Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SorenP
Jeg står overfor at sælge min fladskærm, som efterhånden er en gammel sag.

Et tidligere varmt anbefalet tv fra Flatpanels.dk og testen af skærmen ligger her endda stadig.

Sony Bravia KDL-40X3500

Skærmen har ingen skavanker og fungerer og fremstår som da jeg købte det fra ny i 2009 til ca. 12.000 kr.

Er der nogen der har et bud på, hvad jeg kan tage for sådan en sag nu?
På forhånd tak.
Af Nauticay
hej
Det er ikke for at jeg vil fornærme dig, men tror ikke du må forvente mere end 500-1000,-.
Personlig ville jeg ikke købe det for 500,-

Har du ikke et ekstra rum, hvor du kan bruge den eller gi den til nogen i familien som kan ha brug for den.... den er helt ok og bruge på dvd eller en ps3.

Hvis det var mig der skulle af med den, vil jeg have forsøgt noget sådan.

lykke til.
Af JesperAndersen
Enig med nauticay. Brug det i et andet rum, eller forære det til et familiemedlem. Kr. 1000 tror jeg er tæt på umuligt at få for det....sådan er det desværre med TV; de taber urimeligt meget i værdi ( omvendt er man jo glad for at man får mere og mere/bedre og bedre TV for pengene.....)
Af dunas
Er helt enig i hvad nauticay skriver. Jeg har forsøgt, at finde en billig 32 tommer fladskærm brugt igennem DBA og guloggratis. Problemet er, at folk forlanger alt for meget for deres brugte fladskærms tv. Så valgte, at købe en NY Panasonic C5E 32 tommer i Elgianten til 1777 kr. Det kan simpelhent ikke betaler sig, at købe brugt, når brugtpriser ligger fra ca. 1200 kr. op efter, for et 4-5 gammel tv. Når man køber ny følger der jo også min. 1 års garanti med, det gør der jo ikke på et brugt tv.
Og i de fleste tilfælde har de brugte fladskærms tv ikke engang MPG-4 tuner.
Af midx04
Jeg har lige solgt mit Samsung 656 40" med mpeg 2 til 2500.- inkl vægbeslag så jeg er godt tilfreds ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er Sony i den bedre ende hvad angår levetid, men generelt ville jeg også være lidt påpasselig med at købe ældre elektronik af denne art, da det simpelthen ikke er bygget til at holde. Der er visse producenters TV jeg aldrig ville overveje at købe brugt.

Hvis trådstarter ikke har et lokale at sætte den i selv, så vil jeg også umiddelbart anbefale at prøve i den blå først - herinde får du ikke meget for den.
Af lgowner
midx04 skrev:Jeg har lige solgt mit Samsung 656 40" med mpeg 2 til 2500.- inkl vægbeslag så jeg er godt tilfreds ;)
LOL, det var da ik' ret meget? du kunne jo have fået det dobbelte.
Af SorenP
Tak for svar allesammen. Selvom I bekræftede hvad jeg frygtede. Bedste løsning er nok at finde et andet sted at pensionere det eller give det væk, men i min lille 50 kvm lejlighed, bliver det nok lige lovlig meget hvis jeg skal flytte det ind i det andet rum - det bliver kæresten nok ikke tilfreds med :)

Jeg prøver at se om jeg ikke kan få en lille sjat for det alligevel på dba, til et tilskud til en nyere model.

Tak for hjælpen.