Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KasperDahl
Har lige købt dette nye tv og grafikken er væsentlig ringere end på mit gamle serie 4 fjernsyn. Har kalibreret mit tv under guiden her på flatpanels. PS3'en er også kalibreret ud fra anbefalede indstiller fra diverse guider på nettet. Men synes ikke der sker nogen forbedringer. Kan det være HDMI kablet der er dårligt, understøtter det ikke det nye tv. Har i nogen bud, har brugt adskellige timer uden succes?!
Af KasperDahl
Synes som sådan at det køre flydende, det er bare grafikken som jeg synes er dårligt. Det er ekstremt sløret. F.eks. er klublogoerne ret utydelige i Fifa 13
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
HDMI-kablet har intet at sige. Det kan ikke give slørede billeder. Enten virker det eller også gør det ikke.

Er du sikker på, at opløsningen fra PS3'en er korrekt? Altså at den spytter HD ud?
Af Gunraf
http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... 8005-ghost

Jeg benytter selv disse indstillinger, og hos mig fungerer dette upåklageligt.

Er din PS3 indstillet korrekt? Når der skiftes tv, skal den i nogle tilfælde 'parres' med det nye tv. Dette kan bl.a. vise sig ved, at man eksempelvis ikke kan afspille 3D (hvis det foregående ikke var 3D).
Af Gunraf
På din PS3 skal du gå ind under 'Indstillinger --> Skærmindstillinger --> Video Output Indstillinger --> HDMI --> Automatisk . Dette kan muligvis hjælpe dig :)
Af KasperDahl
Flatpanels anbefalede indstillinger, er det også dem i vil anbefale ved gaming på PS3?
Af THM
KasperDahl skrev:Flatpanels anbefalede indstillinger, er det også dem i vil anbefale ved gaming på PS3?
med motion plus slået fra så ja, hvis de oplever input lag så skift til game mode