Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ollukake
Hey....

Har kæmpe problemer med kanal 6 hd. Når der sendes live fodbold, så hakker billedet. Der er ikke problemer med lyden og der er ikke pixellering. Der kommer hak som om at billedet lige står stille i 1/10 sekund og så videre... Umuligt at se fodbold med det billede.

Yousee har været forbi og indstille signalstyrke osv. Kabler er skiftet til dobbelskærmet osv.

Hvad kan det være....?
Af noxity
Jeg har samme problem!

Jeg mistænker LTE netværket. Men vil lige teste det yderligere senere i dag
Af noxity
Hvad sagde Yousee til problemet?
Af torsten-k
Synes også det lyder meget som LTE/4G problem. Var der ikke andet udstyr som Yousee kunne udskifte, som måske ikke er 100% LTE protected?
Af ollukake
De forsøgte af flere omgange - skruede op for signal, skruede ned for signal og så noget andet halløj.... Desuden forsøgte de at køre uden om signalfordeler og -forstærker og de har prøvet med en ny forstærker - intet har hjulpet....
Af ollukake
.... og det er kun kanal 6 hd, som der er problemer på....
Af noxity
Jeg har også problemer på TLC HD, og vidst også diverse andre kanaler.

Har de forsøgt at gå direkte fra indgangen i huset til TV?

I mit tilfælde virker det til at problemet forværres når signalet går gennem kablet i væggen. Faktisk så tror jeg at vægdåsen for enden af kablet er med til at forværre det. Har prøvet at køre uden om vægdåsen, ved at sætte kobbertråden i kablet, direkte i mit kabel fra væg til TV. Det hjælper på problemet.

Min vægdåse er en Triax, som burde være af høj kvalitet, så det undrer mig lidt at jeg har problemer med det led.
Af ollukake
Yousee samt lokal tv-forhandler har prøvet alt....
Af noxity
Kan se at 6eren HD ligger på frekvens 618Mhz. Det burde jo ikke blive påvirket af LTE/4G, som ligger på 800 Mhz..

Har dog heller ingen problemer med kampen på 6eren HD lige nu.
Af Bent odense
Kan det måske værer at,det mobilt bredbånd benytte samme frekvensområde til at udsende signaler i luften,som kabeltvudbydere benytter til at sende tv-signaler igennem skærmede kabler.Derfor er der stører krav til husinstallationer.
Af pipper
Ingen fejl her på 6'eren.

Har Stofa