Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tjobit
Jeg har siddet og pillet lidt ved indstillingerne på mit tv for at gøre billedet bedre, jeg har ikke kunne finde nogen settings på nettet der var gode nok.
Så pt er billedet ikke umiddelbart bedre end standard settings, har i nogen forslag til hvad jeg kan prøve?

Jeg ser oftest tv med lys i lokalet, men ser jeg film er alt lys slukket, så det er lidt det med at finde ud af hvad der er optimalt, da jeg ser mere tv end film, men vil godt have et så skarpt billede som muligt, når jeg ser film, uden at skulle pille ret meget ved settings, da det er lidt omfattende at skulle skifte det hver gang jeg skal se enten tv eller film.

Håber i har nogen gode forslag

// Tjobit :)
Af 2 T ´er Uden H
Film profilen er altid et godt udgangspunkt at justere i vil jeg sige hvis det mest naturlige billede er at foretrække, evt sikre dig at noise reduction/støjfilter er slået fra og leg lidt med indstillingerne :)
Af Tjobit
Okay, jeg har prøvet at pille lidt mere i film profilen, og det er da blevet bedre, men hvis nogen skulle have andre forslag, evt en kalibrering der virker godt, hører jeg gerne fra jer :)