Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvis man skal have et nyt fjernsyn, jeg tillader mig stadig at kalde det et fjernsyn, kan man så få et uden at det er SMART med bedre specifikationer og større skærm til den samme pris, eller hvis man vil have et godt fjernsyn, så følger SMART bare med, og så kan man bruge det eller lade være.

1) I der har købt SMART, bruger i det, når i nu også har computer, pads, iphone m.m. Bruger i det også efter nyhedens interesse har lagt sig?

2) Er det i det hele taget muligt at købe et bedre fjernsyn end et SMART fjernsyn og så få bedre specifikationer og større skærm for de samme penge?

Når man nu skal sidde så tæt på for at få en god HD oplevelse, hvorfor laver producenterne så ikke bare et godt fjernsyn uden dikkedarer?
Af Bent odense
Fordi så tjener de ikke kassen,Og det er desværre et onde der følger med. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ingen der tør sælge et TV uden en eller anden Smart-TV platform i dag, så du får det uanset hvad. De helt små modeller kan godt findes uden, men typisk så kan du ikke komme op i de bedre uden at Smart-TV står på feature listen.

Ingen af de modeller jeg har testet har haft en platform jeg gad bruge til dagligt. Der kan være lidt at hente hvis man gerne vil se Netflix eller lignende
Af BudZa
Torben Rasmussen skrev:Der er ingen der tør sælge et TV uden en eller anden Smart-TV platform i dag, så du får det uanset hvad. De helt små modeller kan godt findes uden, men typisk så kan du ikke komme op i de bedre uden at Smart-TV står på feature listen.

Ingen af de modeller jeg har testet har haft en platform jeg gad bruge til dagligt. Der kan være lidt at hente hvis man gerne vil se Netflix eller lignende
Men så simpelt er det jo heller ikke, hvis ikke fjernsyns producenterne havde overtaget det marked var streaming ikke blevet udbredt i samme grad til masserne som det er idag. Så ville vi sikkert have været flere år bag ud.
Af PeterD
TV er nu engang bedst til at se tv (og dvd/bluray på)

Jeg kan personligt bedst lide at have det lidt opdelt:

-Gå på nettet på min bærbare computer.

-Checke mails, ringe og skrive på min smartphone

-SE tv og SE bluray/DVD film på tv'et..Sådan som det hør og bør!

Godt nok er vi i 2013, men for meget teknik på et sted, bliver for mig, lidt forvirrende...

SMART tv er dog kommet for at blive. Hvad enten vi kan lide det eller ikke....
Af DanOrum
Jeg har et 55" SMART TV fra Samsung, der kostede i omegnen af 20.000 kr. Da jeg købte det i sommers. Her får du mine erfaringer med SMART TV.
Jeg havde glædet mig til at få samme funktionalitet som ved anden brug af app's, som fx. på tablet og telefon. Det skete bare ikke..
Jeg lever i høj grad med apps i dagligdagen (iPad og iPhone), og synes både udvalget og funktionaliteten i Samsungs appstore er meget dårlig.
Hvad udvalget angår, så er det vildt ringe, ifht. Den promovering SMART Tv har fået. Det lever under ingen omstændigheder op til den standard, som man kan forvente i dag.
En af de funktioner der tiltrak mig ved Samsungs ellers flotte og veldesignede TV, var muligheden for at SKYPE, via en SKYPE-app og det indbyggede kamere. Men det er også en kæmpe skuffelse.. Det indbyggede camera giver et vildt dårligt billede, både på skærmen og hos modtageren i den anden ende. Selve app'en og samspillet med tv'et giver tonsvis af lyd og billedproblemer. Jeg har hver gang måtte skifte over til at bruge min iPad, hvor det fungerer perfekt - vel og mærke på samme netværk.
Jeg har ex. ledt efter brugbare app's som internetradio, vejrinfo og programmer til display af pejseild, akvarium og lignende. De sidste to er egentlig noget pjat, men så havde man da noget at bruge sit smarte SMART tv til. Men udvalget er så ringe, at jeg sidder og ærgrer mig over, at jeg ikke havde mulighed for at lege lidt med et sådan TV før jeg købte. Der er en eneste internetradio app. Som ikke er særlig genial, men uden noget at vælge imellem, er jeg fastlåst til den. Vejrapp. Virker fortrineligt, men hvem tænder fjernsynet, slår over på SMART funktionen, venter 30 sek. på initialiseringen for derefter at starte en vejrapp op, som først skal hente alle data fra et site et eller andet ated, for så endelig at kunne begynde at navigere rundt med piletasterne på fjernbetjeningen. Nej jeg prikker lidt til min iPad, så har jeg info, længe før mit SMART Tv når at blive smart.
Min mening: glem alt om apps og den slags, og køb dig en tablet i stedet for det.
Til gengæld er der rigtig meget mening i at have teknologier som Anynet+ og DLNA, men om det er defineret som SMART Tv, tvivler jeg på. Netflix, ViaPlay mv. Er også ret fedt, men behøver ikke hentes via en app. Det kan også styres med et Mediecenter.
Alt i alt: det med det SMARTe, er efter min mening så som så, når ikke softwaresiden følger med, så jeg anser det som et billigt tillæg, i lighed med stemme,- og kropsstyring, der er med bare fordi det kan lade sig gøre, men uden at det på nogen måde virker ordentligt, eller naturligt.
Af Jb3112
Der er oplevelsen så forskelligt jeg er glad for det smarte i mit tv

Jeg bruget mit samsung es8005 til HBO, netflix og viaplay og jeg er ovenud tilfreds
Brugte før mediacenter og apple tv , er vildt glad for ikke at skulle at ha fat i en anden fjernbetjening
Hvis jeg sku til at starte mediacenteret op ville det tage længere tid end de måske 20 sekunder det tager at åbne en app på fjernsynet

Der findes nu to internet radio apps på mit tv
Af lgowner
Jb3112 skrev:Der findes nu to internet radio apps på mit tv
du bruger vel ikke 80-100watt på at høre radio?
tænd en pc, tablet eller køb en dab radio. der er klart bedre på lang sigt.

det er ellers spild at strøm for bare at kunne høre netradio? eller er folk så ligeglad med strøm og ekstra forbrug på et par kroner per dag?

men udover det så er smart tv, kun brugt her til streaming fra nas og andre enheder, resten er for langsomt eller ligegyldigt.
f.ex. så er det hurtigere at søge på youtube på telefonen og streame det til tv't via dlna, end at åbne tv-app og så forsøge at skrive hvad man vil finde.
Af Jb3112
Jeg bruger det ikke til radio men har bare set der var to apps

Jeg bruger det til film og serier fra div tjenester og nas
Det fungerer det glimrende til
Af lgowner
Jb3112 skrev:Jeg bruger det til film og serier fra div tjenester og nas
Det fungerer det glimrende til
+1
og radio på et tv er vist en ommer selvom det ser smart ud :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Radio virker nu altså OK på visse modeller. B&O har et ret velfungerende system, men det har så heller ikke noget med Smart-Tv at gøre - og så gør lyden jo også noget ved lysten til at bruge det.
Af lgowner
Torben Rasmussen skrev:og så gør lyden jo også noget ved lysten til at bruge det.
ahhhh, så det er defor man vælger tv't med billed for at bruge det, LOL. (B
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den forstår jeg ikke. At bruge sit TV som radio giver vel mere mening, hvis den lyd der kommer ud af det rent faktisk er værd at høre på. Jeg kommenterer blot, at på eks. BV11 er lyden så god, at man sagtens kan bruge det som dedikeret radio, da det rent faktisk er bygget til det.
Af lgowner
Torben Rasmussen skrev:Den forstår jeg ikke.
kan du høre , hvad jeg ser (gammel film fra 80'rne)

tror ikke b&o ejere ville tænde tv't for at høre radio? lyder lidt som en griner, det er ikke noget jeg ville skrive om i forums, hvis jeg var b&o ejer.