Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har købt en ny fladskærm.. Og jeg var egentlig ret glad for den, men når jeg nu surfer, og klikker ned med min mus, så jeg "glider" ned af skærmen, bliver skriften dobbelt. Altså den nærmest bløder. Selv når der er en der logger på MSN, og den lille boks popper op, så "bløder" skriften igen.

Jeg er meget sikker på I kender til fænomenet, men er det bare skærmen der er dårlig? For så vidt jeg har forstået, skulle den være ret habil - af en gamerskærm at være.
Kan det have noget med driveren, eller mine indstillinger (farver osv) at gøre - jeg tvivler, men man kan aldrig vide.

Hvad siger I?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det kan godt have noget med indstillingerne at gøre. Skærmen lider lidt under det som hedder Overdrive trailing, og det kan godt komme til udtryk i, at skærmens bogstaver "bløder" når du trækker i billedet.

Det eksemplar jeg anmeldte, havde også dette såkaldte overdrive trailing, hvilket jeg er lidt inde på i testen.

Det kan godt have noget med dine indstillinger at gøre. Har du ændret på dem siden du fik skærmen? Der kan også godt være forskelle mellem to 940bf'ere, men som udgangspunkt vil jeg sige, at du skal prøve at ændre på kontrasten og se om fænomenet så bliver værre eller bedre. Hvis det ikke hjælper, så prøv at leg lidt med farverne. Jeg tror ikke du kan fjerne det, men du kan nok gøre det bedre.