tv fjernbetjening. hvorfor spørger du ikke og sådan noget i forretningen??? ;)
held og lykke

ps: vælg ekstern højtaller inde i menuen lyd
Af orm08
Det var dog nogle underlige svar - få et liv!

Du behøver ikke optisk kabel, du skal forbinde din soundbar i HDMI-out og til TV'et i HDMI mærket med ARC (Audio Return Channel), tror det er HDMI 2

Derudover skal du aktivere Anynet+ , mener det kan gøres via options menu'en

Hvis du ikke allerede har gjort det, bør du opdatere firmware i både TV og Soundbar

Har ikke selv Samsung, men har sat det op for en ven for et par uger siden

Til de 2 kloge hoveder der henviser til manualen: Den er ikke til stor hjælp, og vanskelig at forstå.

Hvis ðer er en der har Samsung kan hun/han nok beskrive proceduren lidt mere præsist
Af Vindfeld
orm08 skrev:Det var dog nogle underlige svar - få et liv!

Du behøver ikke optisk kabel, du skal forbinde din soundbar i HDMI-out og til TV'et i HDMI mærket med ARC (Audio Return Channel), tror det er HDMI 2

Derudover skal du aktivere Anynet+ , mener det kan gøres via options menu'en

Hvis du ikke allerede har gjort det, bør du opdatere firmware i både TV og Soundbar

Har ikke selv Samsung, men har sat det op for en ven for et par uger siden

Til de 2 kloge hoveder der henviser til manualen: Den er ikke til stor hjælp, og vanskelig at forstå.

Hvis ðer er en der har Samsung kan hun/han nok beskrive proceduren lidt mere præsist
Du er "spot on" er bare irriteret over at soundbar ikke tænder automatisk, den slukker bare sammen med tv'et.
Af orm08
Så vidt jeg er orienteret er det desværre ikke muligt med Samsung, jeg kunne heller ikke få det til at virke :((
Af A230
For det første så er det hdmi1 arc er indbygget i og for det andet så skal man have hdmi med lyd retur indbygget i, og det tror jeg ikke vores kære ven her har købt. Derfor anbefalede jeg ham det optisk kabel. Det er også meget nemt. Sætter de to kabler til og så ændre lydudgangen i menuen.
Af Vindfeld
Det er ikke rigtig, på et Samsung ES8005 er ARC i HDMI in 2, men kig bag på tv for der står (arc) ved den rigtige port
Af orm08
A230 skrev:For det første så er det hdmi1 arc er indbygget i og for det andet så skal man have hdmi med lyd retur indbygget i, og det tror jeg ikke vores kære ven her har købt. Derfor anbefalede jeg ham det optisk kabel. Det er også meget nemt. Sætter de to kabler til og så ændre lydudgangen i menuen.
Det med underlige svar, og få et liv var ikke møntet på A230, er klar over at du svarede efter bedste overbevisning.

Næsten alle hdmi kabler man køber i dag understøtter ARC, så mon ikke det virker, men fornuftigt at pointere det. I sidste ende prøver vi vel alle at begrænse antallet af kabler
Af A230
Ikke altid. Dem til 99 og 79 som mange sælger (elgiganten, bilka, fona) har ikke detsværre ikke. Har ledt længe efter nogen som er billige. Men håber det løser dit problem mighty...

Men remser dem op igen. Hvis dit tv har hdmi med arc (audio return channel) og din soundbar også har det kan du bruge et hdmi kabel med indbygget audio return i sig. Og så kan du men anynet få forbindelse. Det er ikke så indviklet.

Hvis ikke

Så brug optisk kabel. Når du har sat det i så skal du ind på instillinger > lyd > højtallerinstiller > eksterne højtaler
Og så sku det gerne virke..

Held og lykke
Af orm08
Dem til 49 i Harald Nyborg virker med ARC, dem bruger jeg :)
Af J.H.
orm08 skrev:
A230 skrev:For det første så er det hdmi1 arc er indbygget i og for det andet så skal man have hdmi med lyd retur indbygget i, og det tror jeg ikke vores kære ven her har købt. Derfor anbefalede jeg ham det optisk kabel. Det er også meget nemt. Sætter de to kabler til og så ændre lydudgangen i menuen.
Det med underlige svar, og få et liv var ikke møntet på A230, er klar over at du svarede efter bedste overbevisning.

Næsten alle hdmi kabler man køber i dag understøtter ARC, så mon ikke det virker, men fornuftigt at pointere det. I sidste ende prøver vi vel alle at begrænse antallet af kabler
Det har intet med kablet at gøre.