Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af m8en
Hejsa. Ved ikke om dette er det rigtige forum at få hjælp på, men der er mange kloge mennesker herinde, så giver det et forsøg :)

Sagen er den, at jeg har nogle problemer med at få billedet fra PC over på mit TV via HDMI, som jeg håber på, der er nogle herinde som kan hjælpe mig med.

Jeg har for nylig købt mig en ny computer, som har direkte HDMI udgang i grafikkortet (GTX 660). Ved min gamle computer, brugte jeg en adapter, og det fungerede fint, udover der selvfølgelig ikke kom lyd med over.

Nu tænkte jeg så, at jeg gerne ville have en direkte HDMI forbindelse mellem PC og TV, men mit TV kan ikke "finde" min computer. Der står bare "Intet signal", når jeg vælger den HDMI-udgang der er tilsluttet. Det mærkelig er, at min PC godt kan finde mit TV. Under skærm- og grafik-indstillinger kan jeg vælge mellem min monitor og mit TV som primær skærm osv. Men lige meget hvad jeg ændrer på i indstillingerne, siger mit TV "Intet signal".

Det skal siges, at det virker fint når jeg bruger DVI-HDMI adapteren, så jeg tænkte det muligvis var HDMI udgangen i mit GFX den var gal med, men når jeg kan se mit TV under under diverse idnstillinger, må der være en forbindelse.

Er der noget jeg mangler at gøre?
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Af torsten-k
Har du mulighed for at teste med et andet HDMI kabel? Blot for at udlukke, at det ikke er her problemet ligger?

Som jeg læser det, så gør du det rigtigt. Vil dog lige nævne, at du også kan overfører lyd via HDMI til dit TV.
Af Cralle90
Det lyder rigtig mærkeligt, men har lige prøvet at kigge lidt rundt på nettet, ham her giver et par råd du kan prøve:
http://answers.yahoo.com/question/index ... 621AANaYa0

Han skriver bl.a du kan prøve at manuelt vælge den HDMI port din pc er sat i, og så skal du genstarte computeren.